mazda mx-5 klasická otázka:-)
Moderátor: Colommbo
mazda mx-5 klasická otázka:-)
zdravím všechny,mám jeden naprosto klasický dotaz-jaký olej??
jedná se o Mazdu mx-5, 1997,najeto 200tkm,motor 1,6 66 kW/6500 ot. používám ji nejen pro zábavu,ale i na dojíždění do práce,celkem dost studených startů,trasy většinou od 5km do 40km,když nepočítám dovolenou..po ohřátí motoru mu dávám celkem na frak,ono to ani jinak s 90 koňovým motorem nejde,pokud chce člověk předjíždět,nebo vyjet kopec,občas točívám až do omezovače,samozřejmě všechno až po zahřátí na provozní teplotu..V provozu je od března do listopadu,většinou není pod nulou,ale pořád tam je jeden studený start na cca 15-40 km...párkrát za rok delší trasa kolem 500 km denně,ovšem zase klidnějším tempem..v současnosti leju Total 7000 10w-40 a měním po 8tisících,motor už olej celkem papá,takže během těch 8 tisíc tam další tři litry doleju...Mám zůstat při 10w-40 nebo to někam rozšířit??nahoru?dolů?:-)
jedná se o Mazdu mx-5, 1997,najeto 200tkm,motor 1,6 66 kW/6500 ot. používám ji nejen pro zábavu,ale i na dojíždění do práce,celkem dost studených startů,trasy většinou od 5km do 40km,když nepočítám dovolenou..po ohřátí motoru mu dávám celkem na frak,ono to ani jinak s 90 koňovým motorem nejde,pokud chce člověk předjíždět,nebo vyjet kopec,občas točívám až do omezovače,samozřejmě všechno až po zahřátí na provozní teplotu..V provozu je od března do listopadu,většinou není pod nulou,ale pořád tam je jeden studený start na cca 15-40 km...párkrát za rok delší trasa kolem 500 km denně,ovšem zase klidnějším tempem..v současnosti leju Total 7000 10w-40 a měním po 8tisících,motor už olej celkem papá,takže během těch 8 tisíc tam další tři litry doleju...Mám zůstat při 10w-40 nebo to někam rozšířit??nahoru?dolů?:-)
Re: mazda mx-5 klasická otázka:-)
Ten olej, který používáte se mi zdá optimální na to, že jezdíte od jara do podzima. Ta spotřeba oleje je ale hrozná - motor je zřejmě pěkně vylágrovaný. Spíše než o změně oleje bych se být Vámi zamyslel nad možnou generálkou motoru a nebo nad nákupem motoru jiného - v lepším stavu.wlken píše:zdravím všechny,mám jeden naprosto klasický dotaz-jaký olej??
jedná se o Mazdu mx-5, 1997,najeto 200tkm,motor 1,6 66 kW/6500 ot. používám ji nejen pro zábavu,ale i na dojíždění do práce,celkem dost studených startů,trasy většinou od 5km do 40km,když nepočítám dovolenou..po ohřátí motoru mu dávám celkem na frak,ono to ani jinak s 90 koňovým motorem nejde,pokud chce člověk předjíždět,nebo vyjet kopec,občas točívám až do omezovače,samozřejmě všechno až po zahřátí na provozní teplotu..V provozu je od března do listopadu,většinou není pod nulou,ale pořád tam je jeden studený start na cca 15-40 km...párkrát za rok delší trasa kolem 500 km denně,ovšem zase klidnějším tempem..v současnosti leju Total 7000 10w-40 a měním po 8tisících,motor už olej celkem papá,takže během těch 8 tisíc tam další tři litry doleju...Mám zůstat při 10w-40 nebo to někam rozšířit??nahoru?dolů?:-)
Re: mazda mx-5 klasická otázka:-)
luk.zah píše:P.S. Ještě jednou jsem si článek přečetl a tentokrát pořádně Až dáte ten motor do kupy (třeba), tak bych tam dal spíš 10w50, protože mu dáváte hodně zabrat a točíte ho do relativně vysokých otáček.wlken píše:zdravím všechny,mám jeden naprosto klasický dotaz-jaký olej??
jedná se o Mazdu mx-5, 1997,najeto 200tkm,motor 1,6 66 kW/6500 ot. používám ji nejen pro zábavu,ale i na dojíždění do práce,celkem dost studených startů,trasy většinou od 5km do 40km,když nepočítám dovolenou..po ohřátí motoru mu dávám celkem na frak,ono to ani jinak s 90 koňovým motorem nejde,pokud chce člověk předjíždět,nebo vyjet kopec,občas točívám až do omezovače,samozřejmě všechno až po zahřátí na provozní teplotu..V provozu je od března do listopadu,většinou není pod nulou,ale pořád tam je jeden studený start na cca 15-40 km...párkrát za rok delší trasa kolem 500 km denně,ovšem zase klidnějším tempem..v současnosti leju Total 7000 10w-40 a měním po 8tisících,motor už olej celkem papá,takže během těch 8 tisíc tam další tři litry doleju...Mám zůstat při 10w-40 nebo to někam rozšířit??nahoru?dolů?:-)
Ten olej, který používáte se mi zdá optimální na to, že jezdíte od jara do podzima. Ta spotřeba oleje je ale hrozná - motor je zřejmě pěkně vylágrovaný. Spíše než o změně oleje bych se být Vámi zamyslel nad možnou generálkou motoru a nebo nad nákupem motoru jiného - v lepším stavu.
