Svičky
Moderátor: Colommbo
Svičky
Dobry den.Prosim o radu čim a zda vubec vyčistit svičky.
Jde mne o to že když motor spotřebovává olej,tak logicky (pokud nikde nic neteče)jej spaluje a tim dochazi ke znečistěni sviček.
Ja mam na nich najeto nějakych 16.tis. a vydržet by mněly min.30.tis. až 50.tis.,ale jsou už dosti špinave.
Motor sice jede ok,ale ty svičky pokud jsou špinave tak asi nechazi ke kvalitnimu spalovani
Jde mne o to že když motor spotřebovává olej,tak logicky (pokud nikde nic neteče)jej spaluje a tim dochazi ke znečistěni sviček.
Ja mam na nich najeto nějakych 16.tis. a vydržet by mněly min.30.tis. až 50.tis.,ale jsou už dosti špinave.
Motor sice jede ok,ale ty svičky pokud jsou špinave tak asi nechazi ke kvalitnimu spalovani
Svíčky se už tak 15 let nečistí - s přechodem na bezolovnatý benzín totiž ani není co čistit. A pokud je na nich vrstva karbonu z toho, jak motor žere olej, poněvadž je už vyběhaný, tak to stejně žádné vyčištění nezachrání (tedy pokud je správně zvolená tepelná hodnota svíček).
Jen tak mimochodem: dnes se mění svíčky podle toho, jak ubývají elektrody, což je silně individuální - v závislosti na tom kterém motoru a použitých svíčkách. Jinak řečeno: Je zbytečné měnit svíčky, jejichž elektrody jsou OK, a naopak je třeba vyměnit svíčky se silně opotřebovanými elektrodami, byť dle předpisu výrobce motoru ještě nenastala předepsaná doba výměny!
Jen tak mimochodem: dnes se mění svíčky podle toho, jak ubývají elektrody, což je silně individuální - v závislosti na tom kterém motoru a použitých svíčkách. Jinak řečeno: Je zbytečné měnit svíčky, jejichž elektrody jsou OK, a naopak je třeba vyměnit svíčky se silně opotřebovanými elektrodami, byť dle předpisu výrobce motoru ještě nenastala předepsaná doba výměny!
No, ono není od věci občas svíčky mechanicky vyčistit jemným ocel.kartáčem, hlavně svíčky starší koncepce.Když se Vám udělá na takovéto svíčce nános napečeného krbonu a sazí ze spalin oleje tak to umí udělat také pěknou neplechu k zlosti.Je potom třeba dát pozor na odtrh na kontaktu svíčky, aby jste ho nezmenšil nebo nezvětšil, to by také nebylo dobré, bohužel takových to svíček se stále používá dost. Jinak na těch modernějších svíčkách a při dobré těsnosti oleje si také myslím, že to není nutné.Opravdu záleži na kvalitě svíček a jejich úbytku na elektrodách.I v tomto případě platí není svíčka jako svíčka.
Svíčky jsou nejjednoduším indikátorem stavu motoru. Kdo z nich umí "číst", vyčte o stavu motoru z hlediska jeho opotřebení a přípravy směsi téměř všechno. A ten, kdo to neumí, by si měl troufnout maximálně na svěření jejich výměny odborníkům a už vůbec by je neměl sám montovat či dokonce čistit! Ona totiž případná havárie motoru způsobená upadenou elektrodou či dokonce kusem izolátoru za to nestojí.
mipesa : tak to je to nejhorší co lze udělat. Jednak správně zvolené svíčky (ty co doporučuje výrobce) mají samočistící schopnost. A druhak ocelovej kartáč udělá na izolátoru vodivou vrstvu a jiskra potom běhá nesprávnou cetou = zmenšuje se energije jiskry a o to víc se to zanáší.
Pokud je svíčka potažená karbonem tak je chyba v přípravě směsy.
Pokud má velkou mezeru, tak je třeba jí vyměmnit.
Pokud je svíčka potažená karbonem tak je chyba v přípravě směsy.
Pokud má velkou mezeru, tak je třeba jí vyměmnit.
