Zdravím ve spolek. Hned na úvod musím uvést, že patřím pouze k občasným návštěvníkům tohoto fóra (asi ke své škodě) a tak pokud jsem něco přehlédl nebo nenašel, co se tady řešilo již v minulosti, tak se omlouvám. Avensis se shora uvedeným motorem tu již byl, pro pořádek ale uvedu, že v manualu je specifikace oleje 5W-30, ACEA B1, API CF-4 nebo CF,CE, CD. Olej si u aut měním sám, doposud Total Ineo ECS 5W-30 ACEA B5, C2, maximálně 15 tis. km, pokud už musím měnit olej v servisu, tak se z toho málem osypu, mám pocit, že v některých servisech tam dávají olej dle toho, jaký sud mají zrovna načatý. Doposud jsem do motoru lil stále stejný olej u všech předchozích aut, ale zaujalo mne fórum, kde se doporučuje oleje střídat, myslím, že to má racionální základ http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3331
stejně tak, jako náhrada olejů s viskozitou 5W-30 oleji 5W-40 z důvodů, které se tu probíraly. Auto ale bude ještě několik měsíců v záruce (je tříletá) a tak jsem přece jenom alespoň prozatím koukal na ty 5W-30 a zaujal mne Mobil 1 ESP Formula 5W-30, výrobce uvádí ACEA C2/C3, A3,B3,B4 s tím, že splňuje požadavky motorů A5/B5, stejně tak API CF - SL/SM. Rovněž tak viskosity mi připadají poněkud
lepší, než běžně u 5W-30 bývají - HTHS 3,58.
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _5W-30.asp
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _5w-30.pdf
Navíc tento olej je nyní k mání za docela rozumné ceny.
Prosím o Vaše názory na tento olej, zda použít nebo raději 5W-40 a konkrétní olej, který by jste tam nalili Vy. Děkuji za Vaše rady, náměty, postřehy, příspěvky a doporučení.
Mot. olej Avensis D-4D 93 kW bez DPF
Moderátor: Colommbo
Oleje A1/B1 jsou určeny k mazání moderních motorů, které ale na ně musí být dělané,
protože mají sníženou HTHS viskozitu při +150-ti °C. Jsou to oleje zaměřené na úsporu paliva, a tím pádem nižší emise. Jejich " pracovní nevýhoda" je ale paradoxně právě v jejich snížené viskozitě (pod 3,5mPa.s), protože při velkém tepelném zatížení (a tím spíš, pokud už má motor "něco" za sebou) hrozí riziko trhání olejového filmu, a zhoršeného mazání.
Jak ten Total, tak ten Mobil1, které zmiňuješ, jsou dobře použitelné, protože do motoru, kde je povolen olej A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou, je možné použití olejů A3/B3 s HTHS viskozitou normální......ale
.....ale je to motor bez filtru pevných částic, a oba Tebou uvedené oleje jsou C2.
Pro Tvůj motor je vyhovující (a dostačující) olej, který plní API CF-4 nebo CF,CE, CD -
- a může být i B1, tak i B3, takže výběr oleje je velký. Máš auto ještě v záruce, tak předpokládám, že nemá ještě moc najeto, takže SE DÁ dobře použít olej API CF, ACEA B1, SAE 5w30, ale úplně klidně můžeš použít i ACEA B3, SAE 5w40 - ten motor není na olej "náročný", a když měníš po 15-ti tkm, máš opravdu velkou možnost volby.....a pokud je "Tvojí značkou" Total, klidně použij http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=558 , pokud chceš Mobil, (jednou za čas změnit značku oleje "má něco do sebe"), stačí http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1627 , nebo můžeš http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1632
Já bych volil podle jízdních podmínek - jestli budeš spíše popojíždět, dobře vyhoví B1 5W30 (třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=808 ), jestli jezdíš "klidně" delší cesty, dá se sice 5w30, ale volil bych B3, ( http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1569 ) a pokud "to taháš" stále po dálnici, využíváš hodně výkon motoru, nebo třeba pojedeš někam "na jih", dal bych (alespoň) 5w40 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 nebo třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=738
protože mají sníženou HTHS viskozitu při +150-ti °C. Jsou to oleje zaměřené na úsporu paliva, a tím pádem nižší emise. Jejich " pracovní nevýhoda" je ale paradoxně právě v jejich snížené viskozitě (pod 3,5mPa.s), protože při velkém tepelném zatížení (a tím spíš, pokud už má motor "něco" za sebou) hrozí riziko trhání olejového filmu, a zhoršeného mazání.
Jak ten Total, tak ten Mobil1, které zmiňuješ, jsou dobře použitelné, protože do motoru, kde je povolen olej A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou, je možné použití olejů A3/B3 s HTHS viskozitou normální......ale
.....ale je to motor bez filtru pevných částic, a oba Tebou uvedené oleje jsou C2.
