Anonymous píše:Chci se zeptat, jestli někdo máte praktickou zkušenost s přechodem z 10W40 na 5W40. Měla tato změna vliv na spotřebu paliva???
A proč by měla být nižší spotřeba paliva? - když jsou oba "40".
Nižší spotřeba paliva by mohla být měřitelná při přechodu na olej s letní třídou "30". Ale může mírně stoupnout spotřeba oleje - a pozor oleje xw/30 jsou dva RŮZNÉ typy - s normální, a se sníženou viskozitou - dbát na doporučení výrobce motoru
sam sem na to zvedavy, ikdyz tomu neverim ze se to meritelne zmeni, presel jsem z 5w40 A3 na 5w30 A5 ( vyrobcem povolene) tak sem zvedavy, na obalu je myslim psana az uspora 9,3% , ale to je myslim vztahovane k prechodu z 15w40
FF píše:...malo tam byť: "...oboje snížená HTHS viskozita..." aby si to niekto nemýlil so SAE viskozitou.
Ano, máš pravdu - je to přesnější - a tak já doplním ještě: snížená HTHS viskozita podle ACEA při 150°C - ať je to úplné Každopádně pro motory, kde výrobce určuje ACEA, to je PODSTATNÝ údaj