Použití jiného oleje.
Moderátor: Colommbo
Použití jiného oleje.
Mám takový skromný dotaz.Četl jsem zde o použití či nepoužití olejů pro kamiony a už.auta do osobních aut, ale nic konkrétního jsem nenašel.Jen dané použití norem a že se to nedělá.Jezdím s autobusem a tak mám přístup k oleji, leju ho do svého Scénica Dci.V autobuse mi mění olej po 60 000 km,v autě ho měním po 12 000km, ten olej není moc zčernalý po vypuštění.Před asi čtyřmi roky jsem jezdil na Total 5W-40 a po vypuštění byl jak bota.Motor šlapal dobře.Po změně oleje ten motor šlape ještě líp.Smrad z výfuku je stejný jak u nového dieselu a emise na TK sou OK.Zajímalo by mě jestli v něčem dělám chybu.Jediné co je na oleji vyznačeno je CF jinak všechno náklaďáky Volvo , Man, Caterpillar atd.Jezdím 40 km do práce, vyjíždím ve tři ráno a ty starty jsou super.U Totálu to bylo ze začátku takové otupělé.Prosím vás o nějaké zkušenosti z hlediska případného poškození motoru.Spoustu chlapů ze stejné branže jezdí taky tak a co vím tak si nikdo nestěžoval.Dík za odborné vysvětlení.
No já si spíš myslím, že má API CF-4, ale i tak oleje pro velice zatížené motory by neměly osobáku ublížit.U těchto olejů si jen nejsem jist jejich hlavně detergentními účinky, co se týče množtevní cyrkulace oběhu.Jinak si myslím, že budou hlavně větší životností na tom lépe než ty určené pro osobáky.Samozřejmě tech.listy vypovídají trošku odlišně, ale z praxe ten kdo jezdil v osobáku na tyto oleje, tak jsem neslyšel o problémech.
já caterpillar CF-4 15W/40 a i v mrazech a žádný problémmipesa píše:No já si spíš myslím, že má API CF-4, ale i tak oleje pro velice zatížené motory by neměly osobáku ublížit.U těchto olejů si jen nejsem jist jejich hlavně detergentními účinky, co se týče množtevní cyrkulace oběhu.Jinak si myslím, že budou hlavně větší životností na tom lépe než ty určené pro osobáky.Samozřejmě tech.listy vypovídají trošku odlišně, ale z praxe ten kdo jezdil v osobáku na tyto oleje, tak jsem neslyšel o problémech.