Celoročné pneu namiesto letných...
Moderátor: Colommbo
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
..preto ten vraník. Tu v niektorých oblastiach populárna "kopia" hakkapelity s technologiu green diamond sa obíde jak bez traktora , tak aj bez 4x4 často . A kedže sa jazdí tak ako bolo napísané, maju ich casto obute celorocne tiež. V lete sice nie je sneh, zato bahno a blato po daždoch nie je ničím výnimočným ...a obcas tiež treba "vyliezt" niekam kam už cesta nesiaha... takže ani mimo zimu neostanu nevyužité.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Nečetl jsem celé vlákno, ale myslím, že k pneu mám co říci, narozdíl od olejů, o kterých naopak informace nasávám, a proto se podělím o tom co vím.
Zpět k celorokům - obecně nejsou vhodné do našich klimatických podmínek, to je zásadní věc. Výhodou je pro lidi, kteří najezdí 5 možná 7 tisíc km/rok. Nemusejí přezouvat a uskladňovat, případně mít dvě sady kol. Další výhodou, pokud někdo jezdí více km, je přezutí mimo sezónní přezouvání, ale na druhou stranu musíte počítat s tím, že i na celoročních pneu musíte mít na zimu minimálně 4mm, co potom? Musíte koupit nové a přezout. Ohledně výkonosti pneu, nebude normálním uživatelem, tak velký rozdíl od čistě sezónních pneumatik. Další podstatná věc je, že každý výrobce pojal celoroční pneumatiku trochu jinak. Někdo má více orientace na zimu někdo více na léto.
Např.:
Michelin CrossClimate - letní penumatika se zimními vlastnostmi
Pneu musí mít označení hory s vločkou a M+S, aby mohly být použity v zimních podmínkách (u nás to zákon nestanovuje a stačí tedy označení M+S, které nepodléhá žádné normě či schválení a znamená jen vyšší trakci oproti standardní pneumatice).
Zpět k celorokům - obecně nejsou vhodné do našich klimatických podmínek, to je zásadní věc. Výhodou je pro lidi, kteří najezdí 5 možná 7 tisíc km/rok. Nemusejí přezouvat a uskladňovat, případně mít dvě sady kol. Další výhodou, pokud někdo jezdí více km, je přezutí mimo sezónní přezouvání, ale na druhou stranu musíte počítat s tím, že i na celoročních pneu musíte mít na zimu minimálně 4mm, co potom? Musíte koupit nové a přezout. Ohledně výkonosti pneu, nebude normálním uživatelem, tak velký rozdíl od čistě sezónních pneumatik. Další podstatná věc je, že každý výrobce pojal celoroční pneumatiku trochu jinak. Někdo má více orientace na zimu někdo více na léto.
Např.:
Michelin CrossClimate - letní penumatika se zimními vlastnostmi
Pneu musí mít označení hory s vločkou a M+S, aby mohly být použity v zimních podmínkách (u nás to zákon nestanovuje a stačí tedy označení M+S, které nepodléhá žádné normě či schválení a znamená jen vyšší trakci oproti standardní pneumatice).
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
je pravda ze m+s nic negarantuje. 3pmsf ma aspon zimne testy... cize bych sa toho nebal.
nie raz som jazdil na hulvata cez zimu, ano podarilo sa cc+ utrhnut, ale vratenie jazdy do normalu obnovilo trakciu.
rozmyslam nad diskami, to je iny rozmer... plechy by asi nikto nekupil, takze skoda.
potom asi by som siel na sezonny system.
mam cc+ 2r 8m,,,cca 5mm. 33km
teraz zaludnost maju v pripade dazd+prach;leskly asfalt a mierne podhustenie 2.1b ono to smyka cez zimu boli stabilnejsie..
nie raz som jazdil na hulvata cez zimu, ano podarilo sa cc+ utrhnut, ale vratenie jazdy do normalu obnovilo trakciu.
rozmyslam nad diskami, to je iny rozmer... plechy by asi nikto nekupil, takze skoda.
potom asi by som siel na sezonny system.
mam cc+ 2r 8m,,,cca 5mm. 33km
teraz zaludnost maju v pripade dazd+prach;leskly asfalt a mierne podhustenie 2.1b ono to smyka cez zimu boli stabilnejsie..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
koupil, pokud budou s pneu, tím lépe
je to jen otázka ceny
je to jen otázka ceny
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Kdo nechce dvě sady....
