filtr NIPPARTS
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
...20 000km je už podla mna dosť vela menil by som tak po 10 000km...Anonymous píše:To se chci zeptat, bydlím také v prašném prostředí. Vzduchový filtr se ale zdá opticky čistý a jezdím na něj už cca 20 tisíc. Navíc origo je dost drahý, tak jsem uvažoval, že až ho budu měnit, tak dám uni sportovní, jen se bojím, že mi stoupne spotřeba, na kterou dbám. Dík za odpovědi.bjukemen píše:...to je irelevantné,zaneseny filter nefiltruje vobec,preto sa odporuča meniť filter zaroven z vymenou oleja...Anonymous píše:řidim se tém že zanešené filtr filtruje drobňéši bordýlek a měním jé každó druhó véměno. navopak vzducháč každéch deset tausnů.
...ja menim vzduchovy filter každych 5000 km lebo tu mame prašne prostredie...
...skus pohladať nahradu od ineho vyrobcu možno bude lacnejší...
FF píše:...keď bývaš v prašnom prostredí (a nie je to banka ) tak by som so športovým vzduchovým fltrom ani neuvažoval! On je stavaný tak aby kládol čo najmenší odpor nasávanému vzduchu, ale na úkor filtrovania najmenších častíc!
...čo viem ja tak športovy filter (tym myslim značkovy nie činsky) ošetreny penetračním olejom ma dobru filtračnu schopnosť,je sice pravda že zrejmä bude nižšia ako origo ale nie o vela...
...ale asi je fakt najlepšie kupit bavlnenu vložno do origo Airboxu...
Tak jsem se koukal, mám tam bavlněnou vložku do filterboxu, tak to by mělo jít opláchnout že? Než koupím novou. Nejde to dělat donekonečna, to chápu.Anonymous píše:Moc Vám všem děkuji za rady, udělal jsem si jasno. Sportovní filtr - ne, v žádným případě. Jedině varianta origo do filter boxu. Bydlím v kraji kde je blízko vápenka, takže filtr dostal pěkně pohulit asi:)
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Moc děkuju za rady, jsem rád, že tam mám ten bavlněný s takovou dobrou údržbou, co mi šetří kapsu. Teď budu moci zainvestovat do oleje, na jaře, o to víc peněz;)alfi166silver píše:Prodává se čistící sada na tyhle filtry,ale mělo by to jít standardně vyprat a po uschnutí je nutný to naimpregnovat tím olejem na bavlněný filtry,možná půjde použít i olej na motocyklové filtry.Kvalitní bavlněná vložka vydrží i milion kilometrů,viz ten King Dragon.
1/ Doporučení (nikoli moje) ale bylo myšleno asi tak, že když už sportovní filtr, tak jedině do boxu! Origo filtr jinak stejně nejde - než do boxu.Anonymous píše:Moc Vám všem děkuji za rady, udělal jsem si jasno. Sportovní filtr - ne, v žádným případě. Jedině varianta origo do filter boxu. Bydlím v kraji kde je blízko vápenka, takže filtr dostal pěkně pohulit asi:)
2/ Není pravda, že sportovní filtr zvyšuje spotřebu. Po pár tisících km ujetých na nový origo filtr je ve srovnání s ním naopak nižší, jelikož propustnost originálního filtru rapidně klesá.
3/ Zvláště v blízkosti vápenky bych použil spíše ten sportovní filtr. Jeho účinnost na určité druhy svinstva je totiž mnohem větší, než v případě standardního filtru, navíc si mnohem delší dobu zachovává filtrační vlastnosti a samozřejmě propustnost.
Předpokládám, že sis spletl "bavlnu" se standardním filtrem z netkané textilie. To jsou totiž dvě naprosto odlišné věci: "suchý" filtr z netkané textilie se samozřejmě nesmí oplachovat ani olejovat!!!Anonymous píše:Tak jsem se koukal, mám tam bavlněnou vložku do filterboxu, tak to by mělo jít opláchnout že? Než koupím novou. Nejde to dělat donekonečna, to chápu.Anonymous píše:Moc Vám všem děkuji za rady, udělal jsem si jasno. Sportovní filtr - ne, v žádným případě. Jedině varianta origo do filter boxu. Bydlím v kraji kde je blízko vápenka, takže filtr dostal pěkně pohulit asi:)
MYslíte si, že když osprchuji netkanou textilii a pak ji nechám uschnout, že ztratí své vlastnosti? Nechci tu mudrovat, ale znáte důvod proč se netkaná látka začala používat? A víte proč se aplikuje tato látka do jednorázových filtrů? Já mám informace z internetu, které říkají asi toto: http://cs.wikipedia.org/wiki/Netkan%C3%A9_textilie .Anonymous píše:To tedy rozhodně ne! Ty filtrační materiály jsou naprosto odlišné a filtry úplně jiné konstrukce. Ale jak se zdá, máš svůj rozum, tak konej, jak uznáš za vhodné - tvůj problém.
Jasně, wikipedia je nevyčerpatelnou studnicí moudrosti, zejména tehdy, když ten, kdo tam vložil jinak vcelku dobrý příspěvek, projeví výraznou dávku neznalosti ze sousedního oboru:
(cit) "Například v automobilu se najde nejméně 20 součástí obsahujících netkané textilie: od filtru na karburátoru přes různá těsnění, obložení stěn, potahy sedadel až k airbagům."
Jak dlouho se nepoužívá karburátor? Kdy naposledy se nacházel filtr přímo na hrdle sání?
Přitom stačilo jednoduše napsat, že "netkané textilie nacházejí široké uplatnění např. v automobilovém průmyslu", a nepouštět se na tenký led v oboru, kterému nerozumím.
Jinak doporučuji si sportovní olejovaný bavlněný filtr prohlédnout: Hned bude jasné, že se bavíme o principiálně odlišných věcech!
(cit) "Například v automobilu se najde nejméně 20 součástí obsahujících netkané textilie: od filtru na karburátoru přes různá těsnění, obložení stěn, potahy sedadel až k airbagům."
Jak dlouho se nepoužívá karburátor? Kdy naposledy se nacházel filtr přímo na hrdle sání?
Přitom stačilo jednoduše napsat, že "netkané textilie nacházejí široké uplatnění např. v automobilovém průmyslu", a nepouštět se na tenký led v oboru, kterému nerozumím.
Jinak doporučuji si sportovní olejovaný bavlněný filtr prohlédnout: Hned bude jasné, že se bavíme o principiálně odlišných věcech!
to neděláš dobře, Jaromíre......s tím filtrem. "Zanešené" filtr už nefiltruje - olej teče obtokem.Anonymous píše:řidim se tém že zanešené filtr filtruje drobňéši bordýlek a měním jé každó druhó véměno. navopak vzducháč každéch deset tausnů.
a co se týče vzduchového filtru - raději použít "normální", a častěji měnit, (já měním po 10tkm). Ale to je věc názoru....