ZETOR 5211 - sítka vs přestavba na plnoprůtokový filtr

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
maxx99
Příspěvky: 81
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

ZETOR 5211 - sítka vs přestavba na plnoprůtokový filtr

Příspěvek od maxx99 »

Zdravím, bude mě zase čekat výměna oleje na Zetoru 5211 a občas někde vidím pochvalné reakce na přestavbu z původních sítek a to buď na sadu, kde se jedna baňka zaslepí a místo druhé je našroubovaný filtr - plechovka a nebo i sadu, kde se do původních baněk dávají filtry - papírové vložky (údajně obě stejné).
Je pravda, že vyprat pořádně sítka, nepomotat je a zas poskládat je práce zdlouhavější a horší, než jen vyšroubovat plechovku, zahodit ji a našroubovat novou, což je nejčastější důvod oněch pochval tohoto systému, ale zajímal by mě zejména nějaký technický kontext. Přecejen motor byl nějak vymyšlen a konstruován a s tím i jeho mazání. Plnoprůtokový filt možná bude i účinnější co se filtrace týká, ale nevím, co to dělá s tlakem oleje apod, zkrátka jestli ta ušetřená práce nemůže způsobit problém.
Budu rád za vysvětlení, jestli se najde někdo, kdo se už tímto zaobíral trochu více a dokázal by zodpovědět ty věci okolo…
Brembo
Příspěvky: 2297
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: ZETOR 5211 - sítka vs přestavba na plnoprůtokový filtr

Příspěvek od Brembo »

hlavné by bolo dobré zmerat tlak oleja za tepla i studena. Plnoprietokový čistič predsa len posobí určitu stratu prietoku oleja a ked má motor nízky tlak oleja,tak by sa mohlo stat,že by bolo mazanie nedostatočné-hlavne pri nízkych otáčkach.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět