Chcem sa ťa úplne seriózne spýtať, ktorý výrobca motorov (automobilov) má podľa teba najlepšie motory (automobily). Máš taký nejaký súkromný rebríček? Mám na mysli spoľahlivosť, krivky výkonu a točivého momentu, kultivovanosť... ...a v neposlednom rade trvanlivosť (aj napriek nespornej ekonomickej výhodnosti pre výrobcu nemať "nezničiteľný" motor).Harry píše:...Iniciativa této snahy vyšla z Konzernu VW, .... který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách...
Jaký motor, a kolik "kvaltů"
Moderátor: Colommbo
Trochu špatně se na tuto otázku odpovídá! (BTW, jsme tím off-topic...)FF píše:Chcem sa ťa úplne seriózne spýtať, ktorý výrobca motorov (automobilov) má podľa teba najlepšie motory (automobily). Máš taký nejaký súkromný rebríček? Mám na mysli spoľahlivosť, krivky výkonu a točivého momentu, kultivovanosť... ...a v neposlednom rade trvanlivosť (aj napriek nespornej ekonomickej výhodnosti pre výrobcu nemať "nezničiteľný" motor).
Každému i z těch seriosních výrobců dražších vozů se některý model motoru nepovedl.... Např. Nissan 3,0 4válec Diesel v Patrolu, 1,8 D ve starých Fordech, Subaru 2,5 /110 kw (mám já, ) některé motory se nepovedly i Mercedesu.....
Kdybych byl mladší, a kupoval si nové auto, tak by to byl 6válec BMW Diesel! Tady je 100% záruka. Tedy záruka je i u benzinu ale ten Diesel je nejpovedenější motor na světě.... Pokud bych chtěl jezdit po našich silnicích sportovně, tak Subaru STi - motor i podvozek světová špička!
Neoddiskutovatelná 100% záruka kvality je Toyota! (Ovšem, zdruhé strany nic , co by člověka "chytlo u srdce"! Teda mimo Land Cruiseru....)
Pak už bez pořadí, Mazda, Mercedes, Subaru, Nissan, Ford....
Nezapomínej, že některé koncerny spolupracují: Mazda + Ford, Nissan + Renault, SAAB + Ford, BMW s různými značkami, m.j. i Citroënem, Volvo má některé motory od Yamahy (!!!!), atd....
Tohle není otázka jednoduchá! Je to i u těch solidních značek model od modelu.....
P. S.
V servisu VW a Audi jsem delší dobu dělal.... Proto vím, co v nich je! Kdysi to býval velký kvalitativní rozdíl ve prospěch Audi. Hlavně v konstrukci, koncepci i kvalitě. Nyní se to už více sbližuje. VW okrade, co může! Mají zvláštní kontrolní konstrukční oddělení, kde se součásti s nadprůměrnou životností upravují na životnost průměrnou.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Ono s tím hodnocením motorů je to složitější než si člověk dokáže představit.Oněch ukazatelů pro posouzení je moc.Už jich mám také několik za sebou, ale nedokážu objektivně vyhodnotit, které motory jsou nejlepší.Já třeba osobně jsem si na svých ojetých autech většinou stavěl motory sám, protože jsem je většinou kupoval s vadou motoru a proto tvrdím, že nejlepší motory mám já .
... nyní nejvíce používám Lagunu 1,9 Dti, blížím se k půl milionu km a musím říct je super.Myslím, že se dříve holka rozpadne než zničím motor.
Nebo třeba tolik kritizovaný motor ve starších Oplech Isuzu 1,7 TD 60kW.Pro mě to byla radost a neměl jsem s ním nejmenší problém.Někdo prostě má takové poznatky a zkušenosti a jiný zase makové.
... nyní nejvíce používám Lagunu 1,9 Dti, blížím se k půl milionu km a musím říct je super.Myslím, že se dříve holka rozpadne než zničím motor.
Nebo třeba tolik kritizovaný motor ve starších Oplech Isuzu 1,7 TD 60kW.Pro mě to byla radost a neměl jsem s ním nejmenší problém.Někdo prostě má takové poznatky a zkušenosti a jiný zase makové.
Harry píše:který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách...
Vícestupňové převodovky já naopak oceňuji. Je jen škoda, že někteří výrobci je třeba vůbec nenabízejí, ač jinak se snaží o lepší poměr cena / výbava než koncern (např. Kia, Hyundai a jiní korejští).
bylo
je
je
Pokud má motor dobrou křivku kroutícího momentu, bohatě stačí 4 stupně + 5. - t.zv. "rychloběh" na dálnici.ka-spel píše:Harry píše:který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách...
Vícestupňové převodovky já naopak oceňuji. Je jen škoda, že někteří výrobci je třeba vůbec nenabízejí, ač jinak se snaží o lepší poměr cena / výbava než koncern (např. Kia, Hyundai a jiní korejští).
Více stupňů potřebují motory s mizerným motorem. Pouze k tomu, aby dokázaly udržet spotřebu PH = emise v přijatelné míře.
Čím víc součástí, tím větší možnost poruchy.
Jen neodborník si myslí, že 6 a více kvaltů je výhodou.
Po čase to naopak začne obtěžovat.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Škodovkáři, mně (na automat. převodovce) taky,:!: a jede to 200,.... teda to tam mám napsané, a zkoušel jsem to jen jednou....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
No, a otázka zní: Stěžuješ si, nebo jsi spokojený?palooo píše:tak ja neviem, tiez mam 4 kvalty a jede mi to 230, na 100vku za 7,5s.
