Já bych neřekl, že převládá - spíš se tu snažíme upozornit na to, že nejdůležitější pro výběr správného oleje je FIREMNÍ NORMA určená výrobcem motoru. Je sice pravda, že normy konkrétně Fiatu plní převážně jen Selenia, ale to není tak úplně stoprocentně pravda, neboť normy FIAT 9.55535..... má třeba i nový Mobil1 http://www.mobil1.de/cms/Mobil_1_New_Life.aspxAnonymous píše:.....Na tomto foru převládá zcestný názor - pokud se jedná o motory automobilů zn. Fiat, jedinými a správnými oleji jsou pro ně oleje zn.Selenia.....
original oleje Mercedes-Benz
Moderátor: Colommbo
Máš na mysli třeba tento: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1251modelář píše:.....na domácím maloobchodním trhu se konečně objevil specifický olej pro GDI motory.....
Fuch jako výrobce maziv dostal v roce 2009 ocenění koncernu Daimler Chrysler, pod který spadá i MB.Jan Nowak píše:Pošlu Ti litr na účet, pokud zde podložíš svoji smyšlenku, a to že Fuchs dodává oleje jako prvonáplně.......
Napiš komu (do jaké automobilky) - a malá rada: Škodovku ani nejmenuj - to Ti rovnou říkám, že je to fáma.
http://www.topspeed.sk/fuchs-ziskal-dai ... -2009.html
Mimochodem Fuchs je jedním z dodavatelů maziv do prvovýroby Hondy ve Swindownu (Velká Británie), podle sudů viděných ve fabrice je prvonáplň pro současný Civic olej Fuchs 0w-30 ACEA A3/B3.
Můžu poslat číslo účtu ?
Přiznám se, že olej vizkozity 10W30 vidím poprvé.Pitris píše:Máš na mysli třeba tento: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1251modelář píše:.....na domácím maloobchodním trhu se konečně objevil specifický olej pro GDI motory.....
bylo
je
je
Oleje této viskozity se např. na americkém trhu vyskytují zcela běžně.
Ale jinak z toho plyne několik poučení:
- jedná se o olej (nejspíše HC) ACEA A3/B3, tedy s normální HTHS viskozitou;
- SAE 10W-3O potvrzuje, že motor vzhledem k malému odpadnímu teplu a tím pádem i nízké provozní teplotě oleje nepotřebuje vyšší letní číslo;
- naopak nejspíše potřebuje vyšší zimní číslo, a to nejspíše z důvodu ochrany hydroštelů.
Ale jinak z toho plyne několik poučení:
- jedná se o olej (nejspíše HC) ACEA A3/B3, tedy s normální HTHS viskozitou;
- SAE 10W-3O potvrzuje, že motor vzhledem k malému odpadnímu teplu a tím pádem i nízké provozní teplotě oleje nepotřebuje vyšší letní číslo;
- naopak nejspíše potřebuje vyšší zimní číslo, a to nejspíše z důvodu ochrany hydroštelů.