svíčky
Moderátor: Colommbo
Re: svíčky
"Indexovanie" sviečok.. zaoberal sa tým niekto z vás pánové
..podľa info by malo byť natočenie sviečok do toho optimálneho rozsahu-polohy vo valci dané dodržaním predpísaného uťahovacieho momentu. Ale údajne sa ani to nie úplne darí - následkom presnosti výroby.
..podľa info by malo byť natočenie sviečok do toho optimálneho rozsahu-polohy vo valci dané dodržaním predpísaného uťahovacieho momentu. Ale údajne sa ani to nie úplne darí - následkom presnosti výroby.
Re: svíčky
Přiznám se že jsem o tom zatím neslyšel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svíčky
ešte donedávna som o tom tiež nepočul.. niektoré zdroje tvrdia, že to má nejaký vplyv a preto je dobré aby sa natočenie sviečok trafilo do toho správneho "okna" ktoré ale na druhú stranu je pomerne široké.. Niektoré iné zdroje tvrdia že ten vplyv je tak nízky, až je zanedbateľný..
Možno Jerry by k tomu mal čo poznamenať, ak by tu bol pritomny a aktívny
Možno Jerry by k tomu mal čo poznamenať, ak by tu bol pritomny a aktívny
- Colommbo
- Příspěvky: 9963
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svíčky
Jsem na tom jako vy, přátelé - čumím na to jak tele na nová vrata... A s ohledem na to, že různé motory mají otvory v hlavách pro svíčky umístěné různě (a tedy i pozici elektrod již zašroubované svíčky vůči ventilům), přijde mi zmiňovaná záležitost řečeno právnickou terminologií tzv. nicotná...
A co si pamatuju, Jerry vždy preferoval jednak jednu elektrodu a ke všemu co nejtenší, aby jiskra přeskakovala na přesně definovaném místě/hraně či hrotu svíčky) a byla tím pádem sdostatek silná. Teď si uvědomuju, že když jsem napsal "na přesně definovaném místě", že by na tom možná přecjen mohlo něco být... Pro mě je to už hodně vysoká dívčí.
A co si pamatuju, Jerry vždy preferoval jednak jednu elektrodu a ke všemu co nejtenší, aby jiskra přeskakovala na přesně definovaném místě/hraně či hrotu svíčky) a byla tím pádem sdostatek silná. Teď si uvědomuju, že když jsem napsal "na přesně definovaném místě", že by na tom možná přecjen mohlo něco být... Pro mě je to už hodně vysoká dívčí.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: svíčky
Ale když se použije přesně konstruktérem motoru předepsaná svíčka, tak po dotažení správným momentem by ta jiskra na přesně definovaném místě být mêla.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1876
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
Pokud budeš lovit každého koně a honit se v litrových výkonech v násobcích toho, co produkuje běžná konfekce, tak bych byl ochoten se o něčem takovém bavit. Nicméně základní problém celého tématu bych viděl v obrábění závitu. Nikdy ho nevyřízneš stejně v hlavě a ani nevyválcuješ na svíčce, obzvláště v sériové výrobě. Tudíž nějaký indexování docela padá už jen z tohoto pohledu...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: svíčky
Je to už trochu asi uletené .. ale maníci to realizujú úplne jednoducho...a to tak, že z viacerých kusov rovnakých nových sviečok, dopasovávajú k danému valcu/závitu tú najviac vhodnú, teda s najoptimálnejším natočením v komore voči sacím ventilom. Proste ktorá do toho ktorého valca najlepšie zapadne.
- Colommbo
- Příspěvky: 9963
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svíčky
Nevím, jak pod Tatrami, na Orave a Spiši, ale u nás se pro takové lidi používá označení hnidopich...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- BigBang
- Příspěvky: 1876
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
Opět se dostáváme do situace, že je hlava dole pro každou výměnu svící, a tudíž to není záležitost relevantní pro motor na každodenní užívání...
