olej felicie

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

FF píše:...ale veď keď u Felicie "prešli" na koncernové normy - tak stejne povolili pre Felďácky motor 1.3 vtedajšiu najnižšiu VW normu... ...pretože ten motor je na olej nie až tak náročný.

P. S.: Neskorá výmena ublíži každému motoru, aj nenáročnému!
Ale jo, zřejmě je to tak, já jen chci říct, že se v době zprovoznění 1,3 motoru asi ze SAE 5W-40 moc nepočítalo.
FF

Příspěvek od FF »

...možno nie, ale každý olej je za studena "hustejší" ako za tepla a tak sa nemôže kvôli viskozite určite nič stať (ani viac oleja to nebude "žrať"). To sa týka SAE 0W-40 aj SAE 5W-40 aj SAE 10W-40 aj SAE 15W-40 (SAE 20W a SAE 25W tam asi nikto nedá)... ...akurát, napr. pri SAE 5W-40 bude olej v režime motora pod prevádzkovou teplotou lepšie chrániť motor a dostane sa všade skôr ako olej SAE 10W-40, alebo SAE 15W-40...
...mám pravdu, alebo áno?!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej felicie

Příspěvek od Pitris »

kanoe1 píše:ahoj , čosi myslíte o použití oleja castrol magnatec 5W/40 do felície 1,3Mpi s motorom po go - vložky piesty a pod . najazdené 50 tisíc km , kľuka takmer nová a ostatné diely nové . díky
Pokud jsem to dobře pochopil, tak motor je po GO už 50tkm - tedy už po záběhu.....
Za sebe mohu napsat, že olej SAE 10w40 je pro Felicii 1.3 plně vhodný -
- (dobrý poměr cena/výkon má třeba Total, Q8, Gulf, Repsol, Mogul, Valvoline).
A je i několik olejů ve třídě 10w40, které plní tu normu VW502.00.
Ale pokud auto parkuje venku, často startuje, a je používáno (a obzvláště v zimě),
jen jako "městské popojíždědlo", nevidím důvod, proč nepoužít olej 5w40 - na max. 10tkm.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

FF píše:...možno nie, ale každý olej je za studena "hustejší" ako za tepla a tak sa nemôže kvôli viskozite určite nič stať (ani viac oleja to nebude "žrať"). To sa týka SAE 0W-40 aj SAE 5W-40 aj SAE 10W-40 aj SAE 15W-40 (SAE 20W a SAE 25W tam asi nikto nedá)... ...akurát, napr. pri SAE 5W-40 bude olej v režime motora pod prevádzkovou teplotou lepšie chrániť motor a dostane sa všade skôr ako olej SAE 10W-40, alebo SAE 15W-40...
...mám pravdu, alebo áno?!
Samozřejmě, že ten olej v SAE 5W-40 je za velkého mrazu čerpatelnější jak SAE 10W-40.Jde o to, aby olej se dostal, co nejrychleji k nejviššímu bodu motoru a celkově rychle zaolejoval veškeré pohyblové komponenty motoru.To se, ale bavíme o mrazech mezi -25 až -30stC.V celkovém globálu je těchto dnů do roka pár.S nájezdem 7tkm je vhodná SAE 5W-40, může se použít, ale znovu opakuji v SAE 10W-40 VW 502.00 je to optimální a ničemu se neublíží.
FF

Příspěvek od FF »

mipesa píše:...Jde o to, aby olej se dostal, co nejrychleji k nejviššímu bodu motoru a celkově rychle zaolejoval veškeré pohyblové komponenty motoru.To se, ale bavíme o mrazech mezi -25 až -30stC.V celkovém globálu je těchto dnů do roka pár...
...ale tu nejde len o mrazy, ale to zaolejovanie najvzdialenejších miest bude so SAE 5W-40 za každých teplotných okolností rýchlejšie ako so SAE 10W-40, takže motor sa pri každom štarte opotrebuje menej a aj nepriaznivé tlaky v motore (napr. na tesnenia) budú menšie, ale ja sám keď sa blíži výmena a nemôžem zohnať za dobrú cenu olej SAE 5W-40, tak tam kľudne dám olej so SAE 10W-40, ale najspokojnejší (vnútorne) som aj tak až so SAE 5W-40.
V poslednej dobe sa značkové oleje so SAE 5W-40 cenovo priblížili olejom so SAE 10W-40, dokonca SAE 5W-40 sa dajú v niektorých prípadoch kúpiť lacnejšie... ...takže nie je o čom...

P. S.: všimol som si, že o SAE 15W-40 uvažuje málokto, väčšinou uprednostní SAE 10W-40 - prečo asi? ...a to isté je medzi SAE 10W-40 a SAE 5W-40 - len niekto stále vypúšťa bubliny typu "ten olej je na ten motor moc riedky" a to je poriadna volovina...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

FF píše:
mipesa píše:...Jde o to, aby olej se dostal, co nejrychleji k nejviššímu bodu motoru a celkově rychle zaolejoval veškeré pohyblové komponenty motoru.To se, ale bavíme o mrazech mezi -25 až -30stC.V celkovém globálu je těchto dnů do roka pár...
...ale tu nejde len o mrazy, ale to zaolejovanie najvzdialenejších miest bude so SAE 5W-40 za každých teplotných okolností rýchlejšie ako so SAE 10W-40, takže motor sa pri každom štarte opotrebuje menej a aj nepriaznivé tlaky v motore (napr. na tesnenia) budú menšie, ale ja sám keď sa blíži výmena a nemôžem zohnať za dobrú cenu olej SAE 5W-40, tak tam kľudne dám olej so SAE 10W-40, ale najspokojnejší (vnútorne) som aj tak až so SAE 5W-40.
V poslednej dobe sa značkové oleje so SAE 5W-40 cenovo priblížili olejom so SAE 10W-40, dokonca SAE 5W-40 sa dajú v niektorých prípadoch kúpiť lacnejšie... ...takže nie je o čom...

P. S.: všimol som si, že o SAE 15W-40 uvažuje málokto, väčšinou uprednostní SAE 10W-40 - prečo asi? ...a to isté je medzi SAE 10W-40 a SAE 5W-40 - len niekto stále vypúšťa bubliny typu "ten olej je na ten motor moc riedky" a to je poriadna volovina...
Oleje SAE 5W-40 a 10W-40 a prostě všechny xW-40 jsou již za provozní teploty na tom stejně.Tomu oleji dokonce stačí, aby byl trochu ohřátý a má prakticky shodné viskozitní vlastnosti.Samozřejmě, malý rozdíl tam bude, ale ne už rozhodující pro význam viskozity pro studený motor.Zde jsou potom rozhodující aditiva a použití zákl.olejů, resp.jejich chem.fyzik. vlastnosti, ty jsou u 15W- 40 a 5W-40 rozdílné, to už se, ale babrám v něčem, co se tu omýlá dokola.
Nevím proč někdo upřednostňuje 10W-40 oproti 15W-40.Ten kdo nalítá třeba s tou Feldou 1,3 20-30tkm za rok tak úplně klidně ho může v sezóně použít.Já mám prac.Feldu 1,9 D a jiný olej než SAE 15W-40 nepoužívám, je pravda, že je v drtivé většině garážovaná v teple tak proč bych měl dávat něco jiného, když to bohatě stačí.
Odpovědět