Motorový olej Felicia 1,3 r. 2000
Moderátor: Colommbo
Motorový olej Felicia 1,3 r. 2000
Dobrý den,
od 11 tkm jezdí na Aral Basic Tronic 10W-40. Loni výměna za Castrol Magnatec 5W-40 (splňuje specifikace VW 502 00, jaké požaduje i manuál auta od výrobce). Přesto po výměně nejprve velmi klesla spotřeba (pod 6l/100km), ale postupně se zvedá nad spotřebu před výměnou (momentálně 67 tkm, spotřeba cosi přes 7l/100km). Může to být způsobené tímto olejem? Mohu se zpět vrátit k 10W-40 (např. Total Quartz 7000)? Nebo zůstat u 5W-40 a před výměnou ošetřit LiquiMoly vyplachovačem olejových usazenin? Případně může být problém i ve svíčkách - zatím neměněny? Díky moc za odpovědi.
od 11 tkm jezdí na Aral Basic Tronic 10W-40. Loni výměna za Castrol Magnatec 5W-40 (splňuje specifikace VW 502 00, jaké požaduje i manuál auta od výrobce). Přesto po výměně nejprve velmi klesla spotřeba (pod 6l/100km), ale postupně se zvedá nad spotřebu před výměnou (momentálně 67 tkm, spotřeba cosi přes 7l/100km). Může to být způsobené tímto olejem? Mohu se zpět vrátit k 10W-40 (např. Total Quartz 7000)? Nebo zůstat u 5W-40 a před výměnou ošetřit LiquiMoly vyplachovačem olejových usazenin? Případně může být problém i ve svíčkách - zatím neměněny? Díky moc za odpovědi.
Re: Motorový olej Felicia 1,3 r. 2000
Svíčky měly být dávno vyměněny a chtělo by to také asi vyměnit vzduchový filtr. V zimě je spotřeba vždy větší a ten olej 5W-40, třeba ten Total nebo Q8, ale i jiné bude na zimu určitě vhodnější. Hlavně ale olej včas měnit, a to i s filtrem.bil808 píše:Dobrý den,
od 11 tkm jezdí na Aral Basic Tronic 10W-40. Loni výměna za Castrol Magnatec 5W-40 (splňuje specifikace VW 502 00, jaké požaduje i manuál auta od výrobce). Přesto po výměně nejprve velmi klesla spotřeba (pod 6l/100km), ale postupně se zvedá nad spotřebu před výměnou (momentálně 67 tkm, spotřeba cosi přes 7l/100km). Může to být způsobené tímto olejem? Mohu se zpět vrátit k 10W-40 (např. Total Quartz 7000)? Nebo zůstat u 5W-40 a před výměnou ošetřit LiquiMoly vyplachovačem olejových usazenin? Případně může být problém i ve svíčkách - zatím neměněny? Díky moc za odpovědi.
Určitě zůstaňte u té 5w40, protože ve třídě 10w40 normu VW 502.00 PLNÍ jen asi dva oleje - a ten Aral a Total mezi ně nepatří. Pokud vím, tak ve třídě 10w40 plní z běžných olejů VW 502.00 jen Shell Helix Plus VB. Jen bych zkusil místo Castrolu použít jinou značku, od toho LM (místo čističe - tady asi nepomůže) třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=966 a podívat se na ty svíčky (vzdálenost elektrod - ale jestli nejsou platinové, tak nejspíš vyměnit), a zkontrolovat (vyměnit) palivový a VZDUCHOVÝ filtr. Ale taky je možné, že to značí zvýšené opotřebování motoru používáním přes 50tkm právě toho Aralu - oleje, který neplní doporučení výrobce.
Vzduchový filtr je vyměněný před dvěma měsíci, svíčky ne. Jsou teď první na řadě, spolu s olejem a filtrem, kromě toho ještě chci vyčistit vanu (také poprvé). Jen jsem chtěl vědět, jestli zůstat u 5W-40 nebo jít zpět do 10W-40. Přece jen cena je příznivější (za 2 výměny 5W-40 mohu za stejnou cenu vyměnit 10W-40 třikrát).
