Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Jj To je to, co tvrdím "výše": Ono záleží, o jaké svíčky přesně, se jedná.tirika píše:2 harry
Ježkovy voči já mluvím o svíčkách za cca 100 Kč za kus, za takovej ranec,co dáváš ty by tyhle musely bejt zlatý . Jinak výměna čtyřech svíček na mojí Hondě max 5 min
U mého auta se k tomu může jak k penězům....
Opravdu všeobecně uznávaný, velmi zkušený mechanik, musel kvůli hadicím chlazení oleje autom. převodovky, vedoucím do chladiče kolem svíčky u 4. válce (u starteru,) dokonce povolit motor ze silentbloku a trochu přizdvihnout....
Asi už jsou u mého auta http://www.subaruclub.cz/car_detail.php?id=882 silentbloky unavené a motor trochu níže, rozhodují tam milimetry.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
No asi jsem se překoukl,ale cena Denso iri je asi v dukátech ne?
Za cenu jedné mám sadu Br extra. To jsou densa několikanásaobně lepší? Cca 4x? To prosím není rejp ale dotaz.
http://www.brisk.cz/page.php?page=2000
Vzhledem k tomu že je měnim po dvou letech,což je cca 15 000km,jsem zvyklý a pětikilo mě netrápí
Za cenu jedné mám sadu Br extra. To jsou densa několikanásaobně lepší? Cca 4x? To prosím není rejp ale dotaz.
http://www.brisk.cz/page.php?page=2000
Vzhledem k tomu že je měnim po dvou letech,což je cca 15 000km,jsem zvyklý a pětikilo mě netrápí
Ano, jsou!
A když to pak přepočítáš na ujetý km, o radosti z jízdy či naopak úspoře paliva (tedy pokud si tu radost odpustíš), ještě ušetříš.modelář píše:Životnost těch "jednodušších" Denso Iridium Power činí 40 (právě v již zmíněných forďáckých Zetec-ách) až 120 tis. km, podle motoru a jeho zatěžování. Hranice výměny je dána výhradně počínajícím zhoršováním parametrů (většinou začne růst spotřeba), ničím jiným. U této řady je totiž po uvedené kilometráži patrný úbytek materiálu na vnější elektrodě, což se samozřejmě projeví. Pokud ovšem zvolíš "lepší" řadu s platinovým válečkem ve vnější elektrodě, jsi hned na dvojnásobku shora zmíněného rozpětí kilometráže! Existuje ovšem i řada dělaná vyloženě na výdrž (ty předchozí upřednostňují výkon), kde je běžnou hranicí 200 tis. km.
OK, beru (nikoli BERU )!tirika píše:Nízkoobrátkovýmu motoru iridiový nechutnaj, laboroval jsem s různýma typama a nakonec stejne skončil u původních doporučených. Jediná značka,kterou jsem nezkoušel je Brisk,tam soudit nemůžumodelář píše:Ale jde: zpětná kompatibilita bývá v případě svíček téměř vždy zaručena!
Jen tak mimochodem.....modelář píše:OK, beru (nikoli BERU )!tirika píše:Nízkoobrátkovýmu motoru iridiový nechutnaj, laboroval jsem s různýma typama a nakonec stejne skončil u původních doporučených. Jediná značka,kterou jsem nezkoušel je Brisk,tam soudit nemůžumodelář píše:Ale jde: zpětná kompatibilita bývá v případě svíček téměř vždy zaručena!
Na všech třech známých Subaru-klubech, které diskutují o technic. věcech, (ten 4. je spíše o ježdění,) panuje obecná shoda v tom, že pokud nemám vysoce výkonný motor, tedy nejvýkonnější prodávanou versi, upravenou z originálu na ještě vyšší výkon,
osvědčilo se jediné: držet se svíček předepsaných výrobcem.
Většinou ta změna představuje jen vyhozené peníze + problémy a starosti.
To sem nepíši pro nějakou oponenturu, prostě je to pouze zkušenost několika set lidí......
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Kompatibilita zaručena bývá doporučením výrobce motoru nebo svíček, většinou pouze jako náhrada původních, z důvodu ukončení jejich výroby.modelář píše:Ale jde: zpětná kompatibilita bývá v případě svíček téměř vždy zaručena!
Na př., svíčky PAL 225-14 byly nahrazeny svíčkami PAL 14-7,.... a ty už se také nedělají, a t. d....
