Prechod z polosyntetiky na syntetiku
Moderátor: Colommbo
Díky za odpovědi.
To FF: Ja neresim synteticnost a nesynteticnost. Z prvu jsem resil hlavne to zda je mozne zadrit motor tim ze zmenim polosyntetiku na syntetiku. O vykon mi tak moc nejde jako o prachy. Menit olej mam v planu kazdych 10tis km (pripadne 1rok) a kdyz mam moznost mit olej zadarmo tak se chci ujistit zda to vylozene neuskodi motoru. Jestlize nemas zajem poradit, tak nevidim duvod proc tu prispivas do fora.
To All: Presne oznaceni toho oleje jeste nevim, to musim zjistit. Oznaceni nebude jen E ale E s nejakym dodatkovym cislem. Jak jsem psal mam v planu ho menit cca co 10tis km. Moc toho nenajezdim, takze zkraceni zivotnosti v mem pripade nema takovy vliv. Jinak jsem cetl nejaky clanek na tomto webu od: Ing. Jaroslav Černý, CSc. cituji:
"Číslice u stupnice E v podstatě odpovídá kvalitě oleje, ale odráží se zde také některé požadavky související s emisními limity."
Z toho teoreticky plyne ze by to mozne mohlo byt. Pri pristi vymene to asi vyzkousim.
Díky vsem
To FF: Ja neresim synteticnost a nesynteticnost. Z prvu jsem resil hlavne to zda je mozne zadrit motor tim ze zmenim polosyntetiku na syntetiku. O vykon mi tak moc nejde jako o prachy. Menit olej mam v planu kazdych 10tis km (pripadne 1rok) a kdyz mam moznost mit olej zadarmo tak se chci ujistit zda to vylozene neuskodi motoru. Jestlize nemas zajem poradit, tak nevidim duvod proc tu prispivas do fora.
To All: Presne oznaceni toho oleje jeste nevim, to musim zjistit. Oznaceni nebude jen E ale E s nejakym dodatkovym cislem. Jak jsem psal mam v planu ho menit cca co 10tis km. Moc toho nenajezdim, takze zkraceni zivotnosti v mem pripade nema takovy vliv. Jinak jsem cetl nejaky clanek na tomto webu od: Ing. Jaroslav Černý, CSc. cituji:
"Číslice u stupnice E v podstatě odpovídá kvalitě oleje, ale odráží se zde také některé požadavky související s emisními limity."
Z toho teoreticky plyne ze by to mozne mohlo byt. Pri pristi vymene to asi vyzkousim.
Díky vsem
Ja si myslím toto: ak je na tom oleji akákoľvek norma, ktorá je potrebná do tvojho motora, tak ho môžeš použiť bez ohľadu na to, že sú tam aj iné "kamióňacke" normy.
Čo sa týka "syntetickosti", tak na to som alergický, lebo keď niekto tvrdí, že mal polosyntetický a ide dávať syntetický a či môže a pod. - tak mi je jasné, že sa ani neunúval si o tejto problematike niečo nájsť (podobne je to aj so slovom "prechod")! Ak niekto tvrdí, že dáva plnú syntetiku, tak by som rád vedel, že odkiaľ má takú informáciu - pretože obal znesie aj podpriemerného právnika...
Čo sa týka "syntetickosti", tak na to som alergický, lebo keď niekto tvrdí, že mal polosyntetický a ide dávať syntetický a či môže a pod. - tak mi je jasné, že sa ani neunúval si o tejto problematike niečo nájsť (podobne je to aj so slovom "prechod")! Ak niekto tvrdí, že dáva plnú syntetiku, tak by som rád vedel, že odkiaľ má takú informáciu - pretože obal znesie aj podpriemerného právnika...
Bohužel - víc "zdůležitět" důležité nejdeFF píše:Pitris, prosím(e) ťa, zvýrazni a rozblikaj to druhé téme od vrchu s názvom
"Důležité: Jak správně vybrat motorový olej?"!.....:
Pochybuji, že pokud je někdo lenošný se alespoň (nějak) podepsat, že bude číst něco, co si myslí, že není důležité. Ono je totiž lehčí se zeptat, než si něco o tom přečíst.....FF píše:.....pre neregistrovaných - dať podmienku prečítať ho ak chce "anonym" pokračovať ďaľej... ...alebo aj ako súčasť registračných podmienok....
Jenomže to, jestli řešíš syntetičnost, nebo nesyntetičnost, bylo cítit z Tvé první otázky -Bolek píše:.....Ja neresim synteticnost a nesynteticnost. Z prvu jsem resil hlavne to zda je mozne zadrit motor tim ze zmenim polosyntetiku na syntetiku. O vykon mi tak moc nejde jako o prachy. Menit olej mam v planu kazdych 10tis km (pripadne 1rok) a kdyz mam moznost mit olej zadarmo tak se chci ujistit zda to vylozene neuskodi motoru. Jestlize nemas zajem poradit, tak nevidim duvod proc tu prispivas do fora.....
- přechod z polo na plnou. A nemyslím si, že by nechtěl FF poradit - protože Ti poradil -
- napsal totiž, aby ses držel normy a výkonnové specifikace pro olej,
kterou předepisuje výrobce motoru - to je nejdůležitější A nejenom ACEA, ale příp. i API.