Ten, kdo umí svíčku vyčistit, aníž by se bál zbloudilého přechodu jiskry, může být v pohodě, ale určitá individua, co honí peníze za každou cenu jí vymění.To jsou výměnkáři.A co se týče té "samočistící schopnosti"viz různé povídání na obalu a reklamních taháků, tak pokud jste praktik, tak víte opravdu jak se věci mají.Rozhodující je volba svíčky, s tím naprosto souhlasím.Jsou i svíčky, které se vyloženě čistit nesmějí, také o nich vím.Pjotr. píše:mipesa : tak to je to nejhorší co lze udělat. Jednak správně zvolené svíčky (ty co doporučuje výrobce) mají samočistící schopnost. A druhak ocelovej kartáč udělá na izolátoru vodivou vrstvu a jiskra potom běhá nesprávnou cetou = zmenšuje se energije jiskry a o to víc se to zanáší.
Pokud je svíčka potažená karbonem tak je chyba v přípravě směsy.
Pokud má velkou mezeru, tak je třeba jí vyměmnit.
Jediné, v čem bych s Pjotrem souhlasil, je to, že za svíčku potaženou karbonem může jako jedna z věcí špatně seřízená bohatost směsi. A celkem by mě zajímalo, proč zrovna (a jen) výrobcem doporučené svíčky mají samočistící schopnost - a jak to fungujePjotr. píše:mipesa : tak to je to nejhorší co lze udělat. Jednak správně zvolené svíčky (ty co doporučuje výrobce) mají samočistící schopnost. A druhak ocelovej kartáč udělá na izolátoru vodivou vrstvu a jiskra potom běhá nesprávnou cetou = zmenšuje se energije jiskry a o to víc se to zanáší.
Pokud je svíčka potažená karbonem tak je chyba v přípravě směsy.
Pokud má velkou mezeru, tak je třeba jí vyměmnit.
To je velmi jednoduché: Ona samočistící schopnost souvisí s pracovní teplotou ve spalovacím prostoru, tedy i s tomu odpovídající tepelnou hodnotou svíčky, což spolu dohromady zase způsobuje, že svíčka je schopna sama sebe zbavovat usazenin jejich "vypalováním". Některé motory jsou ovšem "začarované" a jezdí dobře jen na některé značky a druhy svíček (i při dodržení všech předepsaných parametrů). Také bych rád věděl, proč tomu tak je, ale prostě to beru jako fakt.
Re: Svičky
[quote="Holl"]Dobry den.Prosim o radu čim a zda vubec vyčistit svičky.
Jde mne o to že když motor spotřebovává olej,tak logicky (pokud nikde nic neteče)jej spaluje a tim dochazi ke znečistěni sviček.
Ja mam na nich najeto nějakych 16.tis. a vydržet by mněly min.30.tis. až 50.tis.,ale jsou už dosti špinave.
Motor sice jede ok,ale ty svičky pokud jsou špinave tak asi nechazi ke kvalitnimu spalovani [/quot
Mám vlastní zkušenost jak bohatá směs umí zaprat svíčky. Pořídil jsem si auto s klasickým karburátorovým motorem, vyměnil jsem filtr, snížil bohatost směsi a svíčky jsou na tom daleko lépe Zkusil bych teda vyměnit vzduchový filtr.
Jde mne o to že když motor spotřebovává olej,tak logicky (pokud nikde nic neteče)jej spaluje a tim dochazi ke znečistěni sviček.
Ja mam na nich najeto nějakych 16.tis. a vydržet by mněly min.30.tis. až 50.tis.,ale jsou už dosti špinave.
Motor sice jede ok,ale ty svičky pokud jsou špinave tak asi nechazi ke kvalitnimu spalovani [/quot
Mám vlastní zkušenost jak bohatá směs umí zaprat svíčky. Pořídil jsem si auto s klasickým karburátorovým motorem, vyměnil jsem filtr, snížil bohatost směsi a svíčky jsou na tom daleko lépe Zkusil bych teda vyměnit vzduchový filtr.