POZOR na "číňany"
Moderátor: Colommbo
Re: POZOR na "číňany"
Na tydle "testy" už dávno nedám, důležitá je jedině osobní zkušenost. Při testu aut v S(ado) M(aso) je taky dycky nejlepší Ochcáffka a Faboš.
Jo,Svět Motorů,to jsou již předem body pro ta zmíněná auta.Pravda.
Další věcí,která se nedá brát moc vážně jsou statistiky spolehlivosti vozidel TUV report.Házejí do jednoho pytle vozidla stejného ročníku a vůbec neberou v potaz,které má kolik najeto.Není divu,že se pak na předních příčkách umisťují vozy jako Mercedes SL a Porsche Carrera.Kolik s nimi asi tak majitel najede?
Navíc kontrolují pouze stav podvozku,brzdy,osvětlení,výfuk atd.Nikdo hlavně neví,jestli tyto vyjmenované díly zrovna majitel nějaký čas před prohlídkou nevyměnil.
V praxi může dojít k tak absurdní situaci,že se sejdou na prohlídce auta v kategorii 0-3 roky,kde jedno z nich je rok staré s najetými 80-ti tisíci a tříleté se 150-ti tisíci,kde však majitel podstatnou část kontrolovaných dílů již vyměnil a pak dochází k"objektivnímu"zjištění,že auto této značky,byť starší je na tom daleko lépe než to druhé.Kde jsou další velmi exponované a důležité věci,které poukazují na kvalitu výrobku,jako třeba motor(míra opotřebení,spotřeba oleje...),alternátor,stav interiéru aj.?
Ještě horší objektivitu má britský J.D.Power,kde je kritériem spokojenost majitele.Vždyť to nic neříká o spolehlivosti.Spokojený může být člověk i s autem,které zrovna neoplývá spolehlivostí(vztah ke značce,nostalgické sympatie...).
Další věcí,která se nedá brát moc vážně jsou statistiky spolehlivosti vozidel TUV report.Házejí do jednoho pytle vozidla stejného ročníku a vůbec neberou v potaz,které má kolik najeto.Není divu,že se pak na předních příčkách umisťují vozy jako Mercedes SL a Porsche Carrera.Kolik s nimi asi tak majitel najede?
Navíc kontrolují pouze stav podvozku,brzdy,osvětlení,výfuk atd.Nikdo hlavně neví,jestli tyto vyjmenované díly zrovna majitel nějaký čas před prohlídkou nevyměnil.
V praxi může dojít k tak absurdní situaci,že se sejdou na prohlídce auta v kategorii 0-3 roky,kde jedno z nich je rok staré s najetými 80-ti tisíci a tříleté se 150-ti tisíci,kde však majitel podstatnou část kontrolovaných dílů již vyměnil a pak dochází k"objektivnímu"zjištění,že auto této značky,byť starší je na tom daleko lépe než to druhé.Kde jsou další velmi exponované a důležité věci,které poukazují na kvalitu výrobku,jako třeba motor(míra opotřebení,spotřeba oleje...),alternátor,stav interiéru aj.?
Ještě horší objektivitu má britský J.D.Power,kde je kritériem spokojenost majitele.Vždyť to nic neříká o spolehlivosti.Spokojený může být člověk i s autem,které zrovna neoplývá spolehlivostí(vztah ke značce,nostalgické sympatie...).
Ještě bych dodal,že nejobjektivnější ze všeho jsou testy Auto Bildu,kde s autem vždy najedou 100.000 km a pak jej do šroubku rozeberou.Měří opotřebení válců,pístů,ojnic,kliky,vačky...Endoskopem posuzují stav koroze v dutinách,porovnávají spotřebu oleje a paliva na začátku a konci testu,pružnost motoru atd.atd.
To je jediný objektivní způsob,který zde někdo dělá.I když to také neříká úplně vše protože 100.000 km není zas tak moc a při dvoj a vícenásobné porci kilometrů se jednotlivé rozdíly můžou stírat.
