Simply Clever nosníky Fóbie II

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Docela dobrý! :lol: Akorát k výročí VŘSR...... :lol:
Tohle by si nedovolili říct ani za komančů. :wink:
Do Škoda 110 R taky teklo, ale když se to neipravilo, tak auto vzali zpátky....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Příspěvek od modelář »

Mluvčí Škodovky má zajisté pravdu: jedná se o zcela speciální vychytávku, kterou většina moderních vozů bohužel stále ještě nedisponuje - za deště totiž výrazně zlepšuje hydrodynamické parametry vozu! Kromě toho jde o zcela zásadní příspěvek k aktivní bezpečnosti vozu: dostatečně nízko umístěné nosníky naplněné vodou totiž příspívají jednak ke snížení těžiště vozu, jednak - zvýšením hmotnosti a jejím lepším rozložením mezi přední a zadní nápravou, a to hlavně při brzdění - posunují hranici aquaplaningu mnohem výše, než by odpovídalo stavu bez této vpravdě revoluční - dle vzoru VŘSR - vychytávky. :P

A teď zase trochu vážně: Kdykoli sedám do "snu českého motoristy", tj. Ochcávky kombi 2.0 TDI PD na hlínách a k tomu ve stříbrné metle, vždy přemýšlím, proč ze sebe průměrný český motorista nechává - a ještě tak moc rád - dělat blbce. Ne snad proto, že by ty škodovky byly obecně k ničemu, ale že je kolem nich tolik přežívajících a navíc záměrně živených mýtů a pověr. :evil:

Před jedním však musím smeknout, a sice před nezměrnou neomaleností koncernu za žádných okolností nepřiznat, že se dopustil chyby - a to zdaleka nejen v tomto konkrétním případě, ale především před jeho schopností přesvědčit naprostou většinu svých zákazníků, že je to tak dokonce správně, resp. že tak a ne jinak to má být :!:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

No je to opravdu nezvyklé řešení. Každopádně zatím s tím žádné podstatné problémy nebyly. Pochybuji , že někdo z vás tady ví, jak je to zevnitř ošetřeno a upraveno.
Ale jednoznačně to mělo být zmíněno v manuálu k vozidle.
Osobně se moc těším za pár let, jestli se budou fabiny hroutit samy do sebe a crash testy dopadnou asi jako u zadohrabů (120 apod.)
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Zde se už některé potrefené husy (co u Škodovky dělají) ozvali s vysvětlením, resp. obhajobou.

http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... &sk=t&sd=a
byloObrázek
je Obrázek
modelář

Příspěvek od modelář »

Pár poznámek k paralelní diskusi na jiném webu dle odkazu shora:

- Odvádět vodu jakýmikoli nosníky tzv. napřímo, tj. bez využití hadicových propojení, je samozřejmě naprostý nesmysl! Zmíněný případ, tj. elektrické střešní okno, je řešen právě těmi hadicemi odvádějícími vodu z prostoru "okapů" pod úrovní střešního otvoru sloupkem A do volného prostoru předního podběhu. Naopak volné vytékání vody z prostoru pod čelním sklem k tomu určenými otvory tzv. "po ploše" plechů, nikoli ozavřeným profilem, je samozřejmě OK.

- Každý rozumný konstruktér si je vědom toho, že nelze zcela zabránit průniku vody do všech míst, kam se může dostat. Přesto se snaží všemi prostředky zabránit tomu, aby se voda dostávala tam, kde být v zásadě nemá (což je třeba právě případ oněch nosníků), a když už se tam náhodou dostane, aby měla možnost co nejdříve onen prostor opustit, např. drenážními otvory ve dveřích, prazích atd. A to bezpochyby platí i pro inkriminované drenážní otvory v nosnících Fabie II, na rozdíl od dalšího druhu otvorů dle následující odrážky. Jenom úplný idiot by záměrně přiváděl vodu do nosníků, jak tvrdí mluvčí Škodovky.

- V diskusi na tom jiném webu někdo argumentuje "velkými ovory" u jiných vozů. Dotyčný však zřejmě vůbec nepochopil (nebo záměrně "opominul") drobný rozdíl mezi "drenážním otvorem" a "odvětrávacím otvorem": zatímco ten první slouží výhradně k odvodu vody, která by se do daného prostoru náhodou dostala, tak účelem toho druhého je především zajistit volné vzdušné propojení prostoru "za dírou" s vnějším prostředím, aby v tom prostoru nedocházelo ke kondenzaci vodních par vlivem kolísání teplot. A to je ovšem zcela jiný případ!

- Z hlediska korozní odolnosti vozu je jeho konstrukce přinejmenším stejně důležitá, jako použité materiály a technologie! Uzavřený, nevětraný profil, byť třeba z pozinku, určitě shnije dříve, než tentýž, ale řádně odvětraný profil vyrobený materiálově a technologicky jednodušší, resp. lacinější technologií.
FF

Příspěvek od FF »

modelář píše:Mluvčí Škodovky má zajisté pravdu: jedná se o zcela speciální vychytávku, kterou většina moderních vozů bohužel stále ještě nedisponuje - za deště totiž výrazně zlepšuje hydrodynamické parametry vozu! Kromě toho jde o zcela zásadní příspěvek k aktivní bezpečnosti vozu: dostatečně nízko umístěné nosníky naplněné vodou totiž příspívají jednak ke snížení těžiště vozu, jednak - zvýšením hmotnosti a jejím lepším rozložením mezi přední a zadní nápravou, a to hlavně při brzdění - posunují hranici aquaplaningu mnohem výše, než by odpovídalo stavu bez této vpravdě revoluční - dle vzoru VŘSR - vychytávky. :P
...tejto vymoženosti by mali dať aj nejakú skratku napr.: WDC Water Dynamic Control... ...a samozrejme rozsvecujúcu sa kontrolku na prístrojovej doske pri dostatočnom naplnení nosníkov, aby vodič vedel, že systém funguje - veď to bol zámer konštruktérov (kam sa hrabe Sodomka s rysovaciou doskou proti superpočítačom) :shock: :lol: :( :wink: !

...a ja som si myslel, že keď mi zhnije Felicia (karoséria), že si kúpim niečo pozinkované (napr. Fabia) a ono mi zhnijú nosníky!
P. S.: stavím sa, že záruka na prehrdzavenie sa týka iba karosérie - právnici si isto dali záležať! Nie nadarmo berú také prachy - veď oni dokážu koľkokrát dopredu predísť prípadným škodám - myslím tým ich náhrade :wink:
Odpovědět