Naposledy upravil(a) Harry dne čtv dub 08, 2010 15:50, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tu kompatibilitu jsem myslel jednak tak, jak jsi napsal, jednak jako náhradu "obyčejných" svíček "lepšími" svíčkami, samozřejmě v parametrech odpovídajích potřebám toho kterého konkrétního motoru. Výrobce totiž "předepisuje" pouze takové svíčky, které používá pro prvomontáž, které má vyzkoušené a které ho v rámci výrobních nákladů vozu přijdou na co nejmenší peníz. To však neznamená, že na trhu nejsou současně svíčky, které by v daném motoru nefungovaly citelně lépe, jen kdyby ho (toho výrobce) nestály tolik...
Jenže stále přísnější požadavky na spotřebu paliva a exhalace si stále častěji vynucují použití právě těch "nejlepších" na trhu momentálně dostupných svíček, nebo dokonce "ušití" svíček přímo na daný motor, tedy bez ohledu na jejich nákupní cenu pro prvomontáž, a to z jednoduchého důvodu: s použitích "obyčejných" svíček prostě nelze těm v úvodu zmíněným požadavkům vůbec dostát! A možná by ses divil, jaké že to vlastně svíčky dnes používají především japonští výrobci pro prvomontáž do svých motorů.
Jenže stále přísnější požadavky na spotřebu paliva a exhalace si stále častěji vynucují použití právě těch "nejlepších" na trhu momentálně dostupných svíček, nebo dokonce "ušití" svíček přímo na daný motor, tedy bez ohledu na jejich nákupní cenu pro prvomontáž, a to z jednoduchého důvodu: s použitích "obyčejných" svíček prostě nelze těm v úvodu zmíněným požadavkům vůbec dostát! A možná by ses divil, jaké že to vlastně svíčky dnes používají především japonští výrobci pro prvomontáž do svých motorů.
Jo, někteří maníci jsou schopni řešit složitou opravu motoru za desetitisíce (a neúspěšně!), přitom jediným zdrojem jejich problémů je to, že tam někdo nacpal místo iridiových NGK za 650 Kč/kus obyčejné Brisky za 45 Kč/kus... (pardon, v tom konkrétním případu, o kterém vím, šlo o BERU, o nichž dotyčnému majiteli vozu tvrdil prodejce autodílů, že se na 100% používají v prvomontáži)
Teď mne po přečtení škodovkářova příspěvku napadlo, že jsem narazil ještě na jeden problém: zejména u evropských výrobců vozů se mi opakovaně stalo, že jsem z motoru vytáhl svíčky, které tam dali ve fabrice, ale neodpovídaly předpisu výrobce v manuálu k vozu. No a v rámci zkoušení jsem pak přišel na to, že právě tyhle svíčky z fabriky jsou "to pravé ořechové" pro daný motor, nikoli svíčky dle předpisu výrobce.
Proč to píšu? Výrobci svíček vycházejí při doporučování náhrad originálů v zásadě z předpisu výrobce motoru (což mi připadá nanejvýš logické) a ignorují typ/provedení svíček, které tam výrobce ve fabrice skutečně montuje (to mi připadá rovněž logické, navíc svíčkaři netuší, co že tam vlastně motoráři montují). Tím, kdo se v daném případě chová nelogicky, je samotný výrobce motoru, jelikož ví moc dobře, proč do něj ve výrobě montuje právě ty svíčky, které tam montuje, aniž by to však řádně odrazil v předpisu pro výměnu/náhradu.
Proto je třeba při hledání náhrady (jakékoli, ale především pak v kategorii těch "lepších" svíček) vycházet z cross-referenčních tabulek porovnávajících jednotlivé typy svíček a vybrat vhodnou náhradu s přihlédnutím k tomu, co tam výrobce skutečně dal ve fabrice, nikoli se slepě řídit rozpisem svíček doporučených jejich výrobcem pro daný typ motoru!
Proč to píšu? Výrobci svíček vycházejí při doporučování náhrad originálů v zásadě z předpisu výrobce motoru (což mi připadá nanejvýš logické) a ignorují typ/provedení svíček, které tam výrobce ve fabrice skutečně montuje (to mi připadá rovněž logické, navíc svíčkaři netuší, co že tam vlastně motoráři montují). Tím, kdo se v daném případě chová nelogicky, je samotný výrobce motoru, jelikož ví moc dobře, proč do něj ve výrobě montuje právě ty svíčky, které tam montuje, aniž by to však řádně odrazil v předpisu pro výměnu/náhradu.
Proto je třeba při hledání náhrady (jakékoli, ale především pak v kategorii těch "lepších" svíček) vycházet z cross-referenčních tabulek porovnávajících jednotlivé typy svíček a vybrat vhodnou náhradu s přihlédnutím k tomu, co tam výrobce skutečně dal ve fabrice, nikoli se slepě řídit rozpisem svíček doporučených jejich výrobcem pro daný typ motoru!