pevny vs longlife interval
Moderátor: Colommbo
Re: pevny vs longlife interval
Já mám teda obě ruce levé, ale podle mě se rychlovýměna oleje dá udělat během 10 minut, akorát se na to člověk musí nachystat.
S tímhle přístupem si říkám jak asi vypadá třeba péče o tlak v pneumatikách, preventivní kontrola brzdových a koncových světel ...
S tímhle přístupem si říkám jak asi vypadá třeba péče o tlak v pneumatikách, preventivní kontrola brzdových a koncových světel ...
Re: pevny vs longlife interval
Nebudu to tady asi nějak rozsáhle komentovat, ale jen řeknu, že kdo nejezdil v balíkovce nebo nevidí do toho systému, jak ty auta denně jezdí, tak neví o čem mluví. Máme i mimo jiné 2trasy, které jezdí denně 100-130km systémem brzda-plyn a ty auta končí denně v 17hod od 8hod ráno a na měnění oleje někdy v 18hod večer každý měsíc by se každý servis fakt vykašlal, když u nás každý servis dělá do 15-16hod a věc druhá, že asi nikdo by nechtěl platit 200,- za poštovné aby se to dopravci vyrentovalo, když z každého balíku má nějakých 25,- a zbytek z průměrného poštovného 140,- na adresu na dobírku jde na další náklady poskytovali služeb-kurýrní přepravě, protože ty dodávky nevlastní kurýrní přeprava, ale smluvní dopravci. DPF nefungují v městě kvůli toho, protože to auto nemá konstatní rychlost, tak jako na okresce nebo dálnici, aby se ta regenerace úspěšně dokončila-v městě to jaksi nejde, když dáš rychlosti 1,2,3 a stojíš, takže to není o oleji. Když jsem jezdil dálky s měsičním nájezdem 15tis km dálničních, tak jsem olej měnil každý měsíc a čtvrt zhruba a DPF byly plně funkční i po 700tis km a nájezdu na olej 20-25tis km a to je francouzi na Peugeotech nemají bohví jak kvalitně udělané, oproti koncernu.
Re: pevny vs longlife interval
Prvotná otázka znela, či môžeš použiť Helix 5W40 do auta s vykuchaným DPF. Môžeš. Aký zvolíte interval výmeny je už vaša vec. Pozitívne pre samotný motor je,že olej sa aj s týmto štýlom používania prehreje každý deň, takže furt je to lepšie ako krátke poskakovačky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Tak oni ti kurýři a taxikáři nejezdí na výměnu oleje do servisu, ale mění si to buď sami nebo mají v depu člověka, který jim to udělá po odevzdání auta na konci služby.
Rozumím že DPF je obtížně řešitelný problém, ale asi bych se dřív než o demontáž zajímal o to jestli jde vyvolat regeneraci přes diagnostiku případně jednou týdně by auto mělo za ukol ujet 30 km po dálnici. Ono by to nakonec v nákladech nemuselo vycházet tak hrozně, protože by auta nežrala olej a nemuselo by se fixlovat STK.
Nicméně chápu, že vymyslet to celé tak, aby to ekonomicky dávalo smysl nemusí být možné - hlavně pokud je těch dodávek jen pár a ne desítky.
Rozumím že DPF je obtížně řešitelný problém, ale asi bych se dřív než o demontáž zajímal o to jestli jde vyvolat regeneraci přes diagnostiku případně jednou týdně by auto mělo za ukol ujet 30 km po dálnici. Ono by to nakonec v nákladech nemuselo vycházet tak hrozně, protože by auta nežrala olej a nemuselo by se fixlovat STK.
Nicméně chápu, že vymyslet to celé tak, aby to ekonomicky dávalo smysl nemusí být možné - hlavně pokud je těch dodávek jen pár a ne desítky.
Re: pevny vs longlife interval
A o to mi celou dobu šlo, o nic jiného. Chápu, že tady řešit něco s někým o stylu našeho ježdění je tak nějak problém, ale šlo mi jen primárně o to zda můžu použít bez problému olej 5w40 s A3/B4 namísto 5w30 507.00 s Acea C3, když je kuchlé DPF. To jakým stylem měníme oleje v motoru a že opravdu není kapacita na to jej měnit co max 2měsíce je myslím naše věc a za mě ty motory opravdu i tímto stylem vydrží celkem fakt bez problému s mazáním X km a X let a dříve umřou na estetický stav než na motor. Ať si každý myslí co chce, ale je to prostě tak.jerome píše: ↑pon dub 29, 2024 14:44 Prvotná otázka znela, či môžeš použiť Helix 5W40 do auta s vykuchaným DPF. Môžeš. Aký zvolíte interval výmeny je už vaša vec. Pozitívne pre samotný motor je,že olej sa aj s týmto štýlom používania prehreje každý deň, takže furt je to lepšie ako krátke poskakovačky
Na motohodiny nehrajeme, prostě najedeme 10-12tis km ročně a olej měníme, tak to prostě je.
