Olej do prevodovky a diferenciálov

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
tommi_d

Olej do prevodovky a diferenciálov

Příspěvek od tommi_d »

Poprosil by som o radu skúsenejších.
Mám Ssangyong Rexton r.v. 2005 270 xdi diesel typ motora D27DT manuálna prevodovka naj. 180 000 km
Potreboval by som vymeniť olej v diferenciáloch a v prevodovke.
Na stránke valvoline cz v mazacom pláne je pri diferenciáloch uvedený olej HP GL-5 80W-90 a pri prevodovke Maxlife ATF, ATF Dexron III/Mercon a ATF Type D.
Objednávam dlhodobo oleje na www.olejposta.sk a ten odporučený prevodový od Valvoline sa tam nenachádza.
Poradí mi niekto náhradu za tie prevodové, alebo môžem použiť ten HP GL-5 80W-90 i do prevodovky ?
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Do prevodovky ti predpisuje vyrobca Dexron III. To je olej pre automaticke prevodovky a posilovace. A tich v Dexron III je halda. Zadaj do vyhladavaci na olejposte Dexron III.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Tak napriklad: Shell TX,CASTROL ATF TQ DIII,ELF ELFMATIC G3,MANNOL ATE DEXRON III,TUTELA G1/E
tommi_d

Příspěvek od tommi_d »

Brembo dík.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Nemusíte použít jen ATF DIII, jak uvádíte jako další alternativu ATF Type D tak se jedná o olej ATF DII a DII D i H s volnou použitelností s ATF typu A.Pravděpodobně se jedná o převodovky Mercedes a pro ně je ten olej řady ATF doporučený pro více typů.Když to zhrnu tak můžete použít ATF DII až DIII.Písmeno za D vždy určuje kvalitativní třídu v normě Dexron.Mercon je norma Fordu.Jinak ten HP GL-5 dle předpisu výrobce určitě ne, jedná se o olej určený především pro hypoidní převody.Značku oleje,... třeba jak píše Brembo.
tommi_d

Příspěvek od tommi_d »

Mipesa dík.

Trochu som zostal zmätený z toho, že v mazacom pláne na valvoline.cz do manuálnej prevodovky odporúčajú rovnaký olej ako do automatickej.
Je to ok ?

Eše jedna otázka, v tom istom mazacom pláne na valvoline.cz uvádzajú okrem zadného a predného diferenciálu ešte " transfer box 4x4 " a ako náplň ten istý olej ako do prevodovky. Som laik, to je nejaký medzinápravový diferenciál alebo sa mýlim ?

Inak vybral som si podľa odporúčaní a dostupnosti na olejpošta.sk :

prevodový olej ELF ELFMATIC G3
do diferenciálov TOTAL TRANSMISION TM 80w90

dúfam, že nič nepokazím...
sheriff

Příspěvek od sheriff »

zdravim,
aky je rozdiel medzi hypoidnou a klasickou prevodovkou? Ja mám tiež doporučený do Punta 2 prevodový olej GL 5 a väčšinou sa v malých autách používajú oleje typu GL 4, tak ako to je?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

zle som sa vyjadril, mám ten GL 5 do Punta predpísaný nie doporučený presnejšie 75W 80 API: GL- 5, niektoré mazacie plány pripúšťajú aj použitie 75W 90 ale vždy norma GL 5, ako je to? prevodovka v Punte je hypoidná?
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Pokud si vzpomínám tak jsem si SSY Rextona prohlížel na autosalonu v Praze.Co si pamatuji tak jsou dvě verze jedna je s pevným náhonem na zadek s přídavným řazením předku a redukční převodovkou do terénu a druhá je již klasik OFF-Road SUV se stálým náhonem 4x4 a s redukční převodovkou s elektronickým spínáním to by měla být novější verze.
Jinak Transfer Box 4x4 je v tech.překladu převodovka pro stálý náhon všech kol.
Oleje se používají prakticky stejné jak pro automat tak pro manuál, myslím, že ten ELF je dobrá volba a ten Totál pro diferenciály zrovna tak.
Takže pro shrnutí do diferenciálu Total a do převodovky s redukční převodovkou ELF.
Jen chci upozornit, že oleje určené do automatických převodovek nemají zdaleka tak dlouhý interval výměny jako klasické převodové oleje.U těch ATF olejů to bývá okolo 15tkm u těch klasických se to pohybuje až 200tkm, ale raději se řiďte dle manuálu vozu, nerad bych Vás dezinformoval.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

K tomu Puntu,neviem ci ma hypoidny prevod,ale ked je poziadavka GL-5 tak pouzite GL-5. GL-5 ma zvysenu aditivaciu proti vysokym tlakom,takze to nemusi byt vyhradne hypoidne sukolesie. Su ale i prevodove oleje,ktore sucasne plnia GL-4 i GL-5.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

A zabudol som dodat,ze hypoidne sukolesie sa v prevodovke spravidla nevyskytuje ale v rozvodovke o to castejsie. Punto ma prevodovku a rozvodovku v jednom bloku,ako kazde auto s prednym nahonom.
modelář

Příspěvek od modelář »

Většina prodavačů s oblibou tvrdí, že každý GL-5 je automaticky hypoidní. To ale není pravda. A ani označení "EP" nemusí nutně znamenat, že jde o oleje pro hypoidní soukolí. Zároveň je však nutno zmínit, že ve většině skříni předohabů stejně žádné hypoidní soukolí obvykle není!
modelář

Re: Olej do prevodovky a diferenciálov

Příspěvek od modelář »

tommi_d píše:Poprosil by som o radu skúsenejších.
Mám Ssangyong Rexton r.v. 2005 270 xdi diesel typ motora D27DT manuálna prevodovka naj. 180 000 km
Potreboval by som vymeniť olej v diferenciáloch a v prevodovke.
Na stránke valvoline cz v mazacom pláne je pri diferenciáloch uvedený olej HP GL-5 80W-90 a pri prevodovke Maxlife ATF, ATF Dexron III/Mercon a ATF Type D.
Objednávam dlhodobo oleje na www.olejposta.sk a ten odporučený prevodový od Valvoline sa tam nenachádza.
Poradí mi niekto náhradu za tie prevodové, alebo môžem použiť ten HP GL-5 80W-90 i do prevodovky ?
Pokud to má převodovku Mercedes, v žádném případě tam nesmí přijít klasický převoďák!
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Citroen a niektore Peugeoty i napriek prednemu nahonu hypo maju,i ked je to jedno z najdrahsich a najnarocnejsich prevodov. Tazko povedat,co ich k tomu hnalo. Kuzelove sukolesia (pre rozvodovky)dokaze vyrobit myslim,ze len 5 znaciek strojov
modelář

Příspěvek od modelář »

Ono to hypoidní soukolí je nejen náročné na výrobu, ale i na přesnost sesazení při montáži, což jen dále komplikuje situaci na pásu... Ale jinak vykazuje menší odpory a menší hlučnost.
Odpovědět