Dotaz na proplach motoru a olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
krowman

Dotaz na proplach motoru a olej

Příspěvek od krowman »

Dobry den,

mam dotaz na proplachovaci sortiment od LiquiMoly, nevim kterej je vhodnejsi, jestli tento > http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771
nebo tento > http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=787

Jeden se dava do motoru na 10-15min pred vymenou oleje a ten druhy na 100-300Km pred vymenou, zajimalo by me ktery je ucinejsi?

Muj druhy dotaz je ten, ze bych chtel po vypusteni oleje (s cisticem LiquiMoly) nalit nejaky levny olej napriklad > http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1407

potom nechat bezet chvilu a pak zase vypustit...aby zmizel uplne ten cistic a neznehodnotil novou napln. Samozrejme vymena filtru vzdy.
Jinak do ted mam v aute Texaco Havoline Extra 10W/40 a premyslim, jestli ho mam zase nalit i potom jako finalni olej? Je to dobry olej?

Dekuji vsem za cas a informace. :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

popis
Prodlužování intervalu výměny oleje, menší náplně oleje v motoru, nižší kvalita pohonných hmot, příliš úsporně seřízený motor a z toho vznikající větší množství oxidů dusíku - to vše způsobuje v motoru usazování černých nečistot. Tyto usazeniny ucpávají olejové sítko, olejový filtr a olejová vedení. Tím se přeruší přívod oleje a dochází k poškození motoru. Přísada čistí motor, udržuje olejové sítka a olejové kanálky průchodné. Snižuje tvoření usazenin v drážkách pístních kroužků. Zabraňuje nedostatečnému mazání a chrání před poškozením motoru.
Už jen když si toto přečteš tak ti musí dojít, že z tebe chtějí vytáhnout peníze.
Oxid dusíku je bezbarvý a nemůže vytvářet černé kaly, paliva jsou rok od roku kvalitnější a o olejích platí to samé.
Proto je lepší ušetřené peníze za tyto průjmy použít na něco účelnějšího.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já bych to zas neviděl tak "černobíle". Pokud nevím, jaký olej, a jak dlouho byl v motoru, tak bych ty proplachy zas až tak nezavrhoval, mohou pomoci ten motor vyčistit (mám to vyzkoušené, ale pouze ten "čtvrthodinový"). A potom to propláchnutí "levným" olejem - to už by bylo hýčkání motoru, ale opodstatněné, protože nějaký zbytek čističe tam zůstane.
Pokud je dlouhodobě používán kvalitní olej (a možná i to palivo), asi je to zbytečné.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

S těmi oxidy dusíku je to poněkud složitější: Za standardních podmínek se samozřejmě jedná o bezbarvé plyny, ovšem jejich zvýšená tvorba v motoru způsobuje vznik šedivých usazenin (to už jsou složitější sloučeniny), které samozřejmě způsobují mj. rychlejší degradaci motorového oleje. A nejlépe je to vidět v případě, že pojedete za vozem vybaveným tzv. de-NOx katalyzátorem, který zrovna prochází regenerační fází - s takovým množstvím šedivého čmoudu se málokdy setkáte!
krowman

Příspěvek od krowman »

Pitris píše:Já bych to zas neviděl tak "černobíle". Pokud nevím, jaký olej, a jak dlouho byl v motoru, tak bych ty proplachy zas až tak nezavrhoval, mohou pomoci ten motor vyčistit (mám to vyzkoušené, ale pouze ten "čtvrthodinový"). A potom to propláchnutí "levným" olejem - to už by bylo hýčkání motoru, ale opodstatněné, protože nějaký zbytek čističe tam zůstane.
Pokud je dlouhodobě používán kvalitní olej (a možná i to palivo), asi je to zbytečné.
No jde o to, ze jeden den sem dojel autem dom po takove "ostrejsi" jizde a bylo slyset cvakani od motoru.. resil sem to s mechanikem doporucil mi prave ten cistic na tech 100 - 300Km, ze oni to v servisu pouzivaji. Potrebuju neco, co me vycisti kanalky na vacce... Auto moc nenajezdi, je to rok 1997 najeto je 143 000km. A proto me zajima kterej cistic je lepsi.......
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To cvakání dle popisu nejspíše způsobují částečně opotřebované hydroštely. V žádném případě tam nedávej čistič, jelikož se situace může výrazně zhoršit!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:To cvakání dle popisu nejspíše způsobují částečně opotřebované hydroštely. V žádném případě tam nedávej čistič, jelikož se situace může výrazně zhoršit!
Ale to cvakani ustalo, reseno je to zde > http://daewooclub.com/viewtopic.php?t=1 ... c&start=15 od pulky dolu... :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V zásadě souhlasím s tím, co tam píše palikx: po ostřejší jízdě "zřídne" olej, který nedokáže zcela vymezit vůle, které už v oblasti hydroštelů v důsledku opotřebení jsou. Po zchladnutí se vše vrátí do normálu - stejně by se nejspíše projevilo použití viskozitnějšího oleje.