Co se týče DPF, bohužel výše jmenovaný Man má asi podobný kontrukční problém jako MB Sprinter a při regeneraci DPF mu přibývá nafta do oleje a je vcelku nemysl, když jsi v centru města na rozvoz okamžitě opustit práci a vyrazit hledat dálnici, která nikde nejblíž není. Díky tomuto konstrukčnímu problému ti to každý měsíc hlásí vysokou hladinu oleje, takže nezbylo nic jiného než DPF oodstranit a softwarově vypnout než kupovat ještě nesplacenou novou dodávku za další milión peněz.
Re: pevny vs longlife interval
Ano. TO je možné bez obav.
(Ale) je fakt že to asi nemáte jednoduché páč na nic není čas. Holt doba je zlá Kamile....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Re: pevny vs longlife interval
To samozřejmě nesmysl je. Já to myslel tak, že pokud to u výrobce kompletně nepodělali, tak si tu regeneraci při jízdě ve měste spouští až když opravdu není zbytí, ale když by se včas vyjelo na dálnici, tak si ji spustí tam, ikdyž není filtr ještě zcela zaplněn. Ale samozřejmě netuším jak moc inteligence do toho u výrobce vložili a možná to takto nefunguje. Chápu, že DPF je pro balíkový rozvoz neštěstí, obzvlášť pokdu nelze autu dát pokyn ať se zkusí vypálit a auto si dělá co chce.
Pokud už auto nemá DPF tak lze jakýkoliv olej, pro takhle dlouhé výměnné inetrvaly není od věci koukat po olejích, které jsou opravdu long life - ten Shell Helix Ultra 5w-40 by byl výborná volba.
Otázkou taky je, zda by u nafťáků s tímhle režimem provozu nedával smysl spíš olej pro nákladní auta, ale tam už jsem celkem mimo svoje znalosti.
Re: pevny vs longlife interval
Noo, udělali to tak inteligentně, že pokud neúspěšně skončí zhruba 5-7regenerací DPF, tak auto spadne do nouzáku a musíš do servisu závadu vymazat a nechat manuálně spustit regeneraci a když to vezmu reálně, tak co 2 měsíce max jedeš do servisu a ta sranda výjde třeba v Oplu 3200,- a bohužel ten jejich systém je tak chráněný u 2letého auta, že to jde jen jejich diagnostikou. Toto auto je ještě v záruce, tudíž musí mít ještě DPF. a jinak ty regenrace si auto řídí samo, když to vyhodnotí řídící jednotka kolik má v sobě sazí, to bohužel nevychytáš a vzhledem k tomu, že se to spustí kdykoliv a jak na potvoru jsi ve městě v provozu, tak ta regenerace většinou skončí neúspěšně, protože auto nemá ideální podmínky pro dokončení-konstatní rychlost třeba 90km/hod po dobu 20minut.Shi píše: ↑pon dub 29, 2024 17:20To samozřejmě nesmysl je. Já to myslel tak, že pokud to u výrobce kompletně nepodělali, tak si tu regeneraci při jízdě ve měste spouští až když opravdu není zbytí, ale když by se včas vyjelo na dálnici, tak si ji spustí tam, ikdyž není filtr ještě zcela zaplněn. Ale samozřejmě netuším jak moc inteligence do toho u výrobce vložili a možná to takto nefunguje. Chápu, že DPF je pro balíkový rozvoz neštěstí, obzvlášť pokdu nelze autu dát pokyn ať se zkusí vypálit a auto si dělá co chce.
Pokud už auto nemá DPF tak lze jakýkoliv olej, pro takhle dlouhé výměnné inetrvaly není od věci koukat po olejích, které jsou opravdu long life - ten Shell Helix Ultra 5w-40 by byl výborná volba.
Otázkou taky je, zda by u nafťáků s tímhle režimem provozu nedával smysl spíš olej pro nákladní auta, ale tam už jsem celkem mimo svoje znalosti.
Re: pevny vs longlife interval
Dlouhé intervaly výměn náklaďákových olejů (ACEA Ex) umožňuje nejen odlišná aditivace (která ovšem nemívá dostatek přísad proti usazování studených kalů), ALE především množství toho oleje, kterého bývá v motoru i několik desítek litrů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF