Škoda Fabia 1.4 74kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Do návodu ti samozřejmě nenapíšou, že z uživatele dělají blbce - správně marketingově: "Vycházíme vstříc potřebám zákazníků"! V překladu: otevřeš dveře řidiče - žhavíš; než si sedneš a začneš startovat, nažhavení "vydrží"; v zimě je ovšem třeba znovu přižhavit, a to včetně za běhu motoru, což ti opět kontrolka žhavení nesignalizuje.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
baris píše:Tak jsem se byl dnesk schválně zeptat v prodejně a celkem mě tam zaskočili, řekli mi, že do motoru, kde byl olej 10w40 se nesmí nalít 5w40, že se musí nejdřív udělat výplach motoru, což se mi nezdá. A zadruhý, že když tam naleju 5w40, že motor bude hlučný. Co vy na to?
Blbost: :( to platilo "kdysi" - přečti si (i když to by si spíš měli přečíst "někteří" v servisu) http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 a hlavně pátý odstavec
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus5 (hlavně) odstavec "závěrem", a jestli máš chuť, čas a zájem - přečti si to celé: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
baris píše:....A jak to děláte při výměně, necháte vykapat a pak ještě na chvilku protočíte motor, aby vyteklo ještě něco? A pokud ano, děláte to ještě s tím starým filtrem nebo bez něj?? Děkuji :)
Je to možnost :wink: - teplý olej nechat pořádně vykapat, odšroubovat filtr, a až nic nekape, tak pomocník podrží (třeba) ustřiženou PET láhev v místě filtru (to aby olej nebyl všude), a protočit ("jen startérem" - nemělo by to "chytnout" - třeba odpoj svíčky), tak na 3vteřiny motor.
A nebo, pokud na to máš čas, večer odšroubuj výpustný šroub a filtr - a nech to do druhého dne....ale vždycky v motoru "něco" zůstane


Chci být vševědoucí jako Pitris!
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Anonyme,buď konkretní.Co je špatného a nepravdivého na tom Pitrisově příspěvku,který cituješ?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jenom chci být tak vzdělaný. Jsem dost konkrétní norníku?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Vím,že to myslíš ironicky,takže nejsi.Ale klidně si to nech.
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

zkóška registrace
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

řepoňa píše:zkóška registrace
Stihl jsi to "před adminem" :lol: :wink:
baris

Příspěvek od baris »

Ještě jeden dotaz, jak je to u fabie s převodovým olejem? Jak často se mění? Jakej použít a tak, popřípadě kde najít nějakej návod, hledal jsem ale nic moc jsem nenašel :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

baris píše:Ještě jeden dotaz, jak je to u fabie s převodovým olejem? Jak často se mění? Jakej použít a tak, popřípadě kde najít nějakej návod, hledal jsem ale nic moc jsem nenašel :cry:
Já osobně bych do man. převodovky Fabie (a všech aut koncernu VW) hledal olej normy VW501.50, a nenechával bych ho tam déle, jak 5let.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=118 je to "investice" kolem tisíce korun, ale vyplatí se, a na 5let? - to jsou dvě stovky ročně.....ale jsou i levnější, které plní onu normu.

A stejně tak bych po 5-ti letech provozu vyměnil i chladicí kapalinu, (a to už budu asi velkej "punťa), ale i kapalinu v posilovači řízení - (pokud je). A abych byl úplný, tak brzdovku po max. DVOU letech.
paddy

Příspěvek od paddy »

co sa tyka prevodoveho olej vo fabke tak presne toto som sa pytal pred rokom v Skoda Auto a.s., takisto ohladne 1.4 16V 74kW a tu je odpoved:
"Na Váš dotaz odpovídáme následovně: mechanické převodovky se ve výrobním závodě plní převodovým olejem, který je tzv. celoživotní. Při každé servisní prohlídce se provádí pohledová kontrola netěsností a příp. poškození převodovky. Interval kontroly množství oleje v mechanické převodovce je stanoven po ujetí každých 30 000 km."

no a ked som sa pytal v mojom servise (autorizovany skoda) ze ved predsa ten olej tam nemoze byt na veky tak mi odpovedali ze este nikomu ho nemenili ale ked chcem vedia to odsat odsavackou a naliat mi novy, ono tam tusim nie je ani vypustaci srob ...,

v dielenskej prirucke som tiez nic nenasiel o vymene prevodoveho oleja,

ja osobne mam najazdene teraz 65tkm/2,5roka a prevodovy olej si asi necham vymenit pri 120tkm alebo nejneskor asi 6r ... ale to je len moj nazor, v skodovke tvrdia ze je celozivotny ;-)
baris

baris

Příspěvek od baris »

No to jsem právě koukal, že tam není žádný výpustní šroub, takže jedině nějakou tou odsávačkou nebo tak něco. A že by ten olej byl doživotní se mi moc věřit nechce.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

baris píše:Ještě jeden dotaz, jak je to u fabie s převodovým olejem? Jak často se mění? Jakej použít a tak, popřípadě kde najít nějakej návod, hledal jsem ale nic moc jsem nenašel :cry:
Olej ve fofrskříni je dobré ve Fabii měnit (podle známého automechanika) po 60tis., dobré zkušenosti jsou s Castrolem. Díval jsem se do Dílenské příručky a píší jen o kontrole a doplnění :roll:
baris

Příspěvek od baris »

Já právě koukal do příručky k autu a nic tam není, takže ani nevím jak ten olej vypustit a hlavně kolik ho tam dolít.
vikino1

Příspěvek od vikino1 »

Daj si to vyhladať už sa to tu nedávno preberalo.
Novšie fabie nemajú vypúšťací šroub takže odsať.Niektoré ho majú ale je problém zohnať taký klúč/hviezdička s dierkou v prostriedku/ väčšina imbus 17mm.Náplň je 2l ale dostaneš tam max.1,8l.Škodovka tvrdí,že náplň je celoživotná, musíš sa rozhodnúť sám kedy vymeniť.Ja som kúpil pr.oil priamo v škodovke cca 200sk liter.Aspoň viem,že splňa normu.Menil som po 80000km a bolo to poznať na radení ide to málinko lahšie.
baris

Příspěvek od baris »

Tak jsem vyměnil olej, nakonec jsem tam dal OMV BIXXOL Premium 5W/40 a musím potvrdit, že výměně podomácku se nic nevyrovná, postupoval jsem dle návodu, který jste mi poradili a po 300km je olej stále dá se říci čistý, jen trošku zabarvený, ale s výměnou v servise se to porovnat nedá, tam byl hnědý hned. Jinak s tim převodovým olejem, koukal jsem a je tam jen šroub na dolévání, takže jedině odsát, ale vubec nevím čím, jestli se na to dá koupit nějaká odsávačka nebo tak něco? A ještě druhej problém, kolik ho tam dolít, v manuálu jsem nic nenašel.
Odpovědět