Zmena oleje Do Golfína V 1.9 tdi PDF
Moderátor: Colommbo
Zmena oleje Do Golfína V 1.9 tdi PDF
Zdar olejoborci:)
Mam dotaz , zdali je problem zmenit olej 5W-30...507.00 za 5w-40..505.01(castrol-edge)..myslim,ze pro turbinu je to plus,ale co na to filtr pevnych castic???!!!Podotykam,ze mam long-life plán...navic,e ta masina chudera hrka v autoškolce,takze vsechno spatne,ale tak nejak jsem to podedil,tak co s tim!
Mam dotaz , zdali je problem zmenit olej 5W-30...507.00 za 5w-40..505.01(castrol-edge)..myslim,ze pro turbinu je to plus,ale co na to filtr pevnych castic???!!!Podotykam,ze mam long-life plán...navic,e ta masina chudera hrka v autoškolce,takze vsechno spatne,ale tak nejak jsem to podedil,tak co s tim!
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01,nějaké na trhu jsou:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-5W-30-1L
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1415
a měl by se diagnostikou nastavit pevný interval.Ale pokud je předepsán pouze olej 507.00 tak doporučuju u něj zůstat.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-5W-30-1L
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1415
a měl by se diagnostikou nastavit pevný interval.Ale pokud je předepsán pouze olej 507.00 tak doporučuju u něj zůstat.
Nevím, jak u VW, ale podle mých informací NE low-saps olej filtru pevných částic nijak výrazně neubližuje. Alespoň tak je to u PSA a v mnohých autorizovaných servisech se běžně používá obyčejný olej Total Quartz 9000 i do aut s FAP. Motoru to prospěje a filtru výrazně neubližuje. Přestože není použit např. low-saps Total Ineo, jsou filtry pevných částic schopny překonat svou plánovanou životnost.alfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01,nějaké na trhu jsou:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-5W-30-1L
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1415
a měl by se diagnostikou nastavit pevný interval.Ale pokud je předepsán pouze olej 507.00 tak doporučuju u něj zůstat.
Nebudu do toho výrazně povídat, ale jaký by byl důvod nenastavit interval na pevných 15.000 km a jezdit s golfem na olej 505.01? Je to "pouze" FAP? Alfi co Ty na to?
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Nejsem automechanik a diesel s filtrem nevlastním,ale není DPF a FAP rozdílné?Sice je to v podstatě jedno a to samé,ale technologie úplně jiná,ale možná nemám pravdu.Nastavit pevný interval může,ale pokud má předepsán v sevisce "pouze"olej 507.00,tak bych nelaboroval.Náhodou se něco nedej bože na motoru pos...e a v servisu standardně řeknou,že jezdil na nepředepsaný olej,i když to olejem nebude....
Vím,že kvůli DPF se zavedly(a nejen kvůli nim) Lowsaps oleje,takže nějaký důvod to mít bude,motor je už na tyhle oleje připravený,takže bych v případě přechodu na ten pevný interval použil 505.01 s C3....Nebo možnost jezdit pevný interval 507.00,ale je to dražší....
Vím,že kvůli DPF se zavedly(a nejen kvůli nim) Lowsaps oleje,takže nějaký důvod to mít bude,motor je už na tyhle oleje připravený,takže bych v případě přechodu na ten pevný interval použil 505.01 s C3....Nebo možnost jezdit pevný interval 507.00,ale je to dražší....
Asi před dvěma roky byla změněna formulace olejů VW 505.01 a i tyto oleje mají dnes snížený obsah sulfátového popela. Právě proto, aby byla alternativa k olejům VW 507.00 pro standardní výměnné intervaly. A přechod na 15 tis. interval jen prospěje, zejména u low SAPS olejůalfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01...
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Tohle je něčím podložené a jak se to označuje? Těžko něco takového nabízet zákazníkovi do jeho drahého auta bez patřičných dokladů,že to tak doopravdy je.Už jsem tu napsal své zkušenosti s VW a Škodovkou ohledně jejich norem a vyjímek.Sami nevědí jak to s těmi jejich normami vůbec je.....Anonymous píše:Asi před dvěma roky byla změněna formulace olejů VW 505.01 a i tyto oleje mají dnes snížený obsah sulfátového popela. Právě proto, aby byla alternativa k olejům VW 507.00 pro standardní výměnné intervaly. A přechod na 15 tis. interval jen prospěje, zejména u low SAPS olejůalfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01...
Ted jsem ten olej(castrol edge 5w-30)dukladne zkoumal a ta specifikace C3 tam je,takze by to melo snad byti v cajku!alfi166silver píše:Tohle je něčím podložené a jak se to označuje? Těžko něco takového nabízet zákazníkovi do jeho drahého auta bez patřičných dokladů,že to tak doopravdy je.Už jsem tu napsal své zkušenosti s VW a Škodovkou ohledně jejich norem a vyjímek.Sami nevědí jak to s těmi jejich normami vůbec je.....Anonymous píše:Asi před dvěma roky byla změněna formulace olejů VW 505.01 a i tyto oleje mají dnes snížený obsah sulfátového popela. Právě proto, aby byla alternativa k olejům VW 507.00 pro standardní výměnné intervaly. A přechod na 15 tis. interval jen prospěje, zejména u low SAPS olejůalfi166silver píše:Jestli máte DPF,tak potřebujete Lowsaps olej a to ten Castrol není. Asi by to chtělo olej aby měl i ACEA C3 k 505.01...
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57