Mně to moje stačí, (stovka jenom za 10, 0 ) a nevím, proč bych měl mít ve svém autě 7 až 9 kvaltlů, když by mi stačily bohatě 3....
Stačily by mi proto, protože za ta léta, už umím trochu jezdit (s autem, na koni nééé ).....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar píše:Čtyři kvalty dopředu a jeden dozadu stačí, i tak to jede 125Km/h
Harry píše:Škodovkáři, mně (na automat. převodovce) taky,:!: a jede to 200,.... teda to tam mám napsané, a zkoušel jsem to jen jednou....
Chlapi, přece nemůžete srovnávat litrovou stovku, jednapětku Hondu (mám já, ), dvaapůllitrové Subaru, a třeba čtyřidva FSI od Audi, nebo americký pětosm HEMI.palooo píše:tak ja neviem, tiez mam 4 kvalty a jede mi to 230, na 100vku za 7,5s.
Každý z nich má své přednosti, i své zápory, některý je na spotřebu, jiný na výkon, a z nuly na sto za 7,5s, a některý má zas "mamutí krouťák". Těm je pochopitelně "celkem jedno", kolik má převodovka kvaltů, protože se rozjede i na čtyřku. Ale ty maloobjemové, aby se s nimi dalo (alespoň trochu rozumně) jezdit, tak musí mít těch rychlostních stupňů víc.
P.S. a já, pokud se chci dostat (pokud jsou na to podmínky) z nuly na sto za 4vteřiny,
(a z nuly na dvěstě za dvanáct), sednu na VéeFeRko od Hondy (což je podle mě jedna z nejlepších motorek "na univerzální" ježdění)..... A stačí jí na to 750kubíků.....
Pitrisi, ne. Nepotřebuji nic navíc.....
Špatně jsi si vysvětlil moji poznámku. Chtěl jsem je sdělit, že počet rychlostních stupňů větší než 5, je balamucení spotřebitelů, tedy kupujících, a že má dva póly. Jednak nepatrně lepší spotřebu, to zákazník moc nepocítí, protože to utratí, při prvním předjíždění, a druhou stranou mince jsou zákonnitě vyšší nákupní cena a vyšší poruchovost.
Ten vyšší počet rychl. stupňů jen umožňuje používat i málo povedené, nebo spíše "dobře ošizené" motory, a zároveň splnit normy EU, určující možnosti prodeje toho kterého koncernu.
Této skutečnosti Konzern (VW) využívá, nebo spíše zneužívá, v plné míře.
.......a lidé, kteří nikdy žádné auto neměli nikdy rozebrané "v ruce", podlehnou tomuto chytráckému tažení, ze kterého se podařilo udělat módní trend, a už jim nestačí 5kvalt, zkrátka, už je pro ně "demodes"....
Prostě život, je jedno velké divadlo, a málokomu to došlo.....
Teď přichází ze strany koncernů do módy u levnějších vozů CVT, tak jsem zvědav, jak tito lidé, budou "honit fofrklacek".....
Za pár let, u těch levných vozů budou mít jeden kvalt dopředu a jeden dozadu,... (možná, že tam bude i neutrál.... )
Moje původní reakce byla pouze na poznámku od "ka-spel", který napsal
To je zhruba vše.
(Sportovní motocykly jsem logicky pominul, je to jiná kategorie.)
Špatně jsi si vysvětlil moji poznámku. Chtěl jsem je sdělit, že počet rychlostních stupňů větší než 5, je balamucení spotřebitelů, tedy kupujících, a že má dva póly. Jednak nepatrně lepší spotřebu, to zákazník moc nepocítí, protože to utratí, při prvním předjíždění, a druhou stranou mince jsou zákonnitě vyšší nákupní cena a vyšší poruchovost.
Ten vyšší počet rychl. stupňů jen umožňuje používat i málo povedené, nebo spíše "dobře ošizené" motory, a zároveň splnit normy EU, určující možnosti prodeje toho kterého koncernu.
Této skutečnosti Konzern (VW) využívá, nebo spíše zneužívá, v plné míře.
.......a lidé, kteří nikdy žádné auto neměli nikdy rozebrané "v ruce", podlehnou tomuto chytráckému tažení, ze kterého se podařilo udělat módní trend, a už jim nestačí 5kvalt, zkrátka, už je pro ně "demodes"....
Prostě život, je jedno velké divadlo, a málokomu to došlo.....
Teď přichází ze strany koncernů do módy u levnějších vozů CVT, tak jsem zvědav, jak tito lidé, budou "honit fofrklacek".....
Za pár let, u těch levných vozů budou mít jeden kvalt dopředu a jeden dozadu,... (možná, že tam bude i neutrál.... )
Moje původní reakce byla pouze na poznámku od "ka-spel", který napsal
Proto jsem se zde snažil připomenout, že zbytečně více kvaltů, je zbytečný (a později nežádoucí)přepych....Vícestupňové převodovky já naopak oceňuji. Je jen škoda, že někteří výrobci je třeba vůbec nenabízejí, ač jinak se snaží o lepší poměr cena / výbava než koncern (např. Kia, Hyundai a jiní korejští).
To je zhruba vše.
(Sportovní motocykly jsem logicky pominul, je to jiná kategorie.)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.