Modeláři, tak mě napadá, že ty hydroštely jsou (pokud to dobře chápu)
hydraulická zdvihátka ventilů (tedy samočinně vymezují ventilovou vůli) a je-li to tak, tak i moje 40kW fabie by tímto mohla být teoreticky ohrožena? Kdybych byl býval bývával v budoucnu dávával Castrol?
Jenže těch hydroštelů, jejich provedení a velikostí je nepřeberné množství (zíral jsem na to jak zjara, když jsem na netu hledal ty potřebné - jsou snad úplně nejmenší) a i jejich umístění je několik variant. Pokud jde o 1,2 HTP, vůbec netuším, jak je to tam řešené, ale hydroštely má HTP na 100%.
Moja píše:Časem Tě to z Mogulem čeká taky. Tak že sis nepomohl.
Přesněji to čeká mamku, já mám stovku , tam takové rozežranosti nejsou. Je tam šroubovák a spárová měrka Zrovna nedávno jsem spároval a zjistil jsem kravské vůle, ale už je vše ok
Kravské vůle. No buď rád,zlepšíš plnění a vyplachování válců díky "golfovým " nárazem vahadla do ventilu. A musíš ani dávat ostřejší vačku.....
Je to sice drobet hlučnější. ( Nedělej to,zkracuje se životnost dílů ! ! )
Tzv. "ostrá vačka" má navzdory svému názvu čepy (či jak se tomu přesně říká) podstatně "tupější", takže náběhy sil na úrovni vahadel (pokud tam jsou) a ventilů jsou naopak příznivější, a tím pádem by měla být i životnost na úrovni rozvodů větší. Jinou věcí je vliv toho, proč tam ta "ostrá vačka" vlastně je...
Souhlas že má ostrá vačka kulatější vejce,je to kvůli delšímu a postupnějšímu otevření ventilu. Její označení je blbě zavádějící. Ale já se vyjadřoval k větším,nebo jak psal škodovkář,kravským vůlím sériovky. Tam je to na úkor životnosti,i když to funguje s drobet lepším plň-vypl.,ale majitel to zajisté dělat nebude,protože asi nehodlá točit hundrtku k oblasti 6000ot/min. Odbočil jsem od tématu,tak se některým tady omlouvám.
Asi že je na "vostrý" úpravy motorů....
Možná se někomu kdysi nechtělo říkat "vačka zlepšující resp.upravující časování ventilového rozvodu pro vyšší výkon motoru ve vyšších otáčkách".
Nevim a nikdy jsem se po tom nepídil. Jedinný co vim že mi asi dva kousky ještě někde leží.
Ej,kde ty časy jsou...
na sériovku a 247/247 0,05 navíc
na 280/265 0,1
na 300/280 0,15
Si myslim že nějak takhle to bylo a tak jsem to dělal. Ale.....ta třístovka už byla docela na prd,pokud bylo třeba jet jenom normálně.
chtel bych se taky zeptat mam renault klio 1.4 55 kw 1999 koupil jsem ho pred ctrnacti dny a neco klepe v motoru ptal jsem se ctyrech auto mechaniku a kazdy mi rekl ze to vypada na hydrostely ze mam vymnenit olej a jezdit dal ale ja mam strach se pokazi cely motor.Prosim poradte predem dekuji.
Jsou-li to opravdu nefungující či omezeně fungující hydroštely a s tím související klepání ventilů, může (ale spíš nemusí ) výměna oleje pomoci. Jinak obecně záležitost hydroštelů nepodceňovat, je to jako jezdit s brutálně neseřízenou ventilovou vůlí se všemi možnými negativními důsledky...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne pon srp 20, 2012 19:34, celkem upraveno 1 x.
papros píše:chtel bych se taky zeptat mam renault klio 1.4 55 kw 1999 koupil jsem ho pred ctrnacti dny a neco klepe v motoru ptal jsem se ctyrech auto mechaniku a kazdy mi rekl ze to vypada na hydrostely ze mam vymnenit olej a jezdit dal ale ja mam strach se pokazi cely motor.Prosim poradte predem dekuji.
Motor Renault Clio 1.4 55kw predsa nemá žiadne hydroštely, vymeň svojich štyroch automechanikov za jedného poriadneho.