SUPER 96
Moderátor: Colommbo
Ještě taková moje poznámka k těm starým benzínům. Přesuneme se do roku 1969 (to jsem byl ještě kluk a naši si v té době koupili nové embéčko) tak si vzpomínám, že byly k dostání 3 druhy benzínu:
1. Normal - oč. 78, na který jezdily spartaky, staré octavie, 1202 STW, dvoutaky se směsí s olejem (wartburgy, trabanty..), litr stál 2,10 Kčs.
2. Speciál - oč. 86, který byl předepisován již do embéček a potažmo stovek. Litr stál 2,40 Kčs.
3. Super - oč. 92, který tenkrát prodávala v celé Ostravě a okolí jen jediná pumpa. Litr stál 3,- Kčs.
Podotýkám, tyto ceny vztahujte na průměrný plat, který v té době činil 1.200 Kčs.
1. Normal - oč. 78, na který jezdily spartaky, staré octavie, 1202 STW, dvoutaky se směsí s olejem (wartburgy, trabanty..), litr stál 2,10 Kčs.
2. Speciál - oč. 86, který byl předepisován již do embéček a potažmo stovek. Litr stál 2,40 Kčs.
3. Super - oč. 92, který tenkrát prodávala v celé Ostravě a okolí jen jediná pumpa. Litr stál 3,- Kčs.
Podotýkám, tyto ceny vztahujte na průměrný plat, který v té době činil 1.200 Kčs.
OK, len tie OČ si pamätám inak.Keldon píše:Ještě taková moje poznámka k těm starým benzínům. Přesuneme se do roku 1969 (to jsem byl ještě kluk a naši si v té době koupili nové embéčko) tak si vzpomínám, že byly k dostání 3 druhy benzínu:
1. Normal - oč. 78, na který jezdily spartaky, staré octavie, 1202 STW, dvoutaky se směsí s olejem (wartburgy, trabanty..), litr stál 2,10 Kčs.
2. Speciál - oč. 86, který byl předepisován již do embéček a potažmo stovek. Litr stál 2,40 Kčs.
3. Super - oč. 92, který tenkrát prodávala v celé Ostravě a okolí jen jediná pumpa. Litr stál 3,- Kčs.
Podotýkám, tyto ceny vztahujte na průměrný plat, který v té době činil 1.200 Kčs.
Normál - 80
Special - 90
Super - 96
Přesně tak. 90 oktanový Speciál byl daleko později. Na tom 78 oktanovém Normálu a na těch cenách však trvám. Bylo to v letech 1968-69. Ten Super bralo v té době ještě velmi málo lidí (v té době snad do mercedesů, které zde přijížděly z kapitalistické ciziny). Vím to, protože můj tatík v té době dělal u pumpy. Jinak čerpací stojany byly ještě bez údajů o cenách. Lidé si nesměli čerpat benzín sami, pouze čerpadláři. Na stojanech byly kulaté ciferníky a rafičky podobně jako u hodin. Ceny se přepočítávaly. Jinak v té době se také prodávala tzv. topná nafta, třebaže to bylo ze stejných stojanů jako do aut. Litr v té době stál 90 haléřů. Byla na zvláštní poukázky. Čerpadláři ji směli čerpat pouze do kanistrů, což někteří hned využívali a doma to přelévali do aut. Takže se to brzy Husákovské vedení zatrhlo. A cena nafty pomalu rostla, takže topit naftou se již postupně nevyplácelo. Osobních dieslů však bylo v té době míň než šafránu. Jinak už asi skutečně patřím k těm kmetům. Ročník narození 1955.