Nejostřejší Mazda 3 uspoří díky samovypínacímu motoru

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud jde o ten konec, naprosto souhlasím. A EHK rozhodně nemá zapotřebí na nic odkazovat, ona totiž ty předpisy tvoří, a to dokonce na léta dopředu! Proto nechápu, proč se obracet na kováříčka googla, když je tu kovář: www.unece.org

P.S.: Jen tak mimochodem, xenonové výbojky byl fígl firmy Hella, jak obejít příslušný předpis EHK limitující příkon žárovek...
PPP

Příspěvek od PPP »

Anonymous píše:Většinou to řeším montáží aku o vyšší kapacitě, ale samozřejmě to předpokládá, že alternátor je schopen větší aku dostatečně nakrmit.
jeeej dalsi co si myli kapacitu s vykonom, hmm kde ten svet speje, na fyzike to pozor nedava ale mudrosti to rozdava, tak sa majte, uz sa snazim diskusii nezucastnovat, ale na toto som musel reagovat
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

PPP píše:
Anonymous píše:Většinou to řeším montáží aku o vyšší kapacitě, ale samozřejmě to předpokládá, že alternátor je schopen větší aku dostatečně nakrmit.
jeeej dalsi co si myli kapacitu s vykonom, hmm kde ten svet speje, na fyzike to pozor nedava ale mudrosti to rozdava, tak sa majte, uz sa snazim diskusii nezucastnovat, ale na toto som musel reagovat
A co ti vadí na "kapacitě" akumulátoru. Nebo si ji pleteš se "startovacím proudem". Tyto dvě veličiny jsou totiž rozdílné, mají jiný fyzikální rozměr a význam, proto se také uvádějí samostatně.
Ano, raději sem vůbec nechoď, neboť o fyzice víš kulový!
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Vazeny anonyme, Vase prispevky opravdu budi dojem, ze si pletete pojmy s dojmy.
Sice neni uplne jasne, jaky neduh seriove vyrabenych automobilu "vetsinou resite aku o vyšší kapacitě", ale jasne je, ze nevite o cem pisete.

Pokud Vas trapi startovaci proud, nema s tim nic spolecneho alternator. Energie odebrana pri startu je totiz stejna nezavisle na kapacite akumulatoru a alternator je tak zatezovan "stejne".

Pokud Vas trapi kapacita aku (napr. pri ozvucovani improvizovane vesnicke diskoteky), zase s tim nema alternator temer nic spolecneho. Alternator musi po nastartovani dodat akumulatoru odebrany naboj, to ano. Ale naboj dodany je umerny tomu odebranemu stejne u akumulatoru s vetsi kapacitou jako u aku s mensi kapacitou. Akumulator v OA se ne nadarmo oznacuje jako "stratovaci" a neni tedy primarne urcen k jinemu ucelu. Doba dobijeni je pak navic omezena vice chemickymi pochody v aku nez max. proudem alternatoru.

Konecne pokud resite prikon Vasi "aparatury", ktery neni schopen alternator pokryt ani pri bezicim motoru, zase nic neresi navyseni kapacity akumulatoru. Energie odebrana musi byt proste zase dodana. Pokud ne, akumulator se po case vybije nezavisle na kapacite.

Vubec si nedelam iluze, ze jako spravny anonymni uzivatel najdete spoustu dalsich argumentu na podporu svych pochybnych teorii.

PS: Take dekuji i za vsechny ostatni, Vas nekonkretni odkaz na "kovare" (www.unece.org) vsem jiste po hodinach dalsiho hledani velice pomohl k osvetleni problematiky.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dobře, zkusíme to jako ve školce:

Mám vodní nádrž určitého objemu, jejímž účelem je překlenout nedostatek vody v období sucha. Její max. přítok (alternátor) je kapacitně (výkonově) limitován, a navíc kolísá podle ročního období (jízdního režimu). Naopak odběr vody je silně nárazový, podle aktuální potřeby (počet startů v rámci jízdního úseku, svícení bez běžícího motoru apod.). Pokud odběr přesahuje možnosti přítoku, čerpám na úkor zásob v nádrži, kde objem/hladina vody tím pádem klesá. Jestliže přítok v období srážek (jízda na dlouhé trase) naopak převládá nad odběrem, voda mi jde tzv. přes přepad, tj. bez užitku ji ztrácím.

Jestliže zvětším onu vodní nádrž (kapacitu akumulátoru), jsem schopen jednak udržet více vody v absolutním měřítku (tj. překlenout buď delší období sucha a/nebo vykrýt větší odběrové špičky/nároky), ale především zachytit i ten objem vody, který by mi u menší nádrže "šel přes přepad", tedy ho neztratím/uložím si ho na horší časy. Nastává tu však jedna potíž: když přeženu objem nádrže vůči limitované schopnosti dodávky vody na přítoku, nedokážu ji téměř nikdy zcela naplnit, tutíž mi voda začne mizet přes vysychající břehy nádrže (k něčemu podobnému dochází kvůli chemickým procesům i uvnitř akumulátoru, jenž není dobíjen na úroveň jeho max. kapacity). Jinými slovy: větší nádrž je sice prima, ale ve vztahu k určitému přítoku se dostanu na hranici, kdy je další zvětšování jejího objemu už kontraproduktivní.

Je to jasné?

Pro pořádek k tomu dodám, že výrobci rádi šetří (nejen na nákladech, ale i na hmotnosti), pročež pro prvomontáž používají pokud možno co nejmenší akumulátory, tedy aku o malé kapacitě. Přitom schránky na aku jsou obvykle uzpůsobeny na mnohem větší aku: např. do Fiata Stylo s benz. motory výrobce montuje 50Ah aku, do schránky se ovšem bez jakýchkoli úprav vejde 74Ah aku, který se na víkendové couračky po městě (v prac. dnech auto stojí) hodí mnohem více.

Déle považuji za nutné ujistit Pkod(a), že vesnickou náves neozvučuji, dodatečné zesilovače nemám a dokonce stále častěji autorádio ani nezapínám. Ovšem když už, tak jen samotný fakt, nakolik takové běžné orginální autorádio "topí", mi dává jasně najevo, že si o jeho "účinnosti" nemám dělat žádné iluze.

A konečně, kdo ví, co vůbec má na webu EHK OSN hledat, ten to najde rychle. A pro ty, kdo vani netuší, co že to vlastně hledají, nabízím následující link:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html

Tím končím, jelikož toho mám už plné zuby a další debatu považuji za ztrátu času!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tato debata je velmi podobné, ve které se jeden ekologický aktivista rozčiloval nad tím, jak je to možné, že ve dnešní době se ještě používají dieselelektrické lokomotivy .cQF
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:Tato debata je velmi podobné, ve které se jeden ekologický aktivista rozčiloval nad tím, jak je to možné, že ve dnešní době se ještě používají dieselelektrické lokomotivy .cQF
....Kaťuška od zelených také neví, co je biomasa.......jó, odborník...to se hned pozná.
Odpovědět