Jaký motorový olej?
Moderátor: Colommbo
Jaký motorový olej?
V motoru Suzuki Ignis 1,3, 69kW mám olej castrol profesional magnatec 10W-40 a mám v úmyslu jej nahradit olejem Shell 5W-40 helix ultra.Olej nikde neuchází a ani neubývá.Prosím o radu, zda je to dobré rozhodnutí.
doplněk k mému dotazu jaký olej.
Prosím hlavně o názor zda ten magnatec od CASTROL, nebo SHELL v 5W-40 oba. Myslím si,že ten motor je vysokootáčkový a navíc jezdím převážně na velmi krátké vzdálenosti a jde mi při tom o úsporu benzinu.Už jsem si toho tady hodně přečetl a jde mi o to jestli ten můj úsudek je správný.
Re: Jaký motorový olej?
Na krátké trasy bych volil 5W-40. Sám jezdím Shell Helix Ultra Disel 5W-30 a spokojenost. Pokud nevadí vyšší cena, šel bych do něj. A jak už jsem psal jinde, cena Shellu mimo ČR není tak přehnaná.kralkazi píše:V motoru Suzuki Ignis 1,3, 69kW mám olej castrol profesional magnatec 10W-40 a mám v úmyslu jej nahradit olejem Shell 5W-40 helix ultra.Olej nikde neuchází a ani neubývá.Prosím o radu, zda je to dobré rozhodnutí.
Re: Jaký motorový olej?
Zasa klasika - nikde nikto nikdy nespomína to najdôležitejšie: výkonovú špecifikáciu motorového oleja predpísanú výrobcom motora!!!kralkazi píše:V motoru Suzuki Ignis 1,3, 69kW mám olej castrol profesional magnatec 10W-40 a mám v úmyslu jej nahradit olejem Shell 5W-40 helix ultra.Olej nikde neuchází a ani neubývá.Prosím o radu, zda je to dobré rozhodnutí.
Re: Jaký motorový olej?
No zrovna já se tím často zaobírám a řeším to. Jenomže ve chvíli, kdy o doporučovaném oleji bezpečně vím, že splňuje ACEA A3, tak ho pro benzínový motor bez výhrad doporučím. Jestli by měl tento vůz předepsáno ACEA A1, tak rád uznám, že se pletu. Jenom že ježděním s olejem ACEA A3 v motoru, kde je předepsáno A1, nedojde k žádnému poškození. Naopak by to mohl být docela problém.FF píše:Zasa klasika - nikde nikto nikdy nespomína to najdôležitejšie: výkonovú špecifikáciu motorového oleja predpísanú výrobcom motora!!!kralkazi píše:V motoru Suzuki Ignis 1,3, 69kW mám olej castrol profesional magnatec 10W-40 a mám v úmyslu jej nahradit olejem Shell 5W-40 helix ultra.Olej nikde neuchází a ani neubývá.Prosím o radu, zda je to dobré rozhodnutí.
Ještě odkaz na vyhledávač toho Shellu nutno zadat Suziki a model ignis 69 kW od roku 2005:
http://www.shell.com/home/page/cz-cz/sh ... 82007.html
A první odkaz, který jsem našel. Ten olej je tam za zajímavou cenu:
http://auto.ostrava.slando.cz/ostrava/s ... 34558.html
...veď jasné. keď niekomu treba vymeniť olej a nie je po ruke informácia o výkonnostnej špecifikácii tak najmenej sa dá pokaziť olejom s normou ACEA A3 a viskozitou 10W-40...
...ja len, že každý frajerík pozná výrazy ako: 10W, 5W minerál, plná a polosyntetika a pod., a na otázku o výkonnostnej špecifikácii im padne sánka...
...ja len, že každý frajerík pozná výrazy ako: 10W, 5W minerál, plná a polosyntetika a pod., a na otázku o výkonnostnej špecifikácii im padne sánka...
To je pravda, ale mě už přestalo bavit vysvětlování, že výkonnostní a viskozitní klasifikace ACEA nemá nic společného se syntetičností, případně kvalitou. Důležitá je zejména klasifikace ACEA, pak API a hlavně VÝROBCE MOTORU. A samozřejmě mít zdravý rozum, který vše bere skrz prsty. Papír snese všechno, lepší je držet se léty prověřeného výrobce a neexperimentovat.FF píše:...veď jasné. keď niekomu treba vymeniť olej a nie je po ruke informácia o výkonnostnej špecifikácii tak najmenej sa dá pokaziť olejom s normou ACEA A3 a viskozitou 10W-40...
...ja len, že každý frajerík pozná výrazy ako: 10W, 5W minerál, plná a polosyntetika a pod., a na otázku o výkonnostnej špecifikácii im padne sánka...
Jaký motorový olej?
Po přečtení mnoha diskusí a odborných témat a návrhů jsem již olej v motoru vyměnil.Dal jsem tam TOTAL QUARTZ 9000, 5W-40.Moc jsem toho na něj zatím nenajel,ale zdá se, že motor je spokojený.Filtr tam je MANN a po startu kontrolka zhasíná bleskově.
Děkuji Vám všem za diskusi a zdravím Vás všechny! Karel.
Děkuji Vám všem za diskusi a zdravím Vás všechny! Karel.
Zdravím Vás!
Zapomněl jsem se znínit a leží mi to v hlavě o tom množství oleje v motoru. V té příručce uvádí 3,8 l i s filtrem a já tam nalil 4 l a na měrce to je stále ještě 3 mm pod horní ryskou. Poraďte mi prosím, jestli to mám teda za každou cenu dolít až na tu horní rysku i když by to bylo už přes 4 l nebo to nechat. Motor olej nebere a ani nikde neuchází.
Přeji Vám všem mnoho šťastných a pohodových km! Karel.
Zapomněl jsem se znínit a leží mi to v hlavě o tom množství oleje v motoru. V té příručce uvádí 3,8 l i s filtrem a já tam nalil 4 l a na měrce to je stále ještě 3 mm pod horní ryskou. Poraďte mi prosím, jestli to mám teda za každou cenu dolít až na tu horní rysku i když by to bylo už přes 4 l nebo to nechat. Motor olej nebere a ani nikde neuchází.
Přeji Vám všem mnoho šťastných a pohodových km! Karel.
Není potřeba nic dolévat je to ideální stav. Až bude olej hodně teplý, třeba v létě, tak teplem zvětší svůj objem a třeba o ty 2 mm ještě stoupne.kralkazi píše:Zdravím Vás!
Zapomněl jsem se znínit a leží mi to v hlavě o tom množství oleje v motoru. V té příručce uvádí 3,8 l i s filtrem a já tam nalil 4 l a na měrce to je stále ještě 3 mm pod horní ryskou. Poraďte mi prosím, jestli to mám teda za každou cenu dolít až na tu horní rysku i když by to bylo už přes 4 l nebo to nechat. Motor olej nebere a ani nikde neuchází.
Přeji Vám všem mnoho šťastných a pohodových km! Karel.