kupa auta z autoskoly

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

kupa auta z autoskoly

Příspěvek od Návštěvník »

zdravim, chcel by som pocut vase nazory...
mam moznost kupit za velmi priaznivu cenu auto z autoskoly pretoze uz je uctovne odpisane, ide o vozidlo Seat Ibiza 1,4 TDI rv. 2005, paradox je to ze na tom aute som robil autoskolu ja ked bolo uplne nove a teraz ma 320 000 km ale je pravidelne servisovane v autorizovanom servise SEAT, uplna servisna historia
Cena za ktoru by som ho kupil je pre mna lakava a to je 1 500 € a majitel autoskoly mi dal este taku ponuku ze pokial by som si nechal na aute jeho znacku autoskoly ze mi ho je ochotny predat za 1 000 € co je este lakavejsie... ale chcem sa spytat Vas skusenejsich ci sa oplati ist do kupy takeho auta alebo nie ?
dakujem za nazory
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Za ty peníze to je opravdu lákavé. Jenomže vozidla autoškol jsou bezkonkurečně nejzhuntovanější vozidla na cestách. V autoškole jsem seděl ve dvou a pokaždé to byl zážitek.
Bývají tam dorasované spojky i pedály, nezřídka je půlka kastle nová :lol:
Těžko říct, jednoznačně si to chce projet.
FF

Příspěvek od FF »

Ja mám automobil pochádzajúci z autoškoly. Je to Škoda Felicia 1.3 MPi r. v. 1999 LPG (od r.2000). Kúpil som ho v r. 2005 bez servisnej knižky, mierne oškreté na ľavom boku + mierne prasknutý zadný nárazník a na streche poznať, že tam bolo niečo nalepené v forme dvoch štvorcových plôch, ktoré sa trocha menej lesknú ako zvyšok laku - ani s jednou z tých chybičiek krásy som nič doteraz nerobil - stejne mi do autíčka na parkovisku behom prvých dvoch rokov postupne nacúvali (síce našťastie krokom, ale nejaká tá smerovečka a preliačinka tam bola) štyria susedia z baráku. Na tachometri bolo pri kúpe cca 103000km (ale ver tomu v postkomunistickom trhovom prostredí :shock: ). Kúpil som ho v autobazáre patriacemu autorizovanému dealerovi Škoda VW Seat Audi. V techničáku bola zapísaná staršia pani. Korózia na ňom nebola a pri prvom zdvihnutí na zdvihák, asi mesiac od kúpy (kvôli novým pneu) mi chalanisko tvrdil, že taký bezkorózny podvozok na Felicii videl naposledy, keď zdvihol pred štyrmi rokmi zánovnú Feliciu. To, že je z autoškoly som zistil až o pol roka, keď kamarátov brat začal chodiť s jednou policajtkou a bolo mi ponúknuté, že mi môže v záznamoch prelustrovať všetkých majiteľov môjho auta. Lustrácia bola: 1. autoškola (6 rokov), 2. policajt (1 mesiac), ktorý tam robí niečo okolo záveračných skúšok, ale napísané to bolo na jeho matku - skrátka to mal na kšeft... ...keď som neskôr zašiel do tej autoškoly, či by sa nenašla tá servisná knižka, tak sa ma hneď pýtali koľko som zaň dal a keď som im povedal, nechceli mi (tvrdili, že pre moje dobro) prezradiť, za koľko to predávali tomu policajtovi, ale vraveli, že to bol slušný kšeft ešte asi aj pre ten bazár (podotýkam, že v tej dobe išli Felicie s faceliftom nenormálne na dračku a v bazároch, ale aj na inzerát to bol problém zohnať). Servisku nenašli ani s odstupom času, ale ten, čo učí jazdy vravel, že konkrétne tá moja Felicia bola veľmi vydarená. Ihneď pri kúpe sa mi nepozdávalo štrkotanie v prevodovke pri voľnobehu, ale po telefonáte so skúseným (mojim budúcim) servisákom som bol ukľudnený, že to je typická choroba dovtedy Škodováckych prevodoviek a ak sa radí ľahko, tak to nemusím ani riešiť - v prípade havárie prevodovky sa kúpi jazdená za nejakých 90,-€...

