Fiat punto 1.4 cng natural power

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Petr.K.
Příspěvky: 20
Registrován: pát dub 23, 2021 14:37

Fiat punto 1.4 cng natural power

Příspěvek od Petr.K. »

Zdravím
Mám dotaz ohledně oleje pro Fiat Puto 2016 57kw CNG
Auto má najeto 50tis a je to firemní auto (Pražská plynárenská, kde jezdila flotila těchto aut)... bohužel nejde dohledat servisní historie, ani co tam bylo dávano za olej... toto auto odkoupil zaměstnanec , který auto zakoupil za účelem dalšího prodeje (tvrdil že to jezdilo na servis do firemni garáže, ale když chtěl nějaké potvrzení o servisu tak mu ho nedaly) Auto je pěkné, proveřeno Carvertical a všechno sedí, nepoškozeno... první 4roky podle STK najelo 5tis km a potom každé dva roky asi 22tis... Trochu se bojím aby byl motor ok a treba nežral olej když nevim jak byl olej výměnný (prý jsou auta na CNG na to náchylnější) Auto bude pro manželku na poskakováni do práce a většinou krátké jizdy 5+10km
Otázka co tam dát za olej? v příručce je Selenia Multipower GAS 5w40 Fiat 9.555 35-T2 ale olej je ACEA C3 API SM filtr pevných částic není... nebylo by vhodnější nějaká 5w40 A3? U té Selenie GAS píšou

"Speciální aditivace vytváří ochranu proti opotřebení ventilů, neutralizuje kyseliny vznikající spalováním alternativních paliv. Rovněž poskytuje maximální ochranu ventilů motoru, které jsou při spalování LPG a CNG extrémně namáhány. Vysoká hodnota TBN umožňuje neutralizovat kyselost oleje a zabraňuje tím vnitřní korozi motoru. Plně syntetický olej. Zvýšená ochrana před opotřebením ventilů (speciální aditiva)
Díky svému složení a esterovým složkám přilne olej ke kovovým součástem jako magnet"

Tak nevím jestli tomu věřit a nebo raději dát nějakou "plnotucnou" 5w40 A3... každopádně chci udělat proplach motoru i s filtrem najakou levnější 5w40kou a potom dát tu Selenii nebo doporučíte něco jiného?
(toho oleje je tam docela málo 2,8l tuším)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27532
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Fiat punto 1.4 cng natural power

Příspěvek od Pitris »

Je pravda že esterová složka v oleji je přínos a když by se olej měnil do 10 tkm tak bude (i) ta Selenia Multipower GAS 5w40 v pohodě 👍 Pokud chceš to co předepsáno / doporučeno výrobcem, tak klidně tu Selenii, leč úplně klidně bych dal (i) třeba Shell Helix Ultra za o dost nižší cenu, a nebo by se dal najít (pro ty krátké pojížďky) olej s vyšším obsahem boru.
Ale jestli nechceš "špekulovat", dej na interval 10 tkm tu Selenii nebo Shell. A bude dobře (v) motoru. A jestli chceš udělat proplach, tak se dá dát před vypuštěním do starého oleje třeba BG 109 či Millers Engine Flush, anebo na 2 - 3 tkm nějakou levnou 5w40.
A(le) nebylo by od věci o 8 let starého auta - pokud neděláno a autí by v rodině zůstalo - uvažovat i o výměně "vody" a převoďáku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Petr.K.
Příspěvky: 20
Registrován: pát dub 23, 2021 14:37

Re: Fiat punto 1.4 cng natural power

Příspěvek od Petr.K. »

Myslím, že nenajede ani 5tis za rok, ale měnit olej budu každý rok... Specifikaci oleje dodržovat nepotřebuji, výměnu budu dělat sám, ale jsem tochu paranoidní ohledně padělků olejů a zrovna ten Shell je zdárný příklad :? Když jsou tak rozdílné ceny na internetu... Proto sám u svého Forda Focus 1.6 atmo. používám Ravenol VSI 5w40 kde je pravost zaručena.. dal by se také použít? Nevím právě jestli má ta Selenie GAS to opodstatnění...ohledně té spalovací teploty... Nebo co z těch levnějších Q8 Formula Excel 5w40? Jezdime na něj v rodině na jiném Fiatu už asi 130tis a motor je v dobré kondici... Ano auto si chci nechat, takže náplně vyměním (vodu, převoďák) A ten proplachovaci přípravek je lepší BG nebo Millers?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27532
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Fiat punto 1.4 cng natural power

Příspěvek od Pitris »

Ten Shell když koupíš u ofiko prodejce nebo v obchodě který je na trhu už několik let (pema, znackoveoleje, motora, oleje.cz) tak bych se nebál, ale jak Ravenol VSI tak i Q8 (nebo třeba Yacco VX) se použít dá. A dobře. Notabene u ročního nájezdu okolo 5 tkm a výměně oleje po roce :wink: Teplotně to olej xw/40 zvládne.
A jestli BG 109 nebo Millers Engine Flush :?:
Možná BG.... Možná.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět