Olej v chladícím okruhu
Moderátor: Colommbo
Olej v chladícím okruhu
Dejte mi prosím někdo tip, jak se zbavit emulse v chladícím systému. Zkoušel jsem toho už hodně, nicméně bez úspěchu. Děkuji Ji.kom
Ahoj, problému emulze v chladicím okruhu se dá zbavit jedině tak, že se odstraní zdroj problému. Olej se do vody nedostane jen tak, musí být něco špatně!
Takže pokud nepomáhá výměna chladicí kapaliny, nebo další osvědčené fígle, dochází k prolínání oleje, pravděpodobně v hlavě motoru. Způsobuje to např. podpálené těsnění pod hlavou, trhlina v odlitku hlavy nebo koroze v chladicím systému atp. Pomoct se dá výměnou těsnění hlavy a zábrusem dosedací plochy. V případě koroze nebo jiného poškození hlavy je vidět zajímavý způsob odstranění vady např. zde:
http://www.youtube.com/watch?v=GZCh4zpeh2g
nebo zde:
http://www.youtube.com/watch?v=ksmneQtY ... re=channel
Další příčninou prolínání oleje do kapaliny může být netěsný vodní olejový chladič. Pomůže jedině jeho výměna.
Fígl pro odstranění mastného bordelu z chladícího systému je údajně prášek do myčky nádobí. Systém se naplní vodou a přidá se prášek. Po několika minutách běhu se systém musí pročistit destilovanou vodou a naplnit předepsaným chladivem. Tento způsob se mi zdá dost drsný, ale údajně to funguje.
Takže pokud nepomáhá výměna chladicí kapaliny, nebo další osvědčené fígle, dochází k prolínání oleje, pravděpodobně v hlavě motoru. Způsobuje to např. podpálené těsnění pod hlavou, trhlina v odlitku hlavy nebo koroze v chladicím systému atp. Pomoct se dá výměnou těsnění hlavy a zábrusem dosedací plochy. V případě koroze nebo jiného poškození hlavy je vidět zajímavý způsob odstranění vady např. zde:
http://www.youtube.com/watch?v=GZCh4zpeh2g
nebo zde:
http://www.youtube.com/watch?v=ksmneQtY ... re=channel
Další příčninou prolínání oleje do kapaliny může být netěsný vodní olejový chladič. Pomůže jedině jeho výměna.
Fígl pro odstranění mastného bordelu z chladícího systému je údajně prášek do myčky nádobí. Systém se naplní vodou a přidá se prášek. Po několika minutách běhu se systém musí pročistit destilovanou vodou a naplnit předepsaným chladivem. Tento způsob se mi zdá dost drsný, ale údajně to funguje.
Hezké dopoledne,
ptal jsem se praktiků na dílně. Měl by to být saponát, který hlavně NEPĚNÍ. Ideální třeba prášek do myčky. Jinak je to prej opravdu hrozně úporný, ten proplach by se měl realizovat klidně destkrát. Naplnit, ujet třeba 10-15 km, aby se motor prohřál a po mírném ochlazení vyměnit. Důležité - nelít studenou vodu! Jinak může rupnout hlava. Voda alespoň 70° C by měla stačit.
Ale stejně se může stát, že za nějaký čas bude trochu oleje na víčku, je to všude, hlavně v chladiči a topení... Takže pevné nervy.
ptal jsem se praktiků na dílně. Měl by to být saponát, který hlavně NEPĚNÍ. Ideální třeba prášek do myčky. Jinak je to prej opravdu hrozně úporný, ten proplach by se měl realizovat klidně destkrát. Naplnit, ujet třeba 10-15 km, aby se motor prohřál a po mírném ochlazení vyměnit. Důležité - nelít studenou vodu! Jinak může rupnout hlava. Voda alespoň 70° C by měla stačit.
Ale stejně se může stát, že za nějaký čas bude trochu oleje na víčku, je to všude, hlavně v chladiči a topení... Takže pevné nervy.
dík za snahu a podporu. Snad se to podaří. Mám hlavně strach z toho topení a chladiče. A je to opravdu úporné, zkoušel jsem na vzorku toho šmorajzu všechno možné a nenašel jsem nic, co by to rozpouštělo. Asi tam dělá problém ta nemrzka. Myslel jsem třeba, že by se chytal JAR, je rozpustný ve vodě a odmaštuje, ale nic. V každém případě dám vědět, jak jsem dopadl.