Černý olej v motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Míra

Černý olej v motoru

Příspěvek od Míra »

Po výměně oleje v motoru u Felicie jsem najel asi 1000 km,a olej je teď černý jak bota.Byl použit olej XT SYNPLUS 10W-40.Jsem v tom laik a potřebuji poradit jestli to může nějak poškodit motor.Případně co s tím dělat.Motor je MPi 1.3 a má najeto celkem 85 000 km.Děkuji za rady.
sportka

Příspěvek od sportka »

Asi ti to rozpustilo staré usazeniny. Pro jistotu bych to vyměnil znovu i s filtrem a použil nějaký přípravek na vypláchnutí motoru.
To zas byl den

Příspěvek od To zas byl den »

Na druhou stranu buď rád, zrovna tou Hekrou to vypláchneš a určitě budeš v klídku, 85 000 km není zas taková porce, aby ten motor byl jinak zasviněnej.
PKod1

Re: Černý olej v motoru

Příspěvek od PKod1 »

Míra píše:...Byl použit olej XT SYNPLUS 10W-40...
predpokladam, ze olej XT nyni v motoru mate.
Sam jsem s temito oleji udelal stejnou zkusenot. Velice dobre a rychle rozpousti usazeniny v motoru! Obcas ho pouzivam na procisteni motoru. Zajimave je, ze proti vynikajici 10W-40 se "jejich" 15W40 takto nechova a ma i vyrazne horsi vykonove parametry.

Jsem rad, ze tuto moji zkusenost nekdo neprimo potvrdil. Drive jsem to tu napsal, a od mnohych jsem sklidil jenom posmesky.

K puvodnimu dotazu: To co popisujete, je znamkou spravne funkce oleje. Doporucuju prvni vymenu zkratit (podle stavu motoru predtim a provoznich podminek 3000-5000km) . Potom vymenit olej i filt. Ja bych tento olej podle vlastnich zkusenosti doporucoval dal. Pri dalsich vymenach by se mel postupne motor vycistit a problemy se znecistenim oleje postupne ustanou.

Pro ostatni: XT je "neznackovy" olej resp. firemni znacka jednoho prodejce dilu.
Míra

Příspěvek od Míra »

Děkuji za odpovědi.Příští výměnu udělám tedy dřív a uvidím jestli se to vyčistí.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »