Audi A4, 1,8 20V

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ales_Plzen

Audi A4, 1,8 20V

Příspěvek od Ales_Plzen »

Ahoj, zdravím všechny. Potřeboval bych poradit jaký olej do Audi A4 20V 92kW(bez turba). Mám na výběr mezi: Castrol Magnatec 5W-40, Total Quartz 9000 5W-40 a Mobil Syst 5W-40. Všechny splňují VW specifikaci a mám možnost je mít přibližně za stejnou cenu. Jaký z těchto tří olejů by jste mi doporučili? Díky moc za rady.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27512
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já napíši, který ne - ten Magnatec
bjukemen
Příspěvky: 4883
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

....z menovaných rozhodne Total Quartz 9000 5W-40

...inak tak ako napisal Pitris :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Z těhle 3 je to úplně fuk.
Všechny splňujou normy pro tvý auto a všechny jsou od renomovaného výrobce.
Tomu ostatnímu nevěř. Ani Pitris nemá pádnej důvod pro jeho alergii na Castrol Magnatec - jsou to jen nepodložené subjektivní dojmy Pitrise.
bjukemen
Příspěvky: 4883
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:Z těhle 3 je to úplně fuk.
Všechny splňujou normy pro tvý auto a všechny jsou od renomovaného výrobce.
Tomu ostatnímu nevěř. Ani Pitris nemá pádnej důvod pro jeho alergii na Castrol Magnatec - jsou to jen nepodložené subjektivní dojmy Pitrise.

...niesa to žiadne nepodložené subjektívne dojmy ale skusenostami overené fakty..
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Aha. Tak bych prosil doložit ty zkušenosti.
Třeba laboratorní rozbor, který by dokládal kvalitu a nebo nekvalitu magnatecu a třeba nadměrné opotřebení motoru a nebo předčasné vyčerpání alkalické rezervy atd.

Milí odborníci - NEMÁTE NIC, jen kecy.

To, že když po Magnatecu nalijete jiný olej a ten rychle zčerná není praktická zkušenost, ale jenom to, že Magnatec má specifickou aditivaci, která okamžitě zreaguje s aditivací jiného oleje - toť vše.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Detergentní a dispersantní aditivace je tak levná, že nechápu proč by na ní měl Castrol u Magnatecu šetřit. Spíš si myslím, že veškeré antipatie ke Castrolu u Pitrise, bjukemena a spol. byly způsobeny tropickou cenovou politikou českého zastoupení .... Castrol si nemůže dovolit dělat špatné oleje, konkurence by ho totálně převálcovala a jen marketing vše nezachrání. Co se týče Motorspotru tak i v dnešní době jsou za Castrolem vidět úspěchy, je potřeba být objektivní.
Když bude koupená 5ti litrová banda z ověřeného zdroje, např. německého REALu, bude tento Castrol fungovat jak má. Je potřeba se zamyslet, když někdo velmi levně a velmi výhodně nabízí Castrol, jestli se jeho cena litru nápadně neblíží ceně litru M6AD z Parama... Za málo peněz velmi málo muziky v dnešní době.......
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27512
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....Ani Pitris nemá pádnej důvod pro jeho alergii na Castrol Magnatec - jsou to jen nepodložené subjektivní dojmy Pitrise.
Nemám "patent na rozum", ale měl jsem možnost "nahlédnout" do několika motorů dlouhodobě provozovaných buď na Magnatec, nebo na dřívější řady olejů Castrol "LongLife", a ty motory byly dost silně zevnitř "zahumusené". A pokud olej není schopný udržet vnitřní čistotu motoru, tak je asi "něco špatně". A slyšel jsem názor, že právě ty "unikátní chytré magnetické molekuly" zapříčiňují při vysokém teplotním namáhání tu "špínu" - i když to asi není to správné slovo; zkrátka že se to kvůli nim "připíká". Nevím, ale ty motory fakt zevnitř čisté nebyly - a nebyl přetahován interval výměny oleje.
(Ale viděl jsem to "jenom na vlastní oči" :lol: )
Anonymous píše:.....Tak bych prosil doložit ty zkušenosti.....
Ono by stačilo se podívat do motoru po Magnatecu, nepotřebuješ žádné laboratoře.....
(ale opravdu dovnitř - víčkem pro dolívání oleje moc nepoznáš)
Anonymous píše:.....NEMÁTE NIC, jen kecy.
Sorry, ale nemáš pravdu.....
Anonymous píše:To, že když po Magnatecu nalijete jiný olej a ten rychle zčerná.....
.....je tím, že ten nový olej začne čistit motor - pokud by ta "speciální aditiva" zreagovala s jiným olejem tímto způsobem, bylo by to MOC ŠPATNÉ......

Toť vše, co můžu k olejům Magnatec říct. Ale každý ať si do motoru lije, co chce.....

P.S. řada EDGE a "SPORT" tyto problémy ale nemá, tam je to s kvalitou O.K. A co se týká převodových olejů, a jiných provozních kapalin, tam je Castrol kvalitou "hodně nahoře".
bjukemen
Příspěvky: 4883
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...ja ako nazornú ukažku mam kamaratov golf4 servisna kniha je vedená až do 220 000km(olej po celu dobu použivany Castrol Magnatec 5W-40 ) teraz ma auto 260 000km napriek všetkemu kamoš chcel aby som mu tam dal magnatec 10W-40 žial tiekol olej cez ventilove vičko tak som ho vymenil ale ked som to viko dal dole zhrozenim som skoro odpadol všade samy karbon a blato fuj...

...nemam žiadny laboratorny rozbor oleja ani nič také a ani mi ho NETREBA,Papier znesie všetko stačia mi vlastne oči nechcem samozrejme robiť negatívnu reklamu Castrolu lebo ked sa jedna o prevodovku tak ho smelo odporučím....samozrejme cenova politika taktiež zohrala rolu...a tym uzatvaram tuto debatu...

...povodna otazka bola vyslovena a bolo na nu aj odpovedane tým to hasne...to že nemam rad castrol nemusí nikoho trapiť
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Já osobně jsem před léty viděl dva motory VW Vento 1,9 DTi 66 kW po magnetecu a také si myslím, že moc dobře nečistí.Je však otázka jak bylo s motory nakládáno.Viděl jsem ale i motory zanesené i s jinými oleji.Tohle je potřeba rozebrat do úplných detajlů než vyřknout ortel.Těch poznatků a zkušeností je mezi námi mraky.
Odpovědět