Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
freepomo

Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti

Příspěvek od freepomo »

Zdravím všechny! Mám dotaz, jaký postup doporučujete pro motor Daihatsu Charade GTti (3vál, 993ccm, 101PS, přeplňovaný), právě se dokončuje GO kliky a nové turbo, doposud se jezdilo na Mogul polosynt 10w40.

Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)

díky moc za názory
freepomo

Příspěvek od freepomo »

ještě bych upřesnil, že po "zajetí" mám vizi jezdit na Valvoline VR1 racing 10w60, mnoho lidí ho doporučuje...ten motor je hodně vysokootáčkový a nemá chladič oleje, je tam dost vysoká teplota...
Moja

Příspěvek od Moja »

Raději použij Agip Racing 10w-60.Po delším používání VR1 je motor vevnitř značně špinavý.To znamená že nevydrží dlouhodobě vysoké teploty.Přepaluje se.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Moja píše:Raději použij Agip Racing 10w-60.Po delším používání VR1 je motor vevnitř značně špinavý.To znamená že nevydrží dlouhodobě vysoké teploty.Přepaluje se.
Na kolika stupních běží motor?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Moja píše:Raději použij Agip Racing 10w-60.Po delším používání VR1 je motor vevnitř značně špinavý.To znamená že nevydrží dlouhodobě vysoké teploty.Přepaluje se.
Na kolika stupních běží motor?
Jaký je tlak oleje?
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Oleje o viskozitě XW/ 60 mohou zapříčinit snížení výkonu a zvýšení spotřeby. Tento olej bych osobně nepoužíval - maximum SAE XW/50. Donedávna jste jezdili na oleje SAE 30 a vůbec jste toto neřešili . V každém případě ovšem výměna oleje a olejového filtru po 500 - 1500 ujetých km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti

Příspěvek od Pitris »

freepomo píše:Zdravím všechny! Mám dotaz, jaký postup doporučujete pro motor Daihatsu Charade GTti (3vál, 993ccm, 101PS, přeplňovaný), právě se dokončuje GO kliky a nové turbo, doposud se jezdilo na Mogul polosynt 10w40.

Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)

díky moc za názory
ano, záběh motoru opravdu opatrně. Prvních 1000km nevytáčet, nepodtáčet, nezatěžovat, často řadit - střídat otáčky, omezit studené starty. Potom postupně "přidávat" otáčky i zatížení, ale aspoň ještě 500km nevyužívat plný potenciál motoru. A na ten záběh tam dej 5 nebo 10w40, a potom včetně filtru vyměnit. A také si myslím, že na "stokoňový litr" je šedesátka zbytečná. Dej tam buď 10w50 (třeba Total, Q8, Elf) nebo 5w50 (třeba Agip, Mobil1), a když mu pak na závodech opravdu "zatopíš pod kotlem", bude lepší ho potom vyměnit. (Pokud máš možnost sehnat Motul xw50 - na motosport moc lepších olejů není).
g.lubomir

Re: Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti

Příspěvek od g.lubomir »

Pitris píše:
freepomo píše:Zdravím všechny! Mám dotaz, jaký postup doporučujete pro motor Daihatsu Charade GTti (3vál, 993ccm, 101PS, přeplňovaný), právě se dokončuje GO kliky a nové turbo, doposud se jezdilo na Mogul polosynt 10w40.

Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)

díky moc za názory
ano, záběh motoru opravdu opatrně. Prvních 1000km nevytáčet, nepodtáčet, nezatěžovat, často řadit - střídat otáčky, omezit studené starty. Potom postupně "přidávat" otáčky i zatížení, ale aspoň ještě 500km nevyužívat plný potenciál motoru. A na ten záběh tam dej 5 nebo 10w40, a potom včetně filtru vyměnit. A také si myslím, že na "stokoňový litr" je šedesátka zbytečná. Dej tam buď 10w50 (třeba Total, Q8, Elf) nebo 5w50 (třeba Agip, Mobil1), a když mu pak na závodech opravdu "zatopíš pod kotlem", bude lepší ho potom vyměnit. (Pokud máš možnost sehnat Motul xw50 - na motosport moc lepších olejů není).
Nenapsal jsi mu ale podstatné jaké ACEA :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Na příspěvek bez urážek se dá odpovědět.
Není nutné psát ACEA, protože VŠECHNY oleje xw40, xw50 a xw60 jsou buď ACEA A2/B2, nebo A3/B3 - každopádně s normální HTHS viskozitou při 150°C - nad 3,5mPa.s.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Oleje 40, 50 a 60 jsou všechny v ACEA A3. Oleje 0-5W30 v ACEA1 nebo A5 nejsou pro tento motor vhodné. Ostatně u japonských vozů nebývá v manuálu někdy ACEA uvedeno, pouze API.
Odpovědět