Preliatie oleja pro vymene.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
mario74

Preliatie oleja pro vymene.

Příspěvek od mario74 »

Pri vymene mi preliali olej o cca. 3-4 dcl viac ako je odporucana napln 3.3 l. ( tj.naljali cca 3.6 -3.7l ).
Riesit to alebo nechat tak? Dik.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ono je rozdíl, jestli se uvádí množství oleje s, nebo bez naplnění filtru. Pokud jsou ty 3,3 litry bez filtru, a (náhodou) vyměnili v servisu i ten filtr, tak bych to nechal. Jinak by bylo vhodné ten "přelitek" - třeba - odsát.
Jak je hladina na měrce?
FF

Příspěvek od FF »

...presne tak. Dôležitá je v tomto prípade olejomerka a jej "rysky"!.
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

dyš vodšróbuješ feltr a veliješ jé tak to bode akorát. mosiš ho našróbovat zase zpátke.
mario74

Příspěvek od mario74 »

- hladina oleja je cca 1cm nad maximom
- vymenili aj filter, bol som pri vymene, robil ju kamos :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Je to trochu k tématu. V zimě jsem aplikoval přípravek na čištění vstřiků, je možné že se tím uvolnil nějaký maglajz z těch střiků a po típnutí motoru stekl benzín do oleje? Výfuk nečudí modře a komprese je podle tabulek dobrá. Díky za odpověďi. Jo měrka smrdí po benzínu trochu. Tento týden budu měnit olej.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

mario74 píše:- hladina oleja je cca 1cm nad maximom
- vymenili aj filter, bol som pri vymene, robil ju kamos :wink:
1cm nad horní rysku je už hodně - odpustit!

S tím filtrem jsi to špatně pochopil: nejjednodušším způsobem, jak "trochu odpustit", je právě vyšroubovat filtr a vylít z něho olej. Pochopitelně je třeba ho potom zase našroubat zpět.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Je to trochu k tématu. V zimě jsem aplikoval přípravek na čištění vstřiků, je možné že se tím uvolnil nějaký maglajz z těch střiků a po típnutí motoru stekl benzín do oleje? Výfuk nečudí modře a komprese je podle tabulek dobrá. Díky za odpověďi. Jo měrka smrdí po benzínu trochu. Tento týden budu měnit olej.
Nějak jsem nepochopil, proč uvádíš, že "výfuk nečudí modře a komprese je podle tabulek dobrá", když se ptáš na vstřiky. Dále nechápu, proč v části věty "...po típnutí motoru stekl benzín do oleje" užíváš sloveso v dokonavém vidu: Copak může jednorázové nedovření jehly některého ze vstřikovačů, navíc před již dost vzdálenou dobou, způsobit "obohacení" olejové náplně motoru o benzín?

Předpokládám, že z řečeného vyplývá rovnou i odpověď na tvou otázku: Zřejmě máš vadný jeden či více vstřikovačů (netěsní) a teď už je úplně jedno, zda původně těsnil přičiněním "nějakého maglajzu" či se prostě jen v mezidobí projevilo opotřebení. Také je dost možné, že ti ten přípravek na čištění vstřiků důkladně vyčistil nikdy neměněný palivový filtr a nečistoty z něho se jenom posunuly o stupeň dále, tj. právě do těch vstřiků...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše:Je to trochu k tématu. V zimě jsem aplikoval přípravek na čištění vstřiků, je možné že se tím uvolnil nějaký maglajz z těch střiků a po típnutí motoru stekl benzín do oleje? Výfuk nečudí modře a komprese je podle tabulek dobrá. Díky za odpověďi. Jo měrka smrdí po benzínu trochu. Tento týden budu měnit olej.
Nějak jsem nepochopil, proč uvádíš, že "výfuk nečudí modře a komprese je podle tabulek dobrá", když se ptáš na vstřiky. Dále nechápu, proč v části věty "...po típnutí motoru stekl benzín do oleje" užíváš sloveso v dokonavém vidu: Copak může jednorázové nedovření jehly některého ze vstřikovačů, navíc před již dost vzdálenou dobou, způsobit "obohacení" olejové náplně motoru o benzín?

Předpokládám, že z řečeného vyplývá rovnou i odpověď na tvou otázku: Zřejmě máš vadný jeden či více vstřikovačů (netěsní) a teď už je úplně jedno, zda původně těsnil přičiněním "nějakého maglajzu" či se prostě jen v mezidobí projevilo opotřebení. Také je dost možné, že ti ten přípravek na čištění vstřiků důkladně vyčistil nikdy neměněný palivový filtr a nečistoty z něho se jenom posunuly o stupeň dále, tj. právě do těch vstřiků...
No to je fakt, to mě nenapadlo. Auto mám z druhé ruky a palivák je asi neměněný. Co teď s tím?? Vyměnit palivový filtr a aplikovat přípravek na čištění vstřiků ještě jednou? Díky za odpověďi.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já bych to zkusil. Příliš bohatou směs ovšem může způsobovat také vadná lambda, vadné některé z čidel sledujících teplotu chlad. kapaliny či nasávaného vzduchu apod.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Já bych to zkusil. Příliš bohatou směs ovšem může způsobovat také vadná lambda, vadné některé z čidel sledujících teplotu chlad. kapaliny či nasávaného vzduchu apod.
Ok :wink: zkusím ten palivák a čistič
Odpovědět