Pro ne extrémní podmínky, ve střední cenové relaci a pro malý roční nájezd úplně klidně >
Jen je potřeba počítat s tím že to není jak zimní v zimě (na sněhu) a letní v létě (na vodé). Pořád to bude kompromis, i když v dnešní době už jinde než před 5 lety.Pitris JUNIOR píše: ↑ned kvě 05, 2024 9:32 Kleber, Fulda, Hankook... Za super cenu
Semperitky bych se taky nebál.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
musite to vziat tak ze dobra celorocna pneu bude jazdit lepsie ako akakolvek cinska letna alebo zimna pneu, celorocky som mal odskusal som ich na zadohrabe a normalne som jazdil tak ako na letnych alebo zimnych pneu..
tiez sa chystam kupit celorocky, pretoze skladovat v bytovke 8 kolies je problem a 3 roky vydrzia
tiez sa chystam kupit celorocky, pretoze skladovat v bytovke 8 kolies je problem a 3 roky vydrzia
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Ale i z druhé strany! Dobrá zimní v zimě či dobrá letní v létě bude vždy lepší jak nejlepší celoročka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
samozrejme ze bude, ale treba porovnavat realitu a nie sa hnat za najlepsim, viem kolko ludi jazdi na cinskych pneu na protektoroch a kadejakych gumach, preto celorocky porovnavam z priemerom..netreba mat vzdy predsudky
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Ale ty - jak píšeš - předsudky končí s prvním krizovým bržděním nebo nutným náhlým úhybným manévrem
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
nieje to zase take zhave..zatial sa mi podarilo dobrzdit a to rozhodne nemam pneu ktore brzdia lepsie o meter ako ine, nieco sa ti snazim vysvetlit a to je to, ze pre xy ludi su celorocne pneu uplne idealny tovar vzhladom k tomu ze kvalita sa za posledne roky vyznamne zlepsila, ale viac by ma zaujimalo kolko krizovych situacii si zazil na celorocnych pneu ked tak tvrdis ze su na hovno
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Ty máš zas jednou náladu....
ad1) netvrdím že jsou na hov*o - to jsem nikdy nenapsal. Jen že je to kompromis a že dobrá sezónní pneumatika bude vždy lepší (samozřejmě při + - stejné hloubce vzorku) než celoročka.
ad2) krizovek jsem zažil dost a proto na celoročkách nejezdím. Takže na celoročkách žádnou.
ad3) jezdi si třeba na stlačené tmě - jen bych Ti nepřál abys jednou nedobrzdil. Já se tu snažím vysvětlit (kdyby sis moje dnešní příspěvky tady přečetl pozorně) že celoročky pro někoho mohou mít význam, jen ale mají určitá omezení. (A jezdí na nich otec i tchán).
ad4) ve zkratce - pneumatika je jenom ta jediná věc co Tě drží na silnici
Dál k tomu asi nemám co napsat....
ad1) netvrdím že jsou na hov*o - to jsem nikdy nenapsal. Jen že je to kompromis a že dobrá sezónní pneumatika bude vždy lepší (samozřejmě při + - stejné hloubce vzorku) než celoročka.
ad2) krizovek jsem zažil dost a proto na celoročkách nejezdím. Takže na celoročkách žádnou.
ad3) jezdi si třeba na stlačené tmě - jen bych Ti nepřál abys jednou nedobrzdil. Já se tu snažím vysvětlit (kdyby sis moje dnešní příspěvky tady přečetl pozorně) že celoročky pro někoho mohou mít význam, jen ale mají určitá omezení. (A jezdí na nich otec i tchán).
ad4) ve zkratce - pneumatika je jenom ta jediná věc co Tě drží na silnici
Dál k tomu asi nemám co napsat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
som v pohode
chcel som len vediet ci si na nich niekedy jazdil,
ja jazdim inde a inak a priznam sa niesom profesionalny sofer ako ty, ale prevladaju u mna jazdy po okreskach sice v horskej oblasti ale to nevadi, ziadne velkomesto ziadne kolony a zapchy, zimne pneu mi zvycajne vzdy zostarli a stvrdli, kombinacia celorocnych je aj v tomto ohlade pre mna idealnejsia a samozrejme je to aj financne vyhodnejsie
vzdy je to o kompromisoch jednoducho sa neda mat vsetko najlepsie, nejdem sa tu dohadovat o nedobrzdeni, stava sa to a niekedy za to mozu pneu ale aj pomala reakcia na situaciu polemizovat sa da
za mna su znackove celorocne pneu v pohode
chcel som len vediet ci si na nich niekedy jazdil,
ja jazdim inde a inak a priznam sa niesom profesionalny sofer ako ty, ale prevladaju u mna jazdy po okreskach sice v horskej oblasti ale to nevadi, ziadne velkomesto ziadne kolony a zapchy, zimne pneu mi zvycajne vzdy zostarli a stvrdli, kombinacia celorocnych je aj v tomto ohlade pre mna idealnejsia a samozrejme je to aj financne vyhodnejsie
vzdy je to o kompromisoch jednoducho sa neda mat vsetko najlepsie, nejdem sa tu dohadovat o nedobrzdeni, stava sa to a niekedy za to mozu pneu ale aj pomala reakcia na situaciu polemizovat sa da
za mna su znackove celorocne pneu v pohode
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Ahoj předsedo, tak zrovna celoročka Goodyear bude za každých okolností lepší, než ty, co máš v popisce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Celoročné pneu namiesto letných...
Ale no tak jó. Goodyear přepral fyziku Nehádám se....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF