Ale vždyť si nechte olej v motoru klidně i 5let
Rozumný řidič to ale neudělá.....
Ale přečtěte si toto: (je to článek o olejích z časopisu Svět motorů z letošního února)
Najezdíte za sezónu málo kilometrů a nechcete každoročně zajíždět do servisu kvůli výměně motorového oleje? Co škodí více – přetahování lhůty pro výměnu oleje časové (1ROK), nebo kilometrové (např. 15000 km)? ,,Mnohem nebezpečnější je překračování kilometrového nájezdu, ,, odpovídá Petr Chytka. Včasná výměna oleje chrání pohonnou jednotku a prodlužuje její životnost, jakékoliv porušení nařízení výrobce motoru či obecně platných a praxí ověřených zásad se dříve či později na agregátu projeví. ,, Kilometrové lhůty pro výměnu motorového oleje je nutné považovat za opravdu maximální a platí pro případ, kdy je automobil provozován v ideálních podmínkách, ,, říká Jaroslav Černý z VŠCHT. Většina řidiču nejezdí pouze v mimoměstském provozu stálou rychlostí 90 km/hod, tedy podle zmíněných ideálních podmínek, ale za stížené situace. Pozor ať si dají zejména městští řidiči. Při výhradně nebo převážně městském provozu by výměnná lhůta měla být zkrácena o jednu třetinu až polovinu. ,,Nedávno jsme vyhodnocovali provoz Škody Fabia 1,4 MPI se servisním intervalem 15000km, která jezdila převážně po Praze. Po osmi až devíti tisících kilometrech byl olej zralý na výměnu, ,, vzpomíná Černý. Důležité je i dodržováno časové lhůty pro nahrazení oleje, když tady nějaký měsíc zdržení nehraje velkou roli. ,,Často však slyším,že řidič najede ročně např. 5000km a je mu líto po roce vyměnit olej. Má pak tendenci nechat olej 2 roky i déle. Majitel následně může vynaložit mnohem více peněz za opravu, než by ho stála nová náplň běžného oleje, ,, vypočítává Jaroslav Černý.