1.2 HTP a LPG?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

1.2 HTP a LPG?

Příspěvek od NOVON »

Ahoj chlapi,zajímalo by mě,jak si rozumí,či nerozumí motory HTP s provozem na LPG..Je mi jasné,že to nejsou žádné závoďáky ani bez plynu,ale spíše mě zajímájí poznatky ohledně spotřeby a případných závad spojených s provozem na plyn u těchto motorů..Viděl jsem už spoustu Fábií Htp přestavěných na plyn,hlavně taxi,tak by s tím neměly být snad problémy..Co myslíte vy?Děkuju
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mohu přihodit pouze zkušenost z autoškoly z Fabie 1.0 na LPG, sporťák to opravdu nebyl, ale jezdit se s tím dalo. Nebo mi to po Matizu tak přišlo.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

skodovkar píše:Mohu přihodit pouze zkušenost z autoškoly z Fabie 1.0 na LPG, sporťák to opravdu nebyl, ale jezdit se s tím dalo. Nebo mi to po Matizu tak přišlo.
No jasně,ale 1.0 MPi není přece 3-válec HTP..
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ano, je to čtyřvál, ale o výkonu 37kW
barkyss

Příspěvek od barkyss »

problém žádný nebude,jen nepatrně bude menší výkon.jinak bych se toho nebál.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Co vím, tak pár kamošů říkalo, že na plyn to má asi o 10% vyšší spotřebu paliva,
a o 10% nižší výkon (i když s tím výkonem - je to asi odhad / je to prý "trochu línější")
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:Co vím, tak pár kamošů říkalo, že na plyn to má asi o 10% vyšší spotřebu paliva,
a o 10% nižší výkon (i když s tím výkonem - je to asi odhad / je to prý "trochu línější")
Nj..ale jen mě tak napadlo,že HTP má problémy i při provozu na benzín,zak jak potom funguje a hlavně jak dlouho na LPG 8)
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Naopak některé problémy by mohly zmizet, napadá mě třeba zakarbonovaná klapka kvůli EGR ventilu na 12V verzích.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Hombre »

To nic neřeší, stejně startuje na benál, a tam je to největší zasrání EGR při startu, jinak bych řešil tuto věc volbou motoru pro způsob mé jízdy , třeba nějakou Fiestu jezdící za 5L a určitě bych necpal do Babety plyn.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..prečo by mal štartovať na benzín,čo je to za sprostosť bude štartovať na plyn a uvedene problemy z klapkou sa značne eliminujú,mali sme X áut a všetky sa štartovali na plyn dokonca aj v zime ked bolo auto cez noc v garáži..
FF

Příspěvek od FF »

Pri tom, či automobil štartuje na benzín, alebo LPG záleží, aký systém je v automobile použitý.

Stará generácia LPG bola s prisávaním (pred škrtiacou klapkou, alebo karburátorom) bez riadiacej jednotky a s manuálnym prepínačom - tam sa dalo nechať nútene štartovať na LPG, ale záležalo od viacerých faktorov, či sa to podarilo (boli aj takí, ktorým to štartovalo na LPG skoro bez problémov stále).

Ďaľšia generácia bola ako prvá generácia, ale s riadiacou jednotkou a reguláciou krokového ventilu za splynovačom podľa lambda sondy. Tu bolo možné štartovať na LPG iba po špeciálnom "núdzovom" postupe na ovládacej skrinke riadiacej jednotky LPG, normálne to, ale štartuje iba na benzín.

Posledná generácia so sekvenčným vstrekovaním nemá žiedne obmedzenie a môže plnohodnotne nahradiť benzín, pretože odpadá splynovacia fáza.
Odpovědět