Sorry, ale toto vypadá, že motorové oleje nejsou právě Tvůj "šálek kávy".Bolek píše:.....Presne oznaceni toho oleje jeste nevim, to musim zjistit. Oznaceni nebude jen E ale E s nejakym dodatkovym cislem. Jak jsem psal mam v planu ho menit cca co 10tis km. Moc toho nenajezdim, takze zkraceni zivotnosti v mem pripade nema takovy vliv. Jinak jsem cetl nejaky clanek na tomto webu od: Ing. Jaroslav Černý, CSc. cituji:
"Číslice u stupnice E v podstatě odpovídá kvalitě oleje, ale odráží se zde také některé požadavky související s emisními limity.".....
Proto se ptáš - dobře, ale Ty v podstatě ani nevíš, na co se vlastně ptáš.
Na olej, ale ještě nevíš, na který.... A znovu říkám, že pokud bude plnit ten olej specifikaci pouze ACEA Eněco (to písmeno značí, že ten olej je pro nákladní dopravu), a je stejně důležité, jako to číslo za ním, (které zas říká, jakou ten olej má výkonnost, pro jaké jízdní podmínky a výměnné intervaly, a pro jaké "emisní" vybavení motoru je určen), tak do motoru osobního auta NEPATŘÍ !! protože:
Označení tříd ACEA
A - Benzínové motory
B - Dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel
E - Dieselové motory těžkých užitkových vozidel
C - Zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry
Jestli za tím ACEA Eněco bude i B3, tak ho pro Tvé jízdní podmínky, a zamýšlený interval výměny, (které si dříve nezmínil) použít zřejmě můžeš, ale s největší pravděpodobností to nebude ten "správný šálek kávy" zase pro ten motor. A HáDéíčko je trochu "rozmlsané".....
Ale dělej, jak myslíš.....
a co kdyby se řešil nějaký konkrétní olej, přece musí vědět jaký olej ve fy. čajznul.
Obecně se není třeba zase tak moc olejů pro ND bát jsou jinak aditivované, snášejí lépe vysoké tlaky budou se dobře chovat při plném zatížení a nízkých otáčkách, mají větší rezervy v motorech jsou mnohem déle než v motorech OA, ale hlavně nejsou určeny pro vysoké otáčky je nutné si uvědomit že motory NA točí do 2500 kdežto motory OA jdou přes 4000 tady by mohl nastat problém se stabilitou olejového filmu.
Obecně se není třeba zase tak moc olejů pro ND bát jsou jinak aditivované, snášejí lépe vysoké tlaky budou se dobře chovat při plném zatížení a nízkých otáčkách, mají větší rezervy v motorech jsou mnohem déle než v motorech OA, ale hlavně nejsou určeny pro vysoké otáčky je nutné si uvědomit že motory NA točí do 2500 kdežto motory OA jdou přes 4000 tady by mohl nastat problém se stabilitou olejového filmu.
Sakra!
Koupíš si Xantii a ještě s HDI a výmýšlíš takovéhle pí.čoviny s olejem - přijdeš si zcela zdráv?!?
To je ti moc dát jednou do roka 500Kč za olej????
Dej tam klidně 10W40 - za takovou cenu jsou třeba od Texaca, Divinolu, Gulfu atd.
Ale vykašli se na takový blbosti co tady píšeš. Ty ani nevíš co je to za olej - jenom má nějaký E Takže je to třeba něco na způsob Supermegahzperultraturbogigaoil Starline pro náklaďáky
S tímhle přístupem sis měl koupit raději filcku.
A příště buď prosím tak laskav a ´´nezasírej´´ s obnobnými dotazy tisíce fór jako jsi to udělal teď.
Čau a zamysli se nad sebou!
Koupíš si Xantii a ještě s HDI a výmýšlíš takovéhle pí.čoviny s olejem - přijdeš si zcela zdráv?!?
To je ti moc dát jednou do roka 500Kč za olej????
Dej tam klidně 10W40 - za takovou cenu jsou třeba od Texaca, Divinolu, Gulfu atd.
Ale vykašli se na takový blbosti co tady píšeš. Ty ani nevíš co je to za olej - jenom má nějaký E Takže je to třeba něco na způsob Supermegahzperultraturbogigaoil Starline pro náklaďáky
S tímhle přístupem sis měl koupit raději filcku.
A příště buď prosím tak laskav a ´´nezasírej´´ s obnobnými dotazy tisíce fór jako jsi to udělal teď.
Čau a zamysli se nad sebou!
je to tak. A netreba zabudat i na turboduchadlo. U velkoobjemovych dieselov spravidla dosahuje max. 60 tisic RPM kym u dieselov pre osobne auta casto nad 250 tisic RPM.hju píše:a co kdyby se řešil nějaký konkrétní olej, přece musí vědět jaký olej ve fy. čajznul.
Obecně se není třeba zase tak moc olejů pro ND bát jsou jinak aditivované, snášejí lépe vysoké tlaky budou se dobře chovat při plném zatížení a nízkých otáčkách, mají větší rezervy v motorech jsou mnohem déle než v motorech OA, ale hlavně nejsou určeny pro vysoké otáčky je nutné si uvědomit že motory NA točí do 2500 kdežto motory OA jdou přes 4000 tady by mohl nastat problém se stabilitou olejového filmu.
...pri takých otáčkach - neviem, neviem!hju píše:Toho bych se zrovna nebál hřídel která plave na olejovém polštáři není tak náchylná...
...a čo vačky
...a výkon/objem
...a u kamiónov sa akosi nepočíta. že naštartuješ - urobíš 3km, dáš deti do škôlky - urobíš 8km, ideš do práce - po vychladnutí poobede to isté, ale opačne + hypermarket... ...a máš 25 km - z toho >20 pod prevádzkovou teplotou a minimálne 4x štartovanie... ...atd.