To je jediný objektivní způsob,který zde někdo dělá.I když to také neříká úplně vše protože 100.000 km není zas tak moc a při dvoj a vícenásobné porci kilometrů se jednotlivé rozdíly můžou stírat.
to je fakt, většina testů a anket je o subjektivním pocitu, nebo o (ne)náklonnosti k té které značce.Jezevcik píše:....nejobjektivnější ze všeho jsou testy Auto Bildu,kde s autem vždy najedou 100.000 km a pak jej do šroubku rozeberou.
"dycky" ne (pár testů tam škodovky nevyhrály ) - ale většinou anokolemjdoucí Jouda píše:Na tydle "testy" už dávno nedám, důležitá je jedině osobní zkušenost. Při testu aut v S(ado) M(aso) je taky dycky nejlepší Ochcáffka a Faboš.
(ale myslím si, že konkrétně časopis Svět motorů má ty krátkodobé srovnávací testy dělané celkem obstojně - i když, zase jde většinou jen o subjektivní pocity reportérů z jízdy. A to, co jde změřit - např. velikost kufru, auta, nebo výkon motoru - to je dané.
Ale ty jejich dlouhodobé testy - 50 nebo 100tisíc km - to už nějakou vypovídací hodnotu asi má - ale jsou to "malé" vzorky - může to být povedený, nebo nepovedený kus).
Pár poznámek:Pitris píše:to je fakt, většina testů a anket je o subjektivním pocitu, nebo o (ne)náklonnosti k té které značce.Jezevcik píše:....nejobjektivnější ze všeho jsou testy Auto Bildu,kde s autem vždy najedou 100.000 km a pak jej do šroubku rozeberou."dycky" ne (pár testů tam škodovky nevyhrály ) - ale většinou anokolemjdoucí Jouda píše:Na tydle "testy" už dávno nedám, důležitá je jedině osobní zkušenost. Při testu aut v S(ado) M(aso) je taky dycky nejlepší Ochcáffka a Faboš.
(ale myslím si, že konkrétně časopis Svět motorů má ty krátkodobé srovnávací testy dělané celkem obstojně - i když, zase jde většinou jen o subjektivní pocity reportérů z jízdy. A to, co jde změřit - např. velikost kufru, auta, nebo výkon motoru - to je dané.
Ale ty jejich dlouhodobé testy - 50 nebo 100tisíc km - to už nějakou vypovídací hodnotu asi má - ale jsou to "malé" vzorky - může to být povedený, nebo nepovedený kus).
- V motoristických časopisech vydávaných německým nakladatelstvím Axel Springer (a těch je na českém trhu naprostá většina) vítězí "neněmecké" značky (mezi ně je Škoda samozřejmě počítána, pochopitelně až po Audi a VW) pouze v případě, že už by jejich vítězství bylo do nebe volající.
- I prezentace subjektivních pocitů pánů redaktorů by byla OK, kdyby ovšem tito redaktoři o autech, jejich konstrukci a vlastnostech vůbec něco věděli a ještě to dokázali i zprostředkovat čtenářům. Bohužel, nula od nuly v tomto případě pošla.
- Velikost kuftu tito redaktoři opisují z firemních materiálů, které často kecají: např. u hodnoty objemu kufru Fabie výrobce po dvou letech a několika desítkách testů přiznal, že deklarovaný údaj byl nesprávný. I řada dalších údajů je buď přímým opisem firemních dat, nebo výsledkem vlastních měření podle mylné metodiky, a to buď neúmyslně (např. kde se odpíchnout od hodnoty "roviny pedálů", když v případě Škodovky je každý jinde, a zejména pedál plynu extrémně utopený?) a/nebo čistě účelově. Výkon motoru např. SM obvykle měřit nenechává, jelikož to stojí peníze navíc. Navíc je tu předpoklad, že speciálně Škodovka dává k dispozici k redakčním testům výhradně vozy "zvláště připravené"...
A takhle by šlo pokračovat do nekonečna!
Kde jsou ty časy světa motoru a automobilu z počátku osmdesátých let. Sice tam byly vždy aktuality ze života strany, národní fronty a svazarmu, ale v testech měřili auta ve zkušebně na brzdě atd. Stejně tak dřívější Auto moto revue v TV s Hrnčířem, Dolejšem, Pecháčkem. Ta dnešní srajda auto moto style to je děs.
bylo
je
je