Po určité době (a máš pravdu v tom, že je celkem jedno, jestli je to 13 nebo 11 měsíců - ale už není jedno, jestli rok, nebo dva) je - třeba - vyčerpaná alkalická rezerva oleje, antioxidanty, a dochází k termickému stárnutí oleje - a čím je tam víc studených startů a jízd, tím dříve je životnost oleje u konce, protože se v něm hromadí mimo jiné i (Tebou už zmiňovaná) zkondenzovaná vlhkost.Pkod1 píše:Ktera vlastnost oleje je podle Tveho po roce v motoru nevyhovujici?
Kde je tedy podle Tebe ten problem?
Pokud je podle Tebe problem s motorovym olejem, proc neni tentyz problem s prevodovym olejem?
A proč má převodový olej podstatně delší životnost? Protože převodový olej má jiná aditiva, a je přizpůsoben jiným provozním podmínkám. V převodovce nedochází k tak markantnímu střídání teplot (což právě způsobuje vyčerpávání antioxidantů), a není tam tak (chemicky) kyselé prostředí, které má zase za následek snižování hodnoty TBN.