Škoda Fabia 1.4 74kw
Moderátor: Colommbo
Do návodu ti samozřejmě nenapíšou, že z uživatele dělají blbce - správně marketingově: "Vycházíme vstříc potřebám zákazníků"! V překladu: otevřeš dveře řidiče - žhavíš; než si sedneš a začneš startovat, nažhavení "vydrží"; v zimě je ovšem třeba znovu přižhavit, a to včetně za běhu motoru, což ti opět kontrolka žhavení nesignalizuje.
Pitris píše:Blbost: to platilo "kdysi" - přečti si (i když to by si spíš měli přečíst "někteří" v servisu) http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 a hlavně pátý odstavecbaris píše:Tak jsem se byl dnesk schválně zeptat v prodejně a celkem mě tam zaskočili, řekli mi, že do motoru, kde byl olej 10w40 se nesmí nalít 5w40, že se musí nejdřív udělat výplach motoru, což se mi nezdá. A zadruhý, že když tam naleju 5w40, že motor bude hlučný. Co vy na to?
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus5 (hlavně) odstavec "závěrem", a jestli máš chuť, čas a zájem - přečti si to celé: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentareJe to možnost - teplý olej nechat pořádně vykapat, odšroubovat filtr, a až nic nekape, tak pomocník podrží (třeba) ustřiženou PET láhev v místě filtru (to aby olej nebyl všude), a protočit ("jen startérem" - nemělo by to "chytnout" - třeba odpoj svíčky), tak na 3vteřiny motor.baris píše:....A jak to děláte při výměně, necháte vykapat a pak ještě na chvilku protočíte motor, aby vyteklo ještě něco? A pokud ano, děláte to ještě s tím starým filtrem nebo bez něj?? Děkuji
A nebo, pokud na to máš čas, večer odšroubuj výpustný šroub a filtr - a nech to do druhého dne....ale vždycky v motoru "něco" zůstane
Chci být vševědoucí jako Pitris!
Já osobně bych do man. převodovky Fabie (a všech aut koncernu VW) hledal olej normy VW501.50, a nenechával bych ho tam déle, jak 5let.baris píše:Ještě jeden dotaz, jak je to u fabie s převodovým olejem? Jak často se mění? Jakej použít a tak, popřípadě kde najít nějakej návod, hledal jsem ale nic moc jsem nenašel
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=118 je to "investice" kolem tisíce korun, ale vyplatí se, a na 5let? - to jsou dvě stovky ročně.....ale jsou i levnější, které plní onu normu.
A stejně tak bych po 5-ti letech provozu vyměnil i chladicí kapalinu, (a to už budu asi velkej "punťa), ale i kapalinu v posilovači řízení - (pokud je). A abych byl úplný, tak brzdovku po max. DVOU letech.
co sa tyka prevodoveho olej vo fabke tak presne toto som sa pytal pred rokom v Skoda Auto a.s., takisto ohladne 1.4 16V 74kW a tu je odpoved:
"Na Váš dotaz odpovídáme následovně: mechanické převodovky se ve výrobním závodě plní převodovým olejem, který je tzv. celoživotní. Při každé servisní prohlídce se provádí pohledová kontrola netěsností a příp. poškození převodovky. Interval kontroly množství oleje v mechanické převodovce je stanoven po ujetí každých 30 000 km."
no a ked som sa pytal v mojom servise (autorizovany skoda) ze ved predsa ten olej tam nemoze byt na veky tak mi odpovedali ze este nikomu ho nemenili ale ked chcem vedia to odsat odsavackou a naliat mi novy, ono tam tusim nie je ani vypustaci srob ...,
v dielenskej prirucke som tiez nic nenasiel o vymene prevodoveho oleja,
ja osobne mam najazdene teraz 65tkm/2,5roka a prevodovy olej si asi necham vymenit pri 120tkm alebo nejneskor asi 6r ... ale to je len moj nazor, v skodovke tvrdia ze je celozivotny
"Na Váš dotaz odpovídáme následovně: mechanické převodovky se ve výrobním závodě plní převodovým olejem, který je tzv. celoživotní. Při každé servisní prohlídce se provádí pohledová kontrola netěsností a příp. poškození převodovky. Interval kontroly množství oleje v mechanické převodovce je stanoven po ujetí každých 30 000 km."
no a ked som sa pytal v mojom servise (autorizovany skoda) ze ved predsa ten olej tam nemoze byt na veky tak mi odpovedali ze este nikomu ho nemenili ale ked chcem vedia to odsat odsavackou a naliat mi novy, ono tam tusim nie je ani vypustaci srob ...,
v dielenskej prirucke som tiez nic nenasiel o vymene prevodoveho oleja,
ja osobne mam najazdene teraz 65tkm/2,5roka a prevodovy olej si asi necham vymenit pri 120tkm alebo nejneskor asi 6r ... ale to je len moj nazor, v skodovke tvrdia ze je celozivotny
Olej ve fofrskříni je dobré ve Fabii měnit (podle známého automechanika) po 60tis., dobré zkušenosti jsou s Castrolem. Díval jsem se do Dílenské příručky a píší jen o kontrole a doplněníbaris píše:Ještě jeden dotaz, jak je to u fabie s převodovým olejem? Jak často se mění? Jakej použít a tak, popřípadě kde najít nějakej návod, hledal jsem ale nic moc jsem nenašel
Daj si to vyhladať už sa to tu nedávno preberalo.
Novšie fabie nemajú vypúšťací šroub takže odsať.Niektoré ho majú ale je problém zohnať taký klúč/hviezdička s dierkou v prostriedku/ väčšina imbus 17mm.Náplň je 2l ale dostaneš tam max.1,8l.Škodovka tvrdí,že náplň je celoživotná, musíš sa rozhodnúť sám kedy vymeniť.Ja som kúpil pr.oil priamo v škodovke cca 200sk liter.Aspoň viem,že splňa normu.Menil som po 80000km a bolo to poznať na radení ide to málinko lahšie.
Novšie fabie nemajú vypúšťací šroub takže odsať.Niektoré ho majú ale je problém zohnať taký klúč/hviezdička s dierkou v prostriedku/ väčšina imbus 17mm.Náplň je 2l ale dostaneš tam max.1,8l.Škodovka tvrdí,že náplň je celoživotná, musíš sa rozhodnúť sám kedy vymeniť.Ja som kúpil pr.oil priamo v škodovke cca 200sk liter.Aspoň viem,že splňa normu.Menil som po 80000km a bolo to poznať na radení ide to málinko lahšie.
Tak jsem vyměnil olej, nakonec jsem tam dal OMV BIXXOL Premium 5W/40 a musím potvrdit, že výměně podomácku se nic nevyrovná, postupoval jsem dle návodu, který jste mi poradili a po 300km je olej stále dá se říci čistý, jen trošku zabarvený, ale s výměnou v servise se to porovnat nedá, tam byl hnědý hned. Jinak s tim převodovým olejem, koukal jsem a je tam jen šroub na dolévání, takže jedině odsát, ale vubec nevím čím, jestli se na to dá koupit nějaká odsávačka nebo tak něco? A ještě druhej problém, kolik ho tam dolít, v manuálu jsem nic nenašel.