Pro Tvůj motor je vyhovující (a dostačující) olej, který plní API CF-4 nebo CF,CE, CD -
- a může být i B1, tak i B3, takže výběr oleje je velký. Máš auto ještě v záruce, tak předpokládám, že nemá ještě moc najeto, takže SE DÁ dobře použít olej API CF, ACEA B1, SAE 5w30, ale úplně klidně můžeš použít i ACEA B3, SAE 5w40 - ten motor není na olej "náročný", a když měníš po 15-ti tkm, máš opravdu velkou možnost volby.....a pokud je "Tvojí značkou" Total, klidně použij http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=558 , pokud chceš Mobil, (jednou za čas změnit značku oleje "má něco do sebe"), stačí http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1627 , nebo můžeš http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1632
Já bych volil podle jízdních podmínek - jestli budeš spíše popojíždět, dobře vyhoví B1 5W30 (třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=808 ), jestli jezdíš "klidně" delší cesty, dá se sice 5w30, ale volil bych B3, ( http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1569 ) a pokud "to taháš" stále po dálnici, využíváš hodně výkon motoru, nebo třeba pojedeš někam "na jih", dal bych (alespoň) 5w40 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 nebo třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=738
Děkuji za obsáhlou odpověď. Pokud se týká těch jízdních podmínek, tak denně nejméně 40 km, většinou více, z toho 1/3 okresky, 1/3 dálnice, obojí dost svižně a ta nejmenší třetina (to se mi zase něco povedlo) město (Brno). A ta je stále menší a menší, protože stejně již není kde parkovat, takže MHD. Použít olej podle převažujících jízdních podmínek, přiznám se bez mučení, mne nenapadlo. Koukal jsem již v minulosti na tu Q8 Formula Excel 5W-40, znám lidi, kteří značku Q8 používají a chválí, i tady na fóru jsem se setkal snad pouze s kladnými názory. A ta cena, měnil bych to maximálně po 10 tis. km.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Je asi pravdou, že pokud to moje auto není vybaveno DPF, je zbytečný ten uvažovaný Mobil 1 ESP Formula 5W-30, o kterém se zmiňuji, na druhé straně ten olej se obecně těší velmi dobré pověsti (nemyslím reklamu) a dá se nyní sehnat za cenu cca 250,- Kč/l, což zase není s přihlédnutím k jeho předchozím cenám příliš. Mne zaujalo, že splňuje podmínky motorů, kde je doporučeno ACEA B5 a současně jeho viskozitní parametry z mého laického pohledu jsou lepší, než jsem zvyklý u olejů 5w-30 vídat.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Je asi pravdou, že pokud to moje auto není vybaveno DPF, je zbytečný ten uvažovaný Mobil 1 ESP Formula 5W-30, o kterém se zmiňuji, na druhé straně ten olej se obecně těší velmi dobré pověsti (nemyslím reklamu) a dá se nyní sehnat za cenu cca 250,- Kč/l, což zase není s přihlédnutím k jeho předchozím cenám příliš. Mne zaujalo, že splňuje podmínky motorů, kde je doporučeno ACEA B5 a současně jeho viskozitní parametry z mého laického pohledu jsou lepší, než jsem zvyklý u olejů 5w-30 vídat.
To by měla být po předpisu firemních (příp. obecných) norem kvality oleje od výrobce motoru další důležitá věc, podle které vybírat olej.....NOP píše:......Použít olej podle převažujících jízdních podmínek, přiznám se bez mučení, mne nenapadlo......
NOP píše:.....Pokud se týká těch jízdních podmínek, tak denně nejméně 40 km, většinou více, z toho 1/3 okresky, 1/3 dálnice, obojí dost svižně a ta nejmenší třetina (to se mi zase něco povedlo) město (Brno). A ta je stále menší a menší, protože stejně již není kde parkovat, takže MHD.......
Na tyto podmínky by se určitě dal použít ten Mobil1 ESP, protože má HTHS viskozitu nad 3,5mPa.s, ale stejně dobře by vyhověly i SAE 5w30 ACEA B3, i SAE 5w40, protože tyto všechny mají HTHS viskozitu normální - tedy nad 3,5mPa.s. Já osobně - pokud Ti tedy nejde o úsporu (doslova) pár mililitrů nafty na 100km, (v tom případě se zde může použít B1), která může ale být "vykoupena" o "něco málo" vyšší spotřebu toho oleje, bych při těchto jízdních podmínkách volil olej s HTHS viskozitou nad těch 3,5mPa.s.
A pokud jde o výměnný interval oleje, který je předepsán, tak ať už použiješ olej se specifikací minimální předepsané kvality, nebo vyšší kvality, interval výměny se tím ani nezkrátí, ale ani neprodlouží - tzn., že pokud použiješ olej ACEA B1, API CF, nebo ACEA B3, API CI-4, tak předepsaný (jak kilometrový, tak časový) interval výměny od výrobce motoru je "strop" (ovšem využitelný jen při ideálních podmínkách), který je vhodný při převažujících kratších jízdách, a častých studených startech zkrátit až o třetinu, protože jízdou s ne zcela prohřátým motorem (a olejem, kterému to trvá o hodně déle, než chlad. kapalině) se více vyčerpává v oleji hlavně alkalická rezerva oleje - olej chemicky degraduje.
Je fakt, že 5w40 jsou oleje, které vyhoví (téměř) všem jízdním podmínkám,NOP píše:.....Koukal jsem již v minulosti na tu Q8 Formula Excel 5W-40, znám lidi, kteří značku Q8 používají a chválí, i tady na fóru jsem se setkal snad pouze s kladnými názory. A ta cena, měnil bych to maximálně po 10 tis. km.....
a pokud se nebudeme bavit o veteránech, moderních motorech, které "hlídají" emise pomocí "speciálních eko-udělátorů" (např. DPF a TWC), nebo motorech těsně před GO, tak vyhoví i VĚTŠINĚ motorů, (protože to jsou skoro 100% -ně) oleje ACEA A3/B3(B4), a API min. SJ/CF, (a plní i hodně firemních norem).
A pokud by ses rozhodl pro tu Q8 Formula Excel 5W/40 - mohu s klidným svědomím doporučit; a na těch Tebou uvedených "10tkm na výměnu" je O.K.
P.S. pokud seš z Brna (jestli jsem Tě dobře pochopil), mrkni sem:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3432