Filcka 1,3 má předepsané normy 501 01, to je většinou 15W-40, 500 00, většinou 10w-40 a 502 00, to je hlavně 5W-40 a 0W-40. Použitím oleje 10W-40 tedy výraznější opotřebení nehrozí, tento olej je naopak v těchto vozech nejpoužívanější. Přikláním se ovšem k názoru, že v zimě na couračky bude vhodnější 5W-40. Tyto normy mají předepsány i Fabie s motorem 1,4 44 a 50 kW.Pitris píše:Určitě zůstaňte u té 5w40, protože ve třídě 10w40 normu VW 502.00 PLNÍ jen asi dva oleje - a ten Aral a Total mezi ně nepatří. Pokud vím, tak ve třídě 10w40 plní z běžných olejů VW 502.00 jen Shell Helix Plus VB. Jen bych zkusil místo Castrolu použít jinou značku, od toho LM (místo čističe - tady asi nepomůže) třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=966 a podívat se na ty svíčky (vzdálenost elektrod - ale jestli nejsou platinové, tak nejspíš vyměnit), a zkontrolovat (vyměnit) palivový a VZDUCHOVÝ filtr. Ale taky je možné, že to značí zvýšené opotřebování motoru používáním přes 50tkm právě toho Aralu - oleje, který neplní doporučení výrobce.
píšete, že předpis výrobce je VW 502.00. Tak se ho držte, nebo budete za "chvíli" řešit ne, jestli pětku, nebo desítku, ale jestli nový motor, nebo GO. A ještě jednu radu, pokud chcete ušetřit, a neničit motor, tak http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/
V manuálu pro tento motor je ale mimo 502 00 také 500 00 a 501 01, jak je výše uvedeno.Pitris píše:píšete, že předpis výrobce je VW 502.00. Tak se ho držte, nebo budete za "chvíli" řešit ne, jestli pětku, nebo desítku, ale jestli nový motor, nebo GO. A ještě jednu radu, pokud chcete ušetřit, a neničit motor, tak http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/
Jo, beru - je to jeden z mála.....ale ten Gulf je na zimu vhodnější, a je i levnější, což je pro "pána s felicií" asi prvořadé.Naatrium píše:Pitris: a co tenhle? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1248
Bodejt, vzdyt se jedna o tak starou normu, ze i ten "nejhorsi" dnesni olej plni normy novejsi, VW 502 00 nahrazujici (prevysujici). 1.3 NEMA rozhodne zasasni naroky na olej a realny pozadavek odpovida konstrukci motoru u skodovacke rady 742 a 743.Pitris píše:... 10w40 normu VW 502.00 PLNÍ jen asi dva oleje...
Je fakt, že VW 502.00 a Felicia je "divné" spojení, ale bil808 to tak napsal. (Vozy koncernu VW nejsou zcela moje parketa, měl jsem za to, že byl pro feldy od r.v. 2000 upřesněn předpis pro olej - když to bil808 tak napsal.) Pokud je možné i 500.00 a 501.01, je možné i ta 10w40, a pak ta zvýšená spotřeba může být zapříčiněna těmi svíčkami, a teď i třeba tou zimou.Anonymous píše:V manuálu pro tento motor je ale mimo 502 00 také 500 00 a 501 01, jak je výše uvedeno.Pitris píše:píšete, že předpis výrobce je VW 502.00. Tak se ho držte, nebo budete za "chvíli" řešit ne, jestli pětku, nebo desítku, ale jestli nový motor, nebo GO. A ještě jednu radu, pokud chcete ušetřit, a neničit motor, tak http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/
Naposledy upravil(a) Pitris dne pát úno 20, 2009 21:33, celkem upraveno 1 x.
Normu 502 00 plní moderní oleje ve třídě 5W-40 a vyjímečně některé 10W-40, kde nejsou nároky na olej tak vysoké.Anonymous píše:Bodejt, vzdyt se jedna o tak starou normu, ze i ten "nejhorsi" dnesni olej plni normy novejsi, VW 502 00 nahrazujici (prevysujici). 1.3 NEMA rozhodne zasasni naroky na olej a realny pozadavek odpovida konstrukci motoru u skodovacke rady 742 a 743.Pitris píše:... 10w40 normu VW 502.00 PLNÍ jen asi dva oleje...
U starších Felicií byl doporučen olej 15W-40 a 10W-40. S novým modelem se přešlo na normy VW a mimo těch dvou byla doporučena i norma 502 00, tedy hlavně 5W 40. Do starších modelů se 5W podle manuálu nedoporučovalo, ale normálně použít jde.Pitris píše:Je fakt, že VW 502.00 a Felicia je "divné" spojení, ale bil808 to tak napsal. (Vozy koncernu VW nejsou zcela moje parketa, měl jsem za to, že byl pro feldy od r.v. 2000 upřesněn předpis pro olej - když to bil808 tak napsal.) Pokud je možné i 500.00 a 501.01, je možné i ta 10w40, a pak ta zvýšená spotřeba může být zapříčiněna těmi svíčkami, a teď i třeba tou zimou.Anonymous píše:V manuálu pro tento motor je ale mimo 502 00 také 500 00 a 501 01, jak je výše uvedeno.Pitris píše:píšete, že předpis výrobce je VW 502.00. Tak se ho držte, nebo budete za "chvíli" řešit ne, jestli pětku, nebo desítku, ale jestli nový motor, nebo GO. A ještě jednu radu, pokud chcete ušetřit, a neničit motor, tak http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/