Začnu od konce: ta "aliance" proto, že se vychází z francouzského výrazu pro "partnerství", který zní - jak jinak než - "la alliance"!Dan1 píše:ta klapka přece musela být stejně zasviněná už před tou výměnou altíku a všechno bylo jak má.Odpojení baterky má na tohle takovej vliv?Jinak klapku bych snad zvládnul nějakým sprejem vyčistit(i když do zrcadlového lesku to lze snad jen mechanicky),vyresetovat ŘJ myslíš odpojením baterky?PS:A tomu "partnerství" Nissan-Renault říkají aliance.Těžko říct,co je horší.
Jinak je vidět, že jsi teprve "začínající japonštinář". Až trochu pokročíš, tak třeba zjistíš (tedy pokud se dokážeš dostatečně rychle oprostit od "evropského automobilového způsobu myšlení"), že pokud nechápeš, proč je něco na japonském voze uděláno tak, jak je to uděláno, pak to není proto, že by to byla "blbost" nebo "špatně", ale jednoduše proto, že jsi ještě nedospěl do odpovídajícího stupně poznání, resp. vědění.
S tou klapkou se mají věci takto:
- ŘJ si při prvním zapnutí zapalování po předchozím odpojení aku a tím pádem i částečném výmazu pamětí (ne vše se takto maže/ztrácí) znovu načítá její tzv. základní polohu, kterou si pak ještě drobně upraví podle projevů motoru po nastartování. Podle takto získaných údajů pak řídí zejména volnoběh. Přitom zcela ignoruje postupné "zašpiňování" klapky, tedy pokud se v rámci svých řídících funkcí "vejde do mezí" pevně předprogramovaných veličin.
- Pokud je ovšem klapka při prvním zapnutí zapalování po předchozím odpojení aku a tím pádem i částečném výmazu pamětí špinavá, ŘJ si načte její špatnou polohu, jelikož klapka kvůli té špíně nedosedla, kam správně měla. Obdobně chybně proběhne "adaptační" fáze po nastartování, jelikož parametry průchodu vzduchu jsou modifikovány usazeninami/špínou na klapce a difuzoru, a ŘJ pak má problém dostat motor do "toleranční oblasti", kterou má předprogramovanou. Na to obvykle reaguje tak, že se přepne do nouzového režimu, jehož hlavním úkolem je vůbec udržet motor v chodu. Toto přepnutí ovšem nebývá řidiči signalizováno žádnou kontrolkou, jelikož se má za to, že on snad má tolik citu, aby pochopil, že něco není v pořádku.
- "Běžný" mechanik zvyklý spravovat evropské vozy se to rozhodne "spravit" tak, že vezme šroubovák a začne se vrtat v nastavení šroubků kolem klapky, čímž celou věc dokonale zp.así
- Jediný korektní postup je ovšem ten, že se nejprve dokonale vyčistí klapka a difuzor, aby žádné úsady nebránily jejímu úplnému dosednutí a ani průchodu vzduchu event. malou štěrbinou či obtokovým kanálkem, a následně se provede reset ŘJ, aby si vyhodila z paměti špatně načtenou polohu klapky i adaptační údaje a načetla si správné veličiny. Udělá se to tak, že vypneš v autě všechny spotřebiče, zapneš zapalování (ale nestartuješ - motor nesmí běžet!!!), odpojíš mínus pól akumulátoru, počkáš tak půl minuty a zase ho připojíš. Pak vypneš zapalování, zafixuješ řádně svorku aku a můžeš startovat.
Toť vše. Tak ti přeji hodně zdaru a ať ti dlouho slouží k plné spokojenosti!