Longlife olej a LPG vo VW GOLF V 1,6
Moderátor: Colommbo
Longlife olej a LPG vo VW GOLF V 1,6
Ahojte,
plánujem prestavbu vozidla VW Golf V 1,6 na LPG. Z výroby je tam Longlife motorový olej s výmenným intervalom 30.000 km alebo dva roky podľa toho, čo nastane skôr. Môžem aj pri jazdení na LPG dodržiavať výmenný interval 30.000 km, ktorý je stanovený výrobcom? Jazdím asi 85 % diaľnice, 10 % mesto a možno 5 % sú veľmi krátke vzdialenosti. Tých 30.000 km by som odjazdil asi za 6 mesiacov, preto by mi vyhovoval výmenný interval po 30.000 km aby som nemusel meniť olej každé 3 mesiace.
Vďaka za rady
plánujem prestavbu vozidla VW Golf V 1,6 na LPG. Z výroby je tam Longlife motorový olej s výmenným intervalom 30.000 km alebo dva roky podľa toho, čo nastane skôr. Môžem aj pri jazdení na LPG dodržiavať výmenný interval 30.000 km, ktorý je stanovený výrobcom? Jazdím asi 85 % diaľnice, 10 % mesto a možno 5 % sú veľmi krátke vzdialenosti. Tých 30.000 km by som odjazdil asi za 6 mesiacov, preto by mi vyhovoval výmenný interval po 30.000 km aby som nemusel meniť olej každé 3 mesiace.
Vďaka za rady
ďakujem za odpoveď. ťažko sa vtom orientuje, niektorí montážnici LPG mi radia meniť olej po 15.000 km, ale myslím si, že ak je ten olej stavaný na výmenný interval po 30.000 km tak by tam nemal byť žiaden problém. niekde som tu na fóre čítal, že olej musí mať nejaké označenie low saps, platí to aj pre môj prípad?
Pro Váš přechod paliva, olej s označením Low Saps není až zase tak nutný. Jedná se o oleje se sníženým obsahem sulf. popela, síry a fosforu a výrobci motorů versus výrobci olejů tím mají snahu snižovat emisní limity a tím chránit katalyzátory a dále životní prostředí.Jsem přesvědčen, že nebude dlouho trvat a tyto a jiné odvozené oleje se stanou povinností použití, mě osobně to tak připadá.inskeu píše:ďakujem za odpoveď. ťažko sa vtom orientuje, niektorí montážnici LPG mi radia meniť olej po 15.000 km, ale myslím si, že ak je ten olej stavaný na výmenný interval po 30.000 km tak by tam nemal byť žiaden problém. niekde som tu na fóre čítal, že olej musí mať nejaké označenie low saps, platí to aj pre môj prípad?
V současné době se nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.
Pro Vaši benzinovou jednašestku je pro prodloužený interval výměny doporučen olej normy VW 503.00 nebo 504.00 - to je to jediné, co by Vás mělo zajímat při výběru oleje.
U Vás se dá hledat třeba tady: http://olejposta.sk/?s=1&m=0&t=0&v=0&a=25
Pro Vaši benzinovou jednašestku je pro prodloužený interval výměny doporučen olej normy VW 503.00 nebo 504.00 - to je to jediné, co by Vás mělo zajímat při výběru oleje.
U Vás se dá hledat třeba tady: http://olejposta.sk/?s=1&m=0&t=0&v=0&a=25
Ahojte,
s LPG mám najazdených už viac ako 15.000 km. Chcem sa len spýtať, ak mám Longlife a prešiel by som na pevný interval, zvýši sa nejako životnosť motora? Momentálne pri Longlife je tam olej Castrol EDGE 5W30 a pri jazde na LPG mám spotrebu oleja 0,3 l na 15.000 km. Krátke trasy a mesto nejazdím skoro vôbec, hlavne dialnice. Výmeny po 30.000 km robím asi po 4 mesiacoch.
s LPG mám najazdených už viac ako 15.000 km. Chcem sa len spýtať, ak mám Longlife a prešiel by som na pevný interval, zvýši sa nejako životnosť motora? Momentálne pri Longlife je tam olej Castrol EDGE 5W30 a pri jazde na LPG mám spotrebu oleja 0,3 l na 15.000 km. Krátke trasy a mesto nejazdím skoro vôbec, hlavne dialnice. Výmeny po 30.000 km robím asi po 4 mesiacoch.
Při popsaném způsobu jízd je ten prodloužený interval výměny docela dobře použitelný - taky ho na tyhle podmínky "vytvořili". Pokud nezměníš způsob jízd na krátké po městě, tak klidně jezdi dál na prodloužený interval. Největší "chemický zabiják" oleje jsou krátké studené jízdy, tam je i těch 15tkm až moc, ale v Tvém případě by bylo zvýšení životnosti motoru zřejmě "neměřitelné", na rozdíl od peněz za olej.
Zato produkuje více vodní páry , což způsobuje rychlejší degradaci mot oleje.Anonymous píše:lpg je plyn a nemá žádný nespálený zbytkyPitris píše:při Vašem stylu jízdy ten longlife použitelný, a myslím si, že po přechodu na plyn u něho můžete zůstat - údajně se olej při pohonu na LPG znehodnocuje nespálenými zbytky paliva dokonce pomaleji (kilometrově, ne časově)
pára se vypaří. jeto jen voda. trochu teplíčka a je vtahuAnonymous píše:Zato produkuje více vodní páry , což způsobuje rychlejší degradaci mot oleje.Anonymous píše:lpg je plyn a nemá žádný nespálený zbytkyPitris píše:při Vašem stylu jízdy ten longlife použitelný, a myslím si, že po přechodu na plyn u něho můžete zůstat - údajně se olej při pohonu na LPG znehodnocuje nespálenými zbytky paliva dokonce pomaleji (kilometrově, ne časově)