po výměně oleje cvakají hydroštely

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Modeláři, tak mě napadá, že ty hydroštely jsou (pokud to dobře chápu)
hydraulická zdvihátka ventilů (tedy samočinně vymezují ventilovou vůli) a je-li to tak, tak i moje 40kW fabie by tímto mohla být teoreticky ohrožena? Kdybych byl býval bývával v budoucnu dávával Castrol? :lol:
Moja

Příspěvek od Moja »

Časem Tě to z Mogulem čeká taky. :lol: :lol: Tak že sis nepomohl.
modelář

Příspěvek od modelář »

Jenže těch hydroštelů, jejich provedení a velikostí je nepřeberné množství (zíral jsem na to jak zjara, když jsem na netu hledal ty potřebné - jsou snad úplně nejmenší) a i jejich umístění je několik variant. Pokud jde o 1,2 HTP, vůbec netuším, jak je to tam řešené, ale hydroštely má HTP na 100%.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Moja píše:Časem Tě to z Mogulem čeká taky. :lol: :lol: Tak že sis nepomohl.
Přesněji to čeká mamku, já mám stovku , tam takové rozežranosti nejsou. Je tam šroubovák a spárová měrka :lol: Zrovna nedávno jsem spároval a zjistil jsem kravské vůle, ale už je vše ok :wink:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Kravské vůle. No buď rád,zlepšíš plnění a vyplachování válců díky "golfovým " nárazem vahadla do ventilu. A musíš ani dávat ostřejší vačku.....
Je to sice drobet hlučnější. ( Nedělej to,zkracuje se životnost dílů ! ! )
modelář

Příspěvek od modelář »

Tzv. "ostrá vačka" má navzdory svému názvu čepy (či jak se tomu přesně říká) podstatně "tupější", takže náběhy sil na úrovni vahadel (pokud tam jsou) a ventilů jsou naopak příznivější, a tím pádem by měla být i životnost na úrovni rozvodů větší. Jinou věcí je vliv toho, proč tam ta "ostrá vačka" vlastně je...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Souhlas že má ostrá vačka kulatější vejce,je to kvůli delšímu a postupnějšímu otevření ventilu. Její označení je blbě zavádějící. Ale já se vyjadřoval k větším,nebo jak psal škodovkář,kravským vůlím sériovky. Tam je to na úkor životnosti,i když to funguje s drobet lepším plň-vypl.,ale majitel to zajisté dělat nebude,protože asi nehodlá točit hundrtku k oblasti 6000ot/min. Odbočil jsem od tématu,tak se některým tady omlouvám.
modelář

Příspěvek od modelář »

No a kde se vlastně vzal ten název "ostrá"?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Asi že je na "vostrý" úpravy motorů....
Možná se někomu kdysi nechtělo říkat "vačka zlepšující resp.upravující časování ventilového rozvodu pro vyšší výkon motoru ve vyšších otáčkách". :)
Nevim a nikdy jsem se po tom nepídil. Jedinný co vim že mi asi dva kousky ještě někde leží.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Větší ventilové vůle u provedení "šroubovák a spárová měrka" -
- (škodovkáři, trefně napsané :wink: )
mastnák píše:.....zlepšíš plnění a vyplachování válců.....
Ano, to už psal i R.M.Cedrych - vůli seřídit o 5stovek větší, než zní předpis.....je to lepší :wink:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Ej,kde ty časy jsou...
na sériovku a 247/247 0,05 navíc
na 280/265 0,1
na 300/280 0,15
Si myslim že nějak takhle to bylo a tak jsem to dělal. Ale.....ta třístovka už byla docela na prd,pokud bylo třeba jet jenom normálně.
papros

Re: po výměně oleje cvakají hydroštely

Příspěvek od papros »

chtel bych se taky zeptat mam renault klio 1.4 55 kw 1999 koupil jsem ho pred ctrnacti dny a neco klepe v motoru ptal jsem se ctyrech auto mechaniku a kazdy mi rekl ze to vypada na hydrostely ze mam vymnenit olej a jezdit dal ale ja mam strach se pokazi cely motor.Prosim poradte predem dekuji.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10011
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: po výměně oleje cvakají hydroštely

Příspěvek od Colommbo »

Jsou-li to opravdu nefungující či omezeně fungující hydroštely a s tím související klepání ventilů, může (ale spíš nemusí :( ) výměna oleje pomoci. Jinak obecně záležitost hydroštelů nepodceňovat, je to jako jezdit s brutálně neseřízenou ventilovou vůlí se všemi možnými negativními důsledky... :?
Naposledy upravil(a) Colommbo dne pon srp 20, 2012 19:34, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
janmil

Re: po výměně oleje cvakají hydroštely

Příspěvek od janmil »

papros píše:chtel bych se taky zeptat mam renault klio 1.4 55 kw 1999 koupil jsem ho pred ctrnacti dny a neco klepe v motoru ptal jsem se ctyrech auto mechaniku a kazdy mi rekl ze to vypada na hydrostely ze mam vymnenit olej a jezdit dal ale ja mam strach se pokazi cely motor.Prosim poradte predem dekuji.
Motor Renault Clio 1.4 55kw predsa nemá žiadne hydroštely, vymeň svojich štyroch automechanikov za jedného poriadneho. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: po výměně oleje cvakají hydroštely

Příspěvek od Pitris »

To klepání je po startu, nebo až je to zahřáté?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět