Olej - Skoda 100
Moderátor: Colommbo
Olej - Skoda 100
Dobry den, potreboval by som poradit. Aky motorovy olej pouzit do Skody 100? Olejom vobec nerozumiem, a chcem tam dat cim lepsi, kvalitnejsi olej. Chcem mat istotu, ze olej bude sluzit dobre a bude kvalitny. Ak by sa dalo tak by som rad vedel cele oznacenie oleja. A aky nazor mate na internetove e-shopy olejov? Ci kupit z internetu alebo radsej v predajni. Dakujem 7
co najlacnejsie najdes na trhu tak to tam daj ked das aj M7 alebo SHELL je to uplne jedno v tvojom pripade. Ja osobne by som dal nieco co najlacnejsie najdem na trhu napr. CINOL 10w-40, a vymenil ho po 5 000km. Teda osobne to je môj nazor mozno ma niekto iny no do skody 100 je z môjho hladiska uplne zbytocne davat napr. VALVOLINE SYN POWER 5w-40 kedze ten olej aj s filtrom je drahsi jak cela skoda 100
Teraz sa nevysmievam ani nic tak to prosim neber zle ale to je môj nazor ze do skody 100 je zbytocne liat "najkvalitejsi" olej. ako vravim daj tam CINOL 10w-40 a vymen ho po 5000km a mas vystarane
Teraz sa nevysmievam ani nic tak to prosim neber zle ale to je môj nazor ze do skody 100 je zbytocne liat "najkvalitejsi" olej. ako vravim daj tam CINOL 10w-40 a vymen ho po 5000km a mas vystarane
a modelař mohol by si mi zdôvodnit aj preco ? Lebo ako ja mam skusenosti s autami a oleji v autach ale od roku vyroby 1995 so starsimi nie. Preto sa rad necham poucit, je to kôli moznym usadeninám ktore tam vznikli ?modelář píše:Špatná rada! Především je třeba zjistit, na jaký olej to jezdilo až doposud. A pokud na M6A, tak rozhodně pokračovat v něm!
Přesně tak! Olej M6A ještě nebyl aditivovaný.Anonymous píše:a modelař mohol by si mi zdôvodnit aj preco ? Lebo ako ja mam skusenosti s autami a oleji v autach ale od roku vyroby 1995 so starsimi nie. Preto sa rad necham poucit, je to kôli moznym usadeninám ktore tam vznikli ?modelář píše:Špatná rada! Především je třeba zjistit, na jaký olej to jezdilo až doposud. A pokud na M6A, tak rozhodně pokračovat v něm!
Modelář má pravdu,naleješ li aditivák,může pomalu rozpuštět usazeniny co tam léta odpočívají a je průůůser.Nabudeš li líný,sundej třeba ventilové víko a koukni co je na něm za krásy.A na vahadlech a spol.A bacha na těsnění a potom moc neutahovat. Nejvíc toho bude ve vaně,ale tam nekoukej,na rozdíl od víka je tam hafo šroubků.
Co mám ještě v živé paměti, tak v sedmdesátých a osmdesátých letech se normálně používal M6AD a po té M8AD a pak M7ADX je pravdou, že ti, co měli přístup k M6A(JZD) tak to tam dávali, ale pokud si dobře pamatuji tak standartně se M6A nepoužíval.V tomto případě se to nechá vypláchnout např. Hekrou 15W-40 a to několikrát i s filtrem, zde ale asi bude problém s filtrem, už si nejsem jistý, ale myslím si, že hundrtky měli dva nebo tři druhy olej.filtrů podle stáří, možná si to pletu s motory 1200,1201 1202,1203 nerad bych kecal.A pak použít obyčejný, pokud v zimě nejezdíte, tak 15W-40, když ano 10W-40 ten nejlevnější Cinol ,Trysk, Valar, Mogul aj.
olej
oleje z doby škody 100 boli rôzne neaditivované TRYSK M6 a pod . , motory bývajú plné karbonu a naliatie niečoho super moderného s prípadami znamená rozpustenie karbonu , upchatie mazacích kanálikov a sacieho koša ,. pokiaľ motor nie je kompletne vyčistený a po generálnej oprave je do neho dobrý olej MADIT M7Ad alebo podobný - napr . Uniol 15W/40 Super 10W/40 , odporučiť môžem aj olej Mogul Stabil 15W/40 s iným pokusy nerobte a mente ho pravidelne v predpísaných intervaloch 5000 km ( doporučujem mierne skor ako neskor ) prípadne do jedného roka a zároveň mente aj olejový filter
Moje krevní skupina
Tákže bych se opravdu poptal předchozího majitele co tam lil, opravdu na tom záleží.
Pokud se to nedozvíš a motor se ti bude zdát čistý a budeš to chtít risknout, tak zkus viskozitu 15W-xx.
Pokud nic riskovat nechceš, tak bys M6ADečkem neměl nic zkazit. Je to dostatečný olej pro to auto a nezapomeň, že ho budeš asi celkem často dolívat (gufera, kroužky, jiné netěsnosti).
ROZHODNĚ AŤ TĚ ANI NENAPADNE TAM LÍT NĚJAKÉ ČISTIČE! JE TO HRANÍ SI S OHNĚM A MUSEL BY SE DÁVKOVAT V NEZNATELNÉM MNOŽSTVÍ, ZNÁMÝ TAK ZADŘEL MOTOR NA 1000 MB!
Nejlepší by bylo motor rozhodit a vyčistit ručně, pak bys tam mohl dát i nějaký soudobější zázrak. Ale jak už jsem psal, vezme si to asi dost oleje, takže bych tam nic drahého nedával.
M6AD se dá koupit od Parama 10litrů za 500Kč , což je příjemná cena. Olejový filtr tě vyjde asi na 40Kč +doporučuji vyměnit i ostatní gumičky na baňce. Pokud bys už rozhazoval motor, tak se vyplatí vyměnit i oboje gufera na klikovce.
Co se týká víka ventilů a vany, tak se mi těsnění ani těsnění+tmel neosvědčilo. Použil jsem pouze klasický tmel na motory od Lukoprenu a jsem velice spokojený.
Tákže bych se opravdu poptal předchozího majitele co tam lil, opravdu na tom záleží.
Pokud se to nedozvíš a motor se ti bude zdát čistý a budeš to chtít risknout, tak zkus viskozitu 15W-xx.
Pokud nic riskovat nechceš, tak bys M6ADečkem neměl nic zkazit. Je to dostatečný olej pro to auto a nezapomeň, že ho budeš asi celkem často dolívat (gufera, kroužky, jiné netěsnosti).
ROZHODNĚ AŤ TĚ ANI NENAPADNE TAM LÍT NĚJAKÉ ČISTIČE! JE TO HRANÍ SI S OHNĚM A MUSEL BY SE DÁVKOVAT V NEZNATELNÉM MNOŽSTVÍ, ZNÁMÝ TAK ZADŘEL MOTOR NA 1000 MB!
Nejlepší by bylo motor rozhodit a vyčistit ručně, pak bys tam mohl dát i nějaký soudobější zázrak. Ale jak už jsem psal, vezme si to asi dost oleje, takže bych tam nic drahého nedával.
M6AD se dá koupit od Parama 10litrů za 500Kč , což je příjemná cena. Olejový filtr tě vyjde asi na 40Kč +doporučuji vyměnit i ostatní gumičky na baňce. Pokud bys už rozhazoval motor, tak se vyplatí vyměnit i oboje gufera na klikovce.
Co se týká víka ventilů a vany, tak se mi těsnění ani těsnění+tmel neosvědčilo. Použil jsem pouze klasický tmel na motory od Lukoprenu a jsem velice spokojený.