převodový olej
Moderátor: Colommbo
převodový olej
AHOJ,nikde nemohu nalézt informaci zda olej CASTROL EPX 90 GL5 je vhodný do hypoidních diferenciálů.Všude samé normy,ale ty mě nic neříkají.
...zo spomínaného vlákna.modelář píše:Tak především: Je/není tam hypoidní soukolí? Já bych si tipnul, že nejspíše ano.
Od toho se totiž odvíjí to nejpodstatnější - volba oleje s hypoidní klasifikací! A jestli si někdo při překladu původně cizojazyčného manuálu "populárně" (a samozřejmě naprosto mylně) myslel, že všechny GL-5 jsou hypoidní, a také tomu potom český překlad "přizpůsobil", tak se dopustil trestuhodné nedbalosti
Takže napřed zjistit to základní - přítomnost hypoidního soukolí - a teprve potom se zabývat viskozitami. "Syntetičnost" v tom nehraje ABSOLUTNĚ ŽÁDNOU ROLI!
"modeláři, co to plácáš"?!
Je úplne jedno, či je, alebo nie je hypoidné. Ak výrobca požaduje API GL-5 tak sú v prevodovke miesta (minimálne jedno), ktoré vyžadujú EP prísady a hotovo!
Ano, oleje GL-5 obsahují EP přísady, ale to na hypoidní soukolí zdaleka nestačí! I ten GL-5 olej, aby mohl být bez obav použit do ústrojí s hypoidním soukolím, musí být explicitně označen, že skutečně je hypoidní.
Jak jsem už jinde napsal: jedná se opět o jeden z obrovského množství všeobecně zažitých omylů. Konkrétně tento vznikl v době, kdy se na běžném trhu objevil dostatečný výběr GL-5 olejů, o nichž se tehdy začalo tvrdit, že se jedná o "nejmodernější" oleje, které nahrazují všechny předchozí specifikace, tedy i ty specificky hypoidní.
Jak jsem už jinde napsal: jedná se opět o jeden z obrovského množství všeobecně zažitých omylů. Konkrétně tento vznikl v době, kdy se na běžném trhu objevil dostatečný výběr GL-5 olejů, o nichž se tehdy začalo tvrdit, že se jedná o "nejmodernější" oleje, které nahrazují všechny předchozí specifikace, tedy i ty specificky hypoidní.
Ahoj,pro "mastnáka" , na české oleje jsem jezdil desítky let a bez problémů.
Ale! Na jaře 09-nové náplně GYROL. Převod.- PP90,dif.-PP90H. Vše se jevilo
v pořádku až do doby než začaly klesat venkovní teploty. Už při 10st. jsem
měl problémy a při 5 st. jsem jedničku nedal. A to v minulých letech jsem
běžně jezdil v -15st. mrazech a v pohodě. Je to smutné,ale CZ oleje už
nejsou to co bývaly. Proto jsem sháněl informace o oleji Castrol,protože už
mám koupené SAE 90 GL4 do převod. a GL5 do rozvodovky. Potom jsem
četl poznámku "modeláře" a chtěl jsem mít jistotu. A už jí mám. Porovnal
jsem normy MB , MAN , ZF oleje BP Energear Hypo 90 s normami
Castrolu a je to OK
Ale! Na jaře 09-nové náplně GYROL. Převod.- PP90,dif.-PP90H. Vše se jevilo
v pořádku až do doby než začaly klesat venkovní teploty. Už při 10st. jsem
měl problémy a při 5 st. jsem jedničku nedal. A to v minulých letech jsem
běžně jezdil v -15st. mrazech a v pohodě. Je to smutné,ale CZ oleje už
nejsou to co bývaly. Proto jsem sháněl informace o oleji Castrol,protože už
mám koupené SAE 90 GL4 do převod. a GL5 do rozvodovky. Potom jsem
četl poznámku "modeláře" a chtěl jsem mít jistotu. A už jí mám. Porovnal
jsem normy MB , MAN , ZF oleje BP Energear Hypo 90 s normami
Castrolu a je to OK
Když už jsem tu zmiňoval mé laborování s olejem do převodovky a nyní padlo slovo o českých olejích, tak bych rád dodal, že z porovnání 7 různých olejů bych konkrétně tenhle, český
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=493
dal na třetí místo, hned za Tutelu a Valvoline, a daleko před Elf, Shell a 2x Castrol.
P.S.: Tento žebříček samozřejmě platí pouze ve vztahu k té mé převodovce, to jen pro pořádek.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=493
dal na třetí místo, hned za Tutelu a Valvoline, a daleko před Elf, Shell a 2x Castrol.
P.S.: Tento žebříček samozřejmě platí pouze ve vztahu k té mé převodovce, to jen pro pořádek.