Re: mazda mx-5 klasická otázka:-)
Zde bych doporučil mogul felicia. Levný a dobrý. Pro váš vůz optimum. Popř M7ADSwlken píše:zdravím všechny,mám jeden naprosto klasický dotaz-jaký olej??
jedná se o Mazdu mx-5, 1997,najeto 200tkm,motor 1,6 66 kW/6500 ot. používám ji nejen pro zábavu,ale i na dojíždění do práce,celkem dost studených startů,trasy většinou od 5km do 40km,když nepočítám dovolenou..po ohřátí motoru mu dávám celkem na frak,ono to ani jinak s 90 koňovým motorem nejde,pokud chce člověk předjíždět,nebo vyjet kopec,občas točívám až do omezovače,samozřejmě všechno až po zahřátí na provozní teplotu..V provozu je od března do listopadu,většinou není pod nulou,ale pořád tam je jeden studený start na cca 15-40 km...párkrát za rok delší trasa kolem 500 km denně,ovšem zase klidnějším tempem..v současnosti leju Total 7000 10w-40 a měním po 8tisících,motor už olej celkem papá,takže během těch 8 tisíc tam další tři litry doleju...Mám zůstat při 10w-40 nebo to někam rozšířit??nahoru?dolů?:-)
Souhlasím s tím že ta spotřeba oleje je vysoká,ale podle dílenské příručky v normě,maximální přípustná je 0,5l/1000km a já mám cca 0,35l/1000km..u některých motorů,např u starších Alfa Romeo byly tyto hodnoty běžné i u nového motoru...proto se taky tak často zadíraly,když někdo nekontroloval při každém tankování nádrže měrku oleje,tak po dvou tisících km jezdil nasucho...Jinak plánuju pouze GO hlavy,nové gufera na ventilech by měly pomoct tu spořebu snížit....
No vidíš, tak až to uděláš, tak uvažuj o lepším oleji. Teď bych tam lil něco levnýho, protože to stejně zachvilku budeš dolévat. Já mám tedy 15 let starou hondu a nedolévám na !8 tisíc ani deci.Anonymous píše:Souhlasím s tím že ta spotřeba oleje je vysoká,ale podle dílenské příručky v normě,maximální přípustná je 0,5l/1000km a já mám cca 0,35l/1000km..u některých motorů,např u starších Alfa Romeo byly tyto hodnoty běžné i u nového motoru...proto se taky tak často zadíraly,když někdo nekontroloval při každém tankování nádrže měrku oleje,tak po dvou tisících km jezdil nasucho...Jinak plánuju pouze GO hlavy,nové gufera na ventilech by měly pomoct tu spořebu snížit....
Re: mazda mx-5 klasická otázka:-)
Zde bych doporučil mogul felicia. Levný a dobrý. Pro váš vůz optimum. Popř M7ADS[/quote]Anonymous píše:
Neblázni. Proč takové sračky do takového motoru? To tak do Š105/120. Za minimální příplatek už jsou oleje podstatně kvalitnější. I kdyby měl kupovat obyčejný Cinol 10W40 za 80, Cinol 5W40 přes 120. Kolem 150 za litr už koupí Divinol 5W50 a za 180 Total 5W40.
bylo
je
je
Re: mazda mx-5 klasická otázka:-)
Neblázni. Proč takové sračky do takového motoru? To tak do Š105/120. Za minimální příplatek už jsou oleje podstatně kvalitnější. I kdyby měl kupovat obyčejný Cinol 10W40 za 80, Cinol 5W40 přes 120. Kolem 150 za litr už koupí Divinol 5W50 a za 180 Total 5W40.[/quote]To je fakt.. Omluva... Ten cinol bude dobrýka-spel píše:Zde bych doporučil mogul felicia. Levný a dobrý. Pro váš vůz optimum. Popř M7ADSAnonymous píše:
Ta spotřeba nemusí být přímo opotřebením motoru, ale jen zakarbonovanými kroužky (kdoví co se tam lilo dřív a jak se to často měnilo). Před nějakou "generálkou" (protože to už nejsou generálky, jak byly dřív - max. výměna těsnění, nebo gufer a pérek na ventilech. Dnes už i dříve opovrhované překroužkování je téměř luxus.) bych ještě zkusil nějaký čistič a zkrátit podstatně výměnu.
bylo
je
je
Jinak dík všem za rady,po spočtení nákladů spojených s výměnou a ještě dolitím 2-3 litrů mezi výměnami zůstanu u toho Totalu 7000, 10w-40,dle mého názoru celkem kvalitní a postačující olej za velmi dobrou cenu..mrknul jsem i na něco viskóznějšího,ale tyto oleje už se pohybujou ve vyšších relacích,snad kromě jednoho Q8..A za rady typu M7ADS fakt dík,to neliju ani do žigulíka