Zvyseni viskozity prevodoveho oleje
Moderátor: Colommbo
Zvyseni viskozity prevodoveho oleje
Vim,ze existuje prostredek pro Zvyseni viskozity motoroveho oleje.Existuje i neco do prevodoveho?
Moje prevodovka je trosku hlucnejsi v uzkem rozsahu otacek v tahu...Bylo mi doporuceno,ze toto by mohlo pomoci...
Dekuji za pripadne rady
Moje prevodovka je trosku hlucnejsi v uzkem rozsahu otacek v tahu...Bylo mi doporuceno,ze toto by mohlo pomoci...
Dekuji za pripadne rady
OK, tedy jde o převodovku Mitsubishi: v daném případě důrazně varuji před použitím viskozitnějšího oleje - řazení půjde do kytek! A především bych nedělal unáhlený závěr, že za onu hlučnost může právě a jen převodovka: osobně bych se napřed snažil vyloučit jiné zdroje hluku, tj. hlavně harmonické rezonance, zejména od dezénu pneumatik (osobní zkušenost)! Hned na druhém místě bych zkoumal kulisu řazení, resp. nastavení lanovodů řazení a vůle v uložení šaltpáky (opět osobní zkušenost).
P.S.: V Mitsubishi je slyšet i to, co v jiných vozech zanikne v celkovém kraválu pozadí...
P.S.: V Mitsubishi je slyšet i to, co v jiných vozech zanikne v celkovém kraválu pozadí...
To je dost dobře možné - byť nepíše, že se jedná o verzi 4x4 (ne všechny 3000 GT byly 4x4). Ale pokud ano, tak je tam ještě zadní diferák. A v tom mezinápravovém je navíc viskózní uzávěra...
Když bych to měl vzít tzv. z druhého konce, vsadil bych na vstupní ložisko předlohy v převodovce. A tomu viskóznější olej stejně nepomůže. Další možností je škrtání vypínacího ložiska spojky o talířovou pružinu přítlačáku v důsledku opotřebení uložení vypínací vidličky (předpokládám, že krok pedálu spojky je seřízen správně!). Další v pořadí "z druhého konce" pak třeba rovněž unavené silentbloky agregátu sloužící zároveň jako "záchyt reakce", tj. ten přední a hlavně zadní.
Ale jak už jsem napsal: hledat příčinu je třeba začít od těch jednodušších (z hlediska řešení) věcí!
Když bych to měl vzít tzv. z druhého konce, vsadil bych na vstupní ložisko předlohy v převodovce. A tomu viskóznější olej stejně nepomůže. Další možností je škrtání vypínacího ložiska spojky o talířovou pružinu přítlačáku v důsledku opotřebení uložení vypínací vidličky (předpokládám, že krok pedálu spojky je seřízen správně!). Další v pořadí "z druhého konce" pak třeba rovněž unavené silentbloky agregátu sloužící zároveň jako "záchyt reakce", tj. ten přední a hlavně zadní.
Ale jak už jsem napsal: hledat příčinu je třeba začít od těch jednodušších (z hlediska řešení) věcí!
Nejde o rezonanci,zvuk bych prirovnal spis k jizde loziska na sucho,neco mezi piskanim a vrzanim.A je to zavisle na otackach,nikoli na rychlosti! To vylucuje ulozeni razeni,pneumatiky,atd.Rovnez byl prozkouman motor(obe turba,to bylo prvni podezreni).
Ano,je to 4x4,ale mezinapravovy dif se toci podle rychlosti,takze ten je mozne vyloucit.
Jeste jednou zduraznuji,ze se jedna o zvuk zavisly na otackach,slysitelny pri kazdem rychlostnim stupni,ovsem o neco mene pri nizsich stupnich(na 1ku jen malo,na 5ku hodne).
Vzhledem k tomu,ze zvuk zni "loziskove",by mohl byt problem vstupní ložisko předlohy...Neznam ale moc "vnitrek prevodovky",tak nevim zda toto se toci podle rychlosti,nebo otacek.
Kazdopadne dekuji vsem za rady!
Ano,je to 4x4,ale mezinapravovy dif se toci podle rychlosti,takze ten je mozne vyloucit.
Jeste jednou zduraznuji,ze se jedna o zvuk zavisly na otackach,slysitelny pri kazdem rychlostnim stupni,ovsem o neco mene pri nizsich stupnich(na 1ku jen malo,na 5ku hodne).
Vzhledem k tomu,ze zvuk zni "loziskove",by mohl byt problem vstupní ložisko předlohy...Neznam ale moc "vnitrek prevodovky",tak nevim zda toto se toci podle rychlosti,nebo otacek.
Kazdopadne dekuji vsem za rady!
Otáčky předlohy v každém případě odpovídají otáčkám motoru - tedy samozřejmě v případě, že je není vystavená spojka.
Jinak je mi známo, že vyloučit vliv faktorů souvisejících s rychlostí (vozu), zní nanejvýš logicky, bohužel tak jednoduché to není, jelikož HARMONICKÁ (a to jsem zmínil už ve své původní reakci) rezonance je sviňa... Zvláště pak to nelze vyloučit v případě, že zvuk je výraznější při akceleraci. A tuplem potom právě za situace, kdy s vyššími kvalty roste jeho intenzita.
P.S.: Pokud by to ovšem náhodou bylo některé z ložisek na předloze, tak dle popisovaného chování ne to první, na vstupu (dělá větší kravál hlavně na 1. a 2. převodový stupeň), ale to na opačném konci, kde se nachází soukolí 5. kvaltu. Stále však platí, že změna viskozity převodového oleje tomu nepomůže.
Jinak je mi známo, že vyloučit vliv faktorů souvisejících s rychlostí (vozu), zní nanejvýš logicky, bohužel tak jednoduché to není, jelikož HARMONICKÁ (a to jsem zmínil už ve své původní reakci) rezonance je sviňa... Zvláště pak to nelze vyloučit v případě, že zvuk je výraznější při akceleraci. A tuplem potom právě za situace, kdy s vyššími kvalty roste jeho intenzita.
P.S.: Pokud by to ovšem náhodou bylo některé z ložisek na předloze, tak dle popisovaného chování ne to první, na vstupu (dělá větší kravál hlavně na 1. a 2. převodový stupeň), ale to na opačném konci, kde se nachází soukolí 5. kvaltu. Stále však platí, že změna viskozity převodového oleje tomu nepomůže.
A ještě dodatek: také se může jednat o uvolněný/povolený hřídel v převodovce. Pozná se to tak, že změna v chování nastala skokově a dále se to už nezhoršuje, nebo naopak dochází k rychlému zhoršování. Oba případy však vyžadují okamžitý servisní zásah, jelikož jinak dojde k rychlému opotřebení soukolí!