A nejoptimálnější natočení kam? To mají nasimulovaný spalovací prostor v CFD pro celý pracovní rozsah otáček nebo provedený experiment, že ví kam tu svíci natočit optimálně? Už jen rozsah pracovních otáček udělá s vířením slušný čóromóro a to nemluvím o tom, jaký vliv mají různé průřezy sacích kanálů, průměry ventilů a jejich zdvih, tvar koruny pístu, tvar spal. prostoru v hlavě, úhel pod kterým jsou sklopeny ventily atd. atd. atd.
A nejoptimálnější natočení kam? To mají nasimulovaný spalovací prostor v CFD pro celý pracovní rozsah otáček nebo provedený experiment, že ví kam tu svíci natočit optimálně? Už jen rozsah pracovních otáček udělá s vířením slušný čóromóro a to nemluvím o tom, jaký vliv mají různé průřezy sacích kanálů, průměry ventilů a jejich zdvih, tvar koruny pístu, tvar spal. prostoru v hlavě, úhel pod kterým jsou sklopeny ventily atd. atd. atd.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: svíčky
čo som sa dočítal.. tak je snaha sa trafiť do optimálneho rozsahu-polohy ("okna") nasmerovaním medzery medzi elektródami k sacím ventilom, čím presnejšie tým lepšie.. Kto kde kedy a na základe čoho určil, že to je optimálne tak alebo onak, som sa nedopátral.. no neriešia to len chlapci na fórach, ale vietor odtiaľ fúka aj od solídnych úpravcov a race týmov.. Teda niečo na tom kapek asi predsa len môže byť.
- BigBang
- Příspěvky: 1876
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
Neříkám, že ne, ale zase se bavíme o závodních podmínkách, kde se řeší každá sebemenší výhoda. Samozřejmě tam bych to viděl jako záležitost ověřenou experimentem. Ovšem pro naše běžné žvýkání, jak už jsem zmiňoval , bohatě stačí iridiová svíčka se správným odtrhem.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: svíčky
To každopádne ide len o diskusiu
..+ veľmi doležitý je aj teplotný stupeň sviečky ("chladnejšia" než je vhodné pre konkrétny motor a nastavenie problém neurobí až na jej horšie samo-čistenie od usadenín, no "teplejšia" než je vhodné, môže spôsobiť poškodenie až deštrukciu).
- BigBang
- Příspěvky: 1876
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
Tak to o tom ani potom
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: svíčky
Počul som o tom , dávno. Ja som názoru, že keď to výrobca udáva v servisnom manuále, v technickom buletine a pod., tak to proste dodržiavam a nešpekulujem či, kolko, komu, kedy a ako to treba alebo netreba. Pre niečo to tak navrhli a podľa všetkého je to nastavené tak, že pri dodržaní postupu a správneho použitého materiálu to nakoniec sedí.
V dokumente nižšie pre Mercedes napr vidno, aký je ten rozsah veľký.
https://mbworld.org/forums/attachments/ ... dexing.pdf
V dokumente nižšie pre Mercedes napr vidno, aký je ten rozsah veľký.
https://mbworld.org/forums/attachments/ ... dexing.pdf
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
- BigBang
- Příspěvky: 1876
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
Sosko, dobrý nalez V tomto případě, když k tomu přišlo i info od výrobce, bych to dodržoval. Podle všeho se totiž snaží vrstvit směs, tudíž tam to zřejmě vliv má. Ovšem upálenej píst kvůli tomu kam míří elektroda? Že by svíčka mimo osu válce pozicí elektrody tak závratně měnila jak postupuje čelo plamene Asi jo, ale ten upálenej píst, pořád si říkám, co šílenýho by se tam muselo dít, aby to upalovalo píst. I když zase se to pojí s tou vrstvenou směsí, která tam je zřejmě chudá zrovna tím správným způsobem, aby se tam děly zvěrstva za vysokých teplot.
Buď jak buď, u klasických nepřímých stříkaček je pro běžné užívání indexace úplná zbytečnost
Buď jak buď, u klasických nepřímých stříkaček je pro běžné užívání indexace úplná zbytečnost
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40