S použitím čističe však vzniká riziko odstranění i těch usazenin, které tam momentálně zajišťují vymezení provozních vůlí! Proto jsem považoval za nutné varovat předem.

Co se týče "zničené" vačky, je důležité specifikovat, zda je poškozená v oblasti ložisek a/nebo čepů. Pokud je poškozená v oblasti ložisek, byl nejspíše nízký provozní tlak oleje či šlo o motor extrémně podtáčený: vzhledem k obvyklé velikosti mazacích kanálů ložisek vačky prakticky vylučuji jejich ucpání. Naopak vačkové čepy se typicky poškodí špatně pracujícími hydroštely, které nedáží správně vymezit ventilovou vůli, což se mj. projevuje oním "cvakáním". Kromě toho různí výrobci motorů řeší různým způsobem ostřikové mazání těchto čepů: ostřikem oleje prošlého přes hydroštely, ostřikem od vahadel, ostřikem z pomocných os vahadadel (ty se už dnes moc nepoužívají) atd. Pokud ovšem došlo k ucpání těchto ostřikovacích trysek, zřejmě pomůže jen mechanické vyčištění/prošťouchnutí, jelikož pokud někudy už olej neteče, čistič to nezachrání!
krowman

Příspěvek od krowman »

Anonymous píše:V zásadě souhlasím s tím, co tam píše palikx: po ostřejší jízdě "zřídne" olej, který nedokáže zcela vymezit vůle, které už v oblasti hydroštelů v důsledku opotřebení jsou. Po zchladnutí se vše vrátí do normálu - stejně by se nejspíše projevilo použití viskozitnějšího oleje.

S použitím čističe však vzniká riziko odstranění i těch usazenin, které tam momentálně zajišťují vymezení provozních vůlí! Proto jsem považoval za nutné varovat předem.

Co se týče "zničené" vačky, je důležité specifikovat, zda je poškozená v oblasti ložisek a/nebo čepů. Pokud je poškozená v oblasti ložisek, byl nejspíše nízký provozní tlak oleje či šlo o motor extrémně podtáčený: vzhledem k obvyklé velikosti mazacích kanálů ložisek vačky prakticky vylučuji jejich ucpání. Naopak vačkové čepy se typicky poškodí špatně pracujícími hydroštely, které nedáží správně vymezit ventilovou vůli, což se mj. projevuje oním "cvakáním". Kromě toho různí výrobci motorů řeší různým způsobem ostřikové mazání těchto čepů: ostřikem oleje prošlého přes hydroštely, ostřikem od vahadel, ostřikem z pomocných os vahadadel (ty se už dnes moc nepoužívají) atd. Pokud ovšem došlo k ucpání těchto ostřikovacích trysek, zřejmě pomůže jen mechanické vyčištění/prošťouchnutí, jelikož pokud někudy už olej neteče, čistič to nezachrání!
ale tak palikx doporucuje ten proplach udelat.. jde o auto Daewoo Lanos a on tyhle vozy dela, tak snad vi o cem mluvi.. jinak diky za info
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já jsem odpovídal zcela obecně. Samozřejmě nevím, jak konkrétně má řešené mazání právě tento motor. Osobně mám se speciálními přípravky na "uvolnění zatuhlých" hydroštelů (a výplachový čistič funguje nějak podobně) spíše negativní zkušenosti.
ÚPLNÝ IDIOT

Příspěvek od ÚPLNÝ IDIOT »

Co proplach při každé výměně ? Jistota je jistota. :lol: :lol: :lol: :lol:
zdenda

Příspěvek od zdenda »

kdysi jsem zkoušel proplachy nějakým přípravkem od wynsu,bylo to v případě,kdy naši "inteligenti v projekci" zapomněli vyměnit na favoušovi olej(asi 45tis. na mogulu). Připadalo mi že těch 100najetejch kiláků a následné vypuštění černoty z motoru skutečně pomohlo. Pokud dnes nemám důvod k proplachu,asi bych neproplachoval,ale pouze zkrátil interval výměny. Teď jsem ovšem měnil olej po 2400km.Důvod byl vadná lambda s "horším" spalováním,což normálně důvod nemusí být. :twisted: Mám ale své auto na LPG rád čisté i zevnitř,a to vypuštěný bylo taky dolela černý.Motoru jsem možná nepomohl,ale ten pocit :P
Jim

Daewoo motory

Příspěvek od Jim »

U daewoo je ucpávání mazacích kanálků typické! Doporučuji důkladně vyčistit, pokud to jde, tak mechanicky. Jinak časem padne motor.
Odpovědět