Záměna syntetiky za polosyntetiku

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Epicop

Záměna syntetiky za polosyntetiku

Příspěvek od Epicop »

Jsem nováčkem na tomto fóru, potřeboval bych od zkušenějších poradit.

Mám Renault Espace IV, 2.0T, benzín. Z motoru se mi začalo ozývat takové klapání, projevuje se to hlavně když například jedu, motor je v tahu a povolím pedál, tak to začne klapat. byl jsem zatím u jednoho mechanika, řekl mi že není schopnej říct o co se jedná, neboť je to zevnitř, uvedl podezření na volnější ojniční čep. Navrhnul mi zkusit stávající olej, což je Elf, plná syntetika, ten nejdražší co je :oops: , za polosyntetiku, že prý by to mohlo pomoci, jelikož ta plná syntetika když se ohřeje, tak úplně teče jak voda atd...... Na druhou stranu ale říkal, že některý motory jsou vyloženě určený pro určitej typ oleje a nemusí jim to udělat dobře, je to taková sázka do loterie. No nevím co si mám počít, jelikož diagnostika závady znamená v podstatě sundat hlavu a spodek, no hromada investic s nejistým výsledkem :roll: . Taky mi to dost baští olej, za 10 tisíc jsem dolil už 3 litry........

Budu rád za každou radu :(
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Nevím jaký ELF máte v autě nalitý, měl by se používat ELF Evolution SXR 5W-40 nebo ELF Excellium NF 5W-40. Určitě nalitím oleje 10W-40 lidově nazývaným polosyntetika nic neodstraníte a při provozní teplotě poteče jak voda úplně stejně jak oba nahoře zmiňované... Pokud to není vážná mechanická závada, dá se vyzkoušet olej s vyšší viskozitou,5W-50 nebo 10W-60, které mohou "vytěsnit" vůle a při provozní teplotě jsou "hustší" než oleje xW-40 a může se i snížit spotřeba oleje....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna syntetiky za polosyntetiku

Příspěvek od Pitris »

Epicop píše:....Navrhnul mi zkusit stávající olej, což je Elf, plná syntetika, ten nejdražší co je :oops: , za polosyntetiku, že prý by to mohlo pomoci, jelikož ta plná syntetika když se ohřeje, tak úplně teče jak voda atd......
ten čep to být může, jako cokoliv jiného. Ale jinak ten mechanik o olejích asi moc neví. Alfi má pravdu, že pokud tam máš 5w40 - což znamená A3/B3 - tak případná "polosyntetika", (čímž zřejmě myslí 10w40 A3/B3), bude při provozní teplotě motoru STEJNÁ, jako "plná syntetika". Může (neříkám ale, že pomůže, ale je to levnější varianta, než "kuchat" motor) Ti pomoct ten alfim doporučený olej s vyšší letní viskozitní třídou - 50 nebo 60
Odpovědět