...Feliciu mám doteraz a už sa na nej menilo kadečo (našťastie relatívne lacno - preto som vtedy, pred piatimi rokmi, chcel Feliciu), ale vždy mi bolo povedané, že pri tom veku a nabehaných kilometroch (ktoré môžu byť aj omnoho väčšie ako ukazuje tachometer) a každodennom používaní je to v porovnaní s inými Feliciami bežné. Po piatich rokoch parkovania vonku mi Felicia už začína napĺňať "očakávania" a začína kvitnúť okolo zadných lemov a na piatych dverách, ale v porovnaní z ostatnými Feliciami, ktoré vídam na parkovisku je to skoro "nič" :? .
To, čoho som sa najviac obával - teda radenia a samotnej prevodovky sa s odstupom času našťastie ukázalo ako planý poplach (z 2. do 3. si ten synchrón už od kúpy trochu vzdychne, ale po kúpe som tam nalial BP Energear SGX 75W-90 a doteraz ide to radenie skoro ako nové). Čo sa týka motora je zatiaľ všetko O. K. a všetky STK a EK som prešiel bez problémov a údajne so slušnou rezervou. :wink:
Kamarát, ktorý má tiež 1.3 40kW, ale iba 70000km, r. v. 2001 a po prvom majiteľovi - mi po zvezení prísahal, že tá jeho je omnoho lenivšia a doteraz ho ani nenapadlo, ako by to malo ísť, ale že teraz to dá niekomu do dielne nech sa mu na to pozrie, čo s tým je - on s tým, ale nejazdí každý deň, takže jeho Felda asi nemá kondičku... :wink:

P. S.: zaujímavosťou je (keď čítam nejaké diskusie ohľadom LPG), že s tým LPG som nemal nikdy problém a to už je tam 10 rokov (nemenil som ešte ani membrány v splynovači :wink: , spotreba mi nestúpa, a ani výkon neklesá - tak načo?!), akurát pred dvoma týždňami som musel meniť LPG nádrž za novú - kvôli predpisom, ktoré dovoľujú mať nádrž iba 10 rokov (celé aj s robotou to stálo 130,-€).
skodovkar píše:Za ty peníze to je opravdu lákavé. Jenomže vozidla autoškol jsou bezkonkurečně nejzhuntovanější vozidla na cestách. V autoškole jsem seděl ve dvou a pokaždé to byl zážitek.
Bývají tam dorasované spojky i pedály, nezřídka je půlka kastle nová :lol:
Těžko říct, jednoznačně si to chce projet.
Ja osobne si myslím, že "najzhuntovanejšie" ojazdené autá sú tie, ktoré stále jazdia vo veľkých mestách (ani to nemusí byť z autoškoly) - neustále radenie, stláčanie spojky, brzdenie, do toho výtlky, ťukance na parkoviskách... ...a naopak, najlepšie sú tie, ktoré jazdia stále po diaľniciach - keď to preženiem, tak napr. na 100 km po diaľnici: ani jedno preradenie, ani jedno stlačenie spojky, volant skoro stále rovno (mám na mysli nižšie opotrebenie homokinetických kĺbov), ani jedno brzdenie, ani jeden výmol, motor stále zohriaty, jedno štartovanie... Naproti tomu po veľkom meste na 10 km koľko pripadne radení, stlačení spojky, brzdení, parkovaní, štartovaní...?!

...takže môj názor na auto z autoškoly - ak nemá za sebou nejakú haváriu, jazdilo po malom meste + priľahlých okreskách, a nemá nejaké zjavné problémy - prečo nie?!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF píše:.....Ja osobne si myslím, že "najzhuntovanejšie" ojazdené autá sú tie, ktoré stále jazdia vo veľkých mestách (ani to nemusí byť z autoškoly) - neustále radenie, stláčanie spojky, brzdenie, do toho výtlky, ťukance na parkoviskách...
Bohužel - auta z autoškoly (tedy z takové, kde se lidi opravdu učí jezdit) mají většinou právě tohle za sebou.....
skodovkar píše:.....Bývají tam dorasované spojky i pedály, nezřídka je půlka kastle nová.....
.....a nejenom spojka, ale i klouby, čepy - ti, co se učí jezdit, "s tím mají plné ruce práce",
a na nějakou díru v silnici moc nehledí.....a jsou to auta, která jsou stále v provozu -
- a formou "pouze popojíždění" / většinou ne zcela prohřátý motor.....
skodovkar píše:.....Těžko říct, jednoznačně si to chce projet...
Určitě, a ne jenom dvatři kilometry - a chce to sebou někoho, kdo tomu rozumí.....
Anonymous píše:.....Seat Ibiza 1,4 TDI rv. 2005.....ma 320 000 km ale je pravidelne servisovane v autorizovanom servise SEAT, uplna servisna historia....
Ta "uplna servisna historia" je velké plus, ale přes 300tkm v autoškole zase mluví proti.
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

z autoskoli TDI s 320 tisic by som nebral. Prevodovka urcite pred smrtou a turbo tiez.
FF

Příspěvek od FF »

...ono kúpa auta z autobazáru je poriadna lotéria!
Kamarát kupoval Scénica a časom sa ukázalo, že bola prasknutá hlava, prevodovka tam bola z úplne iného modelu Renaultu a servisná knižka bola falošná... ...a tie diskusné fóra plné "šťastlivcov", ktorí nakúpili v AAA... ...ani nespomínam! :( :lol: :oops:
Odpovědět