pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5791
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Dann píše: sob dub 27, 2024 6:16 Jde mi o to, jestli ty odlišné normy těm motorům nějak neublíží, když jsou ,,továrně´´ doporučené jen 5W30 507.00
Jak písal Pitris tá 507.00 bola doporučená hlavne kvôli DPF-kám. Ak si ich vykuchal,môžeš použiť olej bez ACEA C-éčka což ten Helix Ultra 5W40 je :wink: Kedže natočíš viac motohodín ako km, interval výmeny si zvoľ podľa toho :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1351
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Shi »

Pokud by bylo jednodušší než evidovat motohodiny sledovat spotřebu paliva, tak se to dá dělat i podle spáleného paliva.
Rozdíl mezi 5w-30 a uvedenou 5w-40 je velmi malý, tedy ta 5w-40 ničemu neublíží.
Ohledně mazání pak může docela dost pomoci i VIF do nafty.
Dann
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Dann »

200-220 moto hodin jen? To bych musel ty oleje měnit co měsíc a půl, protože ty auta ujedou v městě 50-200m a stojí na další adrese a motor klepe na volnoběh 7-9hodin denně, protože se ani nevypínají, protože to nemá cenu při 2-3min na adrese 😄 jinak teplotu oleje podle novějšího Manu si drží zhruba 89-94C. Jde o to, že dle mého laického názoru je Acea C3 polotučná a A3/B4 plnotučná, tak odhaduju že s A3/B4 by to mohlo aspoň trochu lépe mazati. :?:
Shi
Příspěvky: 1351
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Shi »

Zkusi se na to podívat přes spotřebu paliva:
- jaká je udávaná kombinovaná spotřeba paliva
- jaká je skutečná průměrná spotřeba paliva


Já mám auto:
kombinovaná spotřeba dle techničáku 5,6l/100 km
interval 15 000 km
takže: 150 x 5.6l = 840 l paliva za 15 000 km při celkem ideálních podmínkách.

Co se týče hodin, průměrnou rychlost mám 40 km/h, takže těch 15 000 km najedu za cca 375 hodin, jenomže při tom nespotřebuju 5.6l/100 km, ale spíš 7.8l/100 km, takže bych měl měnit nejpozději po 270 hodinách (5.6/7.8 x 375h), protože to ej zhruba okamžik, kdy motorem proteklo těch 840 litrů paliva.
Fakticky spíš ještě o něco dřív, protože pro poskoky po městě výrobce předepisuje zkrácený výměnný interval na polovinu.

Z druhé strany - oleje se při zkouškách vyhodnocují snájezdem kolem 200 až 250 hodin, takže šponovat to nad 250 hodin opravdu není dobré.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27533
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Dann píše: sob dub 27, 2024 13:51 200-220 moto hodin jen? To bych musel ty oleje měnit co měsíc a půl, protože ty auta ujedou v městě 50-200m a stojí na další adrese a motor klepe na volnoběh 7-9hodin denně, protože se ani nevypínají, protože to nemá cenu při 2-3min na adrese....
TO jsou dost ztížené podmínky 😩 A (i) proto že mě bylo jasné už když si psal balíkorozvoz po městě a že auta tak nějak budou jezdit, tak jsem Ti hodil odkaz i na ten Q8 5w40 > dost dobrý olej za velice solidní peníze. A jestli má motor - pro který je lepší měnit dřív i levnější (ale v případě Q8 ne horší) olej častěji než přejíždět superolej - vydržet tyto (ne)jízdy, chce to prostě měnit olej častěji než jindy :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dann
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Dann »

Děkuji všem za drahocenné rady a ujištění, že můžu v pohodě použít 505.00. Každopádně, co si budeme namlouvat, je vcelku nereálné dodržet výměny dle vašeho doporučení, protože to jsou jen ,,firemní" dodávky a ty dodávky jedou denodenně na doraz, takže opravdu výměna nehrozí co 220hodin, ale spíše tak 10tis km nebo 1000 motohodin. Omlouvám se, ale taková je realita.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27533
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Odstavit auto na půl dne na výměnu oleje je moc :?: Až klekne motor, bude to odstavené 14 dní :!: Omlouvám se, ale taková je realita.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dann
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Dann »

To je upřímně fakt blbost, ty auta jezdí X let napříč republikou v X městských rozvozech a jediné co se týče mazání tak trpí většinou spotřebou oleje a to díky tomu, že ten olej teče nebo prolíná z motoru. U nás se za 15let nestalo co to dělám, že by motor umřel na něco díky oleji, když ty auta denně jezdí tímto režimem, jen ty slavné DPF.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27533
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Chápu že někdo řeší u auta/motoru jen jestli jede/nejede, ale to že
Dann píše: ned dub 28, 2024 9:50 ....trpí většinou spotřebou oleje a to díky tomu, že ten olej teče nebo prolíná z motoru....
je TAKY problém. A podstatný protože když ty auta jezdí 25 hodin denně tak není čas ani ten olej kontrolovat/dolít :roll: Ale každého jeho věc.

Ovšem ale jezdit s polovičním množstvím oleje znamená jeho dvojnásobnou degradaci.
Se vším co přejetý olej přináší :( (mj. tu velkou spotřebu oleje > ztvrdlé těsnění, karbonem 'vybroušený' povrch válců, zapečené kroužky a vydřený ložiska).
Ne, motor se nezastaví. Zítra ani za měsíc. Ale dost výrazně mu to zkracuje životnost :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5791
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Dann píše: ned dub 28, 2024 2:20 ... takže opravdu výměna nehrozí co 220hodin, ale spíše tak 10tis km nebo 1000 motohodin. Omlouvám se, ale taková je realita.
Tým pádom by som osobne siahol po 5W30 :idea: Táto SAE trieda je stabilnejšia ako 5W40 preto sa tieto oleje používajú ako LL což bude tvoj prípad :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bjukemen
Příspěvky: 4896
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

tak ci tak je 1000hodin doslova zverstvo, je jasne ze 250hod je malo ale tolko je realna zivotnost oleja v takych podmienkach, 1000 nevydrzi ani v idealnych a to najma preto ze idealne nejestvuju
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1768
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od kornel »

asi tak... za daných nastavených obmedzení autorom, tu je bezpredmetné čosi ďalej radiť.
P.S ..už keď tie autá fungujú na 1000 motohodín a nič im nieje, tak prečo to nedať rovno na 2000 :idea: :?: ..jebať celý olej, ten je tam predsa len aby motor nebol suchý :wink:
Shi
Příspěvky: 1351
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Shi »

Ono je to jednoduchý - značně přetažené intervaly vedou na vysokou spotřebu oleje, to samozřejmě DPF nesnese a tak jde z auta ven. Já sice tvrdím, že STK je pro většinu novějších aut servisovaných zbytečná buzerace, ale tenhle přístup vysvětluje, proč jsou ulice plné kouřících dieselů a proč by to chtělo aby STK fungovalo rozumně.

Na tuto diskusi jsem si vzpomněl dnes v koloně, kdy jsem postával v oblaku kouře z nafťáků okolo.
Zajímavé, že v USA jsou kurýři, kteří mění olej jednou do měsíce, taxikáři jednou za tři měsíce nebo i častěji, a zvládají to.
Naposledy upravil(a) Shi dne pon dub 29, 2024 9:25, celkem upraveno 1 x.
bjukemen
Příspěvky: 4896
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

isteze, ale v tomto pripade to nieje o tom ze sa to neda zvladnut, ale o tom ze to nechcu zvladnut :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27533
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych že to bjuk a Shi trefili protože kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět