není na ní špatné nic - je to nejnovější norma API, a jsou to oleje určené do motorů plnících nejnovější (a nejpřísnější) emisní normy. A proto je v nich (zjednodušeně řečeno) méně těch aditiv, která jsou sice výborná na třeba dlouhodobou antioxidaci nebo schopnost "vypořádat se" s kyselým (chemicky) prostředím v motoru, ale právě ty emise udržet nízko "moc neumí". Takže tyto oleje se dají (a dobře) použít i ve starších motorech, ale je velmi vhodné při jejich použití o "něco" zkrátit interval výměny. Ještě si dovolím citovat článek ing. Černého"MM píše:co je spatne na norme API SM??
Vývoj v oblasti detergentů a disperzantů samozřejmě pokračuje. Potřebné to bude zejména pro novou generaci motorových olejů, tzv. low SAPS, které se v roce 2005 objevily na trhu. O nich již byla na stránkách AutoEXPERTU několikrát zmínka, proto si jen připomeňme, že jde o motorové oleje se sníženým obsahem popelovin, fosforu a síry pro generaci motorů splňující emisní limity Euro 4. Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální.