Zmena oleje Do Golfína V 1.9 tdi PDF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
hacrides

Zmena oleje Do Golfína V 1.9 tdi PDF

Příspěvek od hacrides »

Zdar olejoborci:)
Mam dotaz , zdali je problem zmenit olej 5W-30...507.00 za 5w-40..505.01(castrol-edge)..myslim,ze pro turbinu je to plus,ale co na to filtr pevnych castic???!!!Podotykam,ze mam long-life plán...navic,e ta masina chudera hrka v autoškolce,takze vsechno spatne,ale tak nejak jsem to podedil,tak co s tim!
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01,nějaké na trhu jsou:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-5W-30-1L
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1415
a měl by se diagnostikou nastavit pevný interval.Ale pokud je předepsán pouze olej 507.00 tak doporučuju u něj zůstat.
Rejpal

Příspěvek od Rejpal »

alfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01,nějaké na trhu jsou:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-5W-30-1L
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1415
a měl by se diagnostikou nastavit pevný interval.Ale pokud je předepsán pouze olej 507.00 tak doporučuju u něj zůstat.
Nevím, jak u VW, ale podle mých informací NE low-saps olej filtru pevných částic nijak výrazně neubližuje. Alespoň tak je to u PSA a v mnohých autorizovaných servisech se běžně používá obyčejný olej Total Quartz 9000 i do aut s FAP. Motoru to prospěje a filtru výrazně neubližuje. Přestože není použit např. low-saps Total Ineo, jsou filtry pevných částic schopny překonat svou plánovanou životnost.

Nebudu do toho výrazně povídat, ale jaký by byl důvod nenastavit interval na pevných 15.000 km a jezdit s golfem na olej 505.01? Je to "pouze" FAP? Alfi co Ty na to?
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W/40 ACEA A3,B3,B4,C3. Ale pevny servisny interval po 15 000 km.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Nejsem automechanik a diesel s filtrem nevlastním,ale není DPF a FAP rozdílné?Sice je to v podstatě jedno a to samé,ale technologie úplně jiná,ale možná nemám pravdu.Nastavit pevný interval může,ale pokud má předepsán v sevisce "pouze"olej 507.00,tak bych nelaboroval.Náhodou se něco nedej bože na motoru pos...e a v servisu standardně řeknou,že jezdil na nepředepsaný olej,i když to olejem nebude....
Vím,že kvůli DPF se zavedly(a nejen kvůli nim) Lowsaps oleje,takže nějaký důvod to mít bude,motor je už na tyhle oleje připravený,takže bych v případě přechodu na ten pevný interval použil 505.01 s C3....Nebo možnost jezdit pevný interval 507.00,ale je to dražší....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

alfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01...
Asi před dvěma roky byla změněna formulace olejů VW 505.01 a i tyto oleje mají dnes snížený obsah sulfátového popela. Právě proto, aby byla alternativa k olejům VW 507.00 pro standardní výměnné intervaly. A přechod na 15 tis. interval jen prospěje, zejména u low SAPS olejů
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Anonymous píše:
alfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01...
Asi před dvěma roky byla změněna formulace olejů VW 505.01 a i tyto oleje mají dnes snížený obsah sulfátového popela. Právě proto, aby byla alternativa k olejům VW 507.00 pro standardní výměnné intervaly. A přechod na 15 tis. interval jen prospěje, zejména u low SAPS olejů
Tohle je něčím podložené a jak se to označuje? Těžko něco takového nabízet zákazníkovi do jeho drahého auta bez patřičných dokladů,že to tak doopravdy je.Už jsem tu napsal své zkušenosti s VW a Škodovkou ohledně jejich norem a vyjímek.Sami nevědí jak to s těmi jejich normami vůbec je.....
Hacrides

Příspěvek od Hacrides »

alfi166silver píše:
Anonymous píše:
alfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01...
Asi před dvěma roky byla změněna formulace olejů VW 505.01 a i tyto oleje mají dnes snížený obsah sulfátového popela. Právě proto, aby byla alternativa k olejům VW 507.00 pro standardní výměnné intervaly. A přechod na 15 tis. interval jen prospěje, zejména u low SAPS olejů
Tohle je něčím podložené a jak se to označuje? Těžko něco takového nabízet zákazníkovi do jeho drahého auta bez patřičných dokladů,že to tak doopravdy je.Už jsem tu napsal své zkušenosti s VW a Škodovkou ohledně jejich norem a vyjímek.Sami nevědí jak to s těmi jejich normami vůbec je.....
Ted jsem ten olej(castrol edge 5w-30)dukladne zkoumal a ta specifikace C3 tam je,takze by to melo snad byti v cajku!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Longlife interval pro auto autoškoly - :( :( :(
Jinak - Alfi, Rejpal a Brembo mají pravdu - VW 505.01 C3
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Teď jsem koukal na kanistr toho Castrolu,německý EDGE 5W-40 C3 má a český ne :shock: ,asi to možná jsou starý nálepky..... :D
Hacrides

Příspěvek od Hacrides »

alfi166silver píše:Teď jsem koukal na kanistr toho Castrolu,německý EDGE 5W-40 C3 má a český ne :shock: ,asi to možná jsou starý nálepky..... :D
Jojo,ten muj ma holandskou nalepku a je tam C3,takze dobry!
Jinak diky moc za rady urcite jsem zas o neco chytrejsi a hlavne klidnejsi:)
Odpovědět