Castrol Magnatec
Moderátor: Colommbo
Dodatečné přísady do oleje bych zcela neodsuzoval. Už třeba molybden siřičitý je sem tam používaný jako přísada do oleje. Také jsem slyšel o dražší přísadě do oleje, prý vyvinuté pro US Army , která obsahuje teflon-v případě proražení olejové vany má umožnit ještě dojetí. Jeden člověk to prý nalil do nového motoru- ještě ani nezaběhnutého a normálně to zadřel.Celé klikové ústrojí se mu hryzlo
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát říj 23, 2009 13:45, celkem upraveno 1 x.
tak jsem koukal na mazací plán Valvoline pro mé auto.
Doporučené oleje:
MaxLife 10W-40
MaxLife 15W-40
SynPower 5W-30
Prví interval výměny po 6ti měsících nebo 7500km, poté 1 rok nebo 15tis. km. Co mě zarazilo, výměna oleje v převodovce. Určo mám ještě origoš. Píší po 30tis. / 2 roky. Myslel jsem, že olej v převodovce se nemění.
Doporučené oleje:
MaxLife 10W-40
MaxLife 15W-40
SynPower 5W-30
Prví interval výměny po 6ti měsících nebo 7500km, poté 1 rok nebo 15tis. km. Co mě zarazilo, výměna oleje v převodovce. Určo mám ještě origoš. Píší po 30tis. / 2 roky. Myslel jsem, že olej v převodovce se nemění.
Olej v převodovce se nemění, pokud auto budete používat jako v západních zemích 5 let a půjde do šmelcu.
Olej v převodovce se samozřejmě mění, protože také podlehá ztrátě vlastností a koncentruje se v něm otěr. U fábií to je například 60tis. Km. Ještě bych dodal, že je dobré nalít olej, který tam byl původně, protože i při dodržení specifikace to prostě nemusí být ono.
Olej v převodovce se samozřejmě mění, protože také podlehá ztrátě vlastností a koncentruje se v něm otěr. U fábií to je například 60tis. Km. Ještě bych dodal, že je dobré nalít olej, který tam byl původně, protože i při dodržení specifikace to prostě nemusí být ono.
Mno co se týče výměny oleje v převodu,tak to je tak nějak sporné no..Je fakt,že olej taky degraduje a je dobré ho měnit,ALE je tady riziko,které se mi 3 krát potvrdilo,že po výměně oleje v převodu mi pak začala převodovka sáknout:-(..Nový olej je nejspíš agresivnější a tak pravděpodobně rozpustil nějaké úsady,které někde něco utěsňovaly..Od te doby pouze kontroluju hladinu a olej neměním..
Bez obav - katu nevadí, a URČITĚ je to lepší řešení, než cokoliv přidávat do mot. oleje.GoldAccent píše:NOVON píše:GOLDACENT: No a co takhle použít VALVOLINE MAX-LIFE 10W-40 ?
Je vhodný i pro motory s katalyzátorem? Mám auto s katem a dvěma lambda sondama. Nerad bych uškodil katu. Jinak tento olej by asi řešil daný problém. Určitě výhodnější než používat ještě další přísady a nemít jistotu jak to dopadne. Snad i se značkou by nemusel být problém ji sehnat. Koždopádně dík za typ.
Upřesnění: Když už, tak terminologicky správný výraz zní "sirník molybdeničitý" či - ještě lépe - "molybden disulfid".skodovkar píše:Dodatečné přísady do oleje bych zcela neodsuzoval. Už třeba molybden siřičitý je sem tam používaný jako přísada do oleje. Také jsem slyšel o dražší přísadě do oleje, prý vyvinuté pro US Army , která obsahuje teflon-v případě proražení olejové vany má umožnit ještě dojetí. Jeden člověk to prý nalil do nového motoru- ještě ani nezaběhnutého a normálně to zadřel.Celé klikové ústrojí se mu hryzlo