Olej Ford Focus II 1.4 16V z 5W-30 na 10W-40
Moderátor: Colommbo
Olej Ford Focus II 1.4 16V z 5W-30 na 10W-40
Zdravim. Chcel by som sa poradit ci je mozny prechod z 5w-30 na 10W-40. Motor ma najazdených 67 tisic., olej predchadzajúci majitel menil každych 20 tisic ako odporúča výrobca, bol (a este stale tam aj je) olej Ford Formula E 5w-30 (ACEA A1/B1, Ford WSS-M2C 913-B).
Problém je v tom, že pri studenom štarte dosť počut klepať ventily (hydroštely), v neautorizovanom servise mi odporučili prechod na 10w-40,vraj to pomože. Čo si o tom myslíte? Mimochodm som nenašiel žiadnu 10w-40, ktorá by spĺňala normu Acea A1/B1 alebo Ford WSS..... Ďakujem za každy názor.
Problém je v tom, že pri studenom štarte dosť počut klepať ventily (hydroštely), v neautorizovanom servise mi odporučili prechod na 10w-40,vraj to pomože. Čo si o tom myslíte? Mimochodm som nenašiel žiadnu 10w-40, ktorá by spĺňala normu Acea A1/B1 alebo Ford WSS..... Ďakujem za každy názor.
Sice neznám to jak je Vaše auto používané, ale lze předpokládat, že někde nastala chyba.Motor s 67 tkm po ránu s klepačkou se mi zdá dost divoké.Myslím si, že problém v samotném oleji nebude, ale spíše v údržbě, kde se mohlo něco zanedbat a těch 20 tkm si myslím, že je také dost.Je možné, že se to tou 10W-40 uklidní nebo alespoň částečně, ale pochybuji o tom.
Hm, niečo na tom bude, to je holt riziko kupovania jazdenky, pri kúpe som si toho nevšimol všetko vyzeralo v pohode, ale asi preto, ze auto bolo pekne zohriate ... ono to robi iba ak sa naštartuje studený motor, možno max takú minútu si na voľnobeh hydroštely vyklepujú, ak je teplý tak to výrazne stíchne, vtedy to vlastne skoro ani nepočuť. Pri vysších otáčkach nič nepočut, motor netrhá, nedymí, spotreba normálna ide pekne tak teraz neviem, do servisu to rozoberať dat nechcem. Skusím prv ten olej. Len ma napadlo, že som to kupoval od pána u ktorého je tendencia, že skor motor podtáčal, servis podľa servisnej normálny.
Hoci je na tom oleji iba cca 8 tisíc najazdených ale aj tak ho zajtra vymením, ale stále presne neviem za aký. tak 10W alebo 5W 40 ?
Vďaka všetkým za rady
Hoci je na tom oleji iba cca 8 tisíc najazdených ale aj tak ho zajtra vymením, ale stále presne neviem za aký. tak 10W alebo 5W 40 ?
Vďaka všetkým za rady
Neznám přesně tu normu Ford WSS-M2C 913-B, nevím, zda-li je doporučená, nebo předepsaná, a jestli je její zaměření jen na spotřebu a emise, ale norma A1/B1 je koncipována a zaměřena na úsporu paliva a snížení emisí - oleje, co ji plní, jsou (zjednodušeně řečeno) řidší. A tam, kde je povoleno výrobcem motoru olej A1/B1, lze bez obav použít olej A3/B3 - a jen na okraj: obráceně to NELZE !PaloSk píše:Ako pozeram tak ani žiadna 5w-40 nespĺňa tu ford-ovsku normu, popr. ACEA A1/B1. Je v tom nejaký problém?
Ale co vím, dost Fordů jezdí na oleje A3/B3.
5W40 A3/B3 bude za studena o něco málo hustější, než 5w30 A1/B1, 10w40 bude hustější o dost.PaloSk píše:Hoci je na tom oleji iba cca 8 tisíc najazdených ale aj tak ho zajtra vymením, ale stále presne neviem za aký. tak 10W alebo 5W 40 ?
Vďaka všetkým za rady
Mají tyhle motory hydroštely? Pokud vím tak ford přecházel od hydroštelů na podložky(misky) z důvodů jejich poruchovosti aspoň u zeteců. např 1,3 endura mají takové štamprličky ale nejsou to hydroštely.
Klapot při studeném startu by odpovídal poruše hydroštelu ale taky zvýšené vůli mez ventilem a vačkou, která se po zahřáti vymezí, výměna oleje není v tomto případě řešením problému!!!!!!!, chce to k někomu kdo vrchy fordů děla a má s nimi zkušenosti.
Klapot při studeném startu by odpovídal poruše hydroštelu ale taky zvýšené vůli mez ventilem a vačkou, která se po zahřáti vymezí, výměna oleje není v tomto případě řešením problému!!!!!!!, chce to k někomu kdo vrchy fordů děla a má s nimi zkušenosti.
Vďaka všetkým za názory... no dnes som za tým behal, olej je vymenený za 10W- 40 a klepe to rovnako, studený klepe, teplý o viac ako 50% stíchne ale stále to tam počut (hlavne pri otvorenej kapote) také pravidelné cvak cvak... tak som to nechal popočúvať susedovi starému mechanikovi, ktorý vraví, že určite min. jeden hydroštel je včudu… no ale tie podložky to mi nedalo, tak som vyvolával kade tade a nakoniec som tel. s týpkom ktorý, vravel čo tu hju (dik:) a to že ten motor nemá hydroštely, a tým je ten ventilový rozvod trochu hlučnejší ale nemalo by to výrazne klepať, to zvykne tak najskôr po 120tis km a výrobcom je stanovené že ventily treba po 150 tis km podložiť , no ale to auto má ani nie polovicu (na 100% to nemalo stiahnuté km), tak teda neviem už vôbec lebo som googloval a našiel toto http://www.youtube.com/watch?v=ueLdZUwJMjI Ak mi z toho počúvania klepotu už nešibe tak, při tomto videu sami zdá že to týpkovi klepe dosť podobne ako v mojom keď je zohriaty (skúste od cca 20 sekundy) a ďalśie video kde to klepe už poriadne http://www.youtube.com/watch?v=xPpYvMcrgsw , to by som mohol povedať že pri studenom motore sa to tomu mojmu približuje aj ked až tak zlé to nieje
No nič skúsim to nechať popočúvať tomu týpkovi a uvidí sa…
Ešte ak sa vás možem opýtať čo si myslíte mám teraz prejsť čo najskôr späť na 5W- 30 alebo teraz pri tých horúčavach tomu ta 10W- 40 neublíži ?
dikes
No nič skúsim to nechať popočúvať tomu týpkovi a uvidí sa…
Ešte ak sa vás možem opýtať čo si myslíte mám teraz prejsť čo najskôr späť na 5W- 30 alebo teraz pri tých horúčavach tomu ta 10W- 40 neublíži ?
dikes
Re: Olej Ford Focus II 1.4 16V z 5W-30 na 10W-40
Ve Fordu mi bylo řečeno, že origo se tam leje Ford Formula 5W30 (má zelenou barvu). Tyhle 1.4 16v motory jsou zvlášť citlivé na olej. Dvakrát jsem se setkal s tím, že při nekvalitním oleji se přidřely šály na klice a tudíž motor začal klepat. Interval výměny bych situoval na max 15 - 20 tisíc. Olejová náplň včetně filtru je 3,7 litru.
Re: Olej Ford Focus II 1.4 16V z 5W-30 na 10W-40
Jenže i olej 10w40 může být kvalitnější jak 5w30.
S tím výměnným intervalem máš pravdu, ale při krátkých popojížďkách je i těch 15tkm MOC
A jinak velký podíl na tom "přidření šálů na klice" může mít právě používání zatepla nízkoviskózních olejů A1/B1, ve spojitosti s vyšší zátěží motoru....
S tím výměnným intervalem máš pravdu, ale při krátkých popojížďkách je i těch 15tkm MOC
A jinak velký podíl na tom "přidření šálů na klice" může mít právě používání zatepla nízkoviskózních olejů A1/B1, ve spojitosti s vyšší zátěží motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF