VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 130
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od sosko »

1. 2,0 TSI okrem iného sem tam potrápilo aj upchaté odvetranie skrine. Pozrieť sa na to.
2. Údaju 180tis km na 11 ročnom , 208 koníkovom autíčku v štvorkolke sa mi nechce veriť .
3. Žiadne 4 skrátené výmeny oleja, škoda času, materiálu a eur, vyčistí to holý trt.

4. Do benzínovej nádrže (napr.) BG 144K, Liqy Moly Pro-line Benzin System Reiniger, Techron, Pro-tec System cleaner a podobné, keď už by musel byť VIF tak v 4x dávkovaní (čiže polka pixle do nádrže, ak tá má 64 l ) apod. Skontrolovať, ako bolo už spomenuté, sviečky pred a po aditívach (ak sa dá aj spaľovací priestor) a opakovať kým sa zo sviečky a tenkého obvodu piestu nebude dať servírovať svíčková , skrátka nemá byť obrastený karbónom :wink:
5. určite BG EPR, pre olejovú náplň 4,7L postačí 325ml balenie, urobiť správne :!: tj. do starej náplne pri prevádzkovej teplote motora , tzn. olej aspoň 80stC, 30min. na 1200ot/min. :idea: Poriadne vypustiť.
6. Nový olej , ja by som sa nebál ani 5W30 alebo 0W30, aby sa ľahšie dostával na svoje miesta, a prípadne ich lepšie/ľahšie vyplavoval, meniť po 10tis km, v 5W40 by som skrátil na 7500km. Značka hociaká z overených , top v cena/výkon Shell Helix Ultra, top za vyššiu cenu Mobil1, Ravenol. Podľa mňa zbytočné, ak motor papá olej. Do starších motorov Valvoline Maxlife.
7. Sledovať spotrebu oleja, pri žiadnej zmene resp. zmene k horšiemu výmena krúžkov, pri zlepšení akomkoľvek postup od bodu 4 opakovať. ( aditíva do benzínu kvôli karbónovaniu by som pridával stále a v dostatočnej miere)


Je tu jedno ale, pri silne zakarbónovaných motoroch môže byť väčšia škoda ako úžitok, samé BG to píše na ich stránkach, napr. EPR nepoužívať do silne znečistených motorov. To už je na zvážení každého individuálne, napr. či verí udávaným km, či možno videl spodok motora s vaňou dolu, či bezprostredne po aplikácii EPR vie dať vaňu dalu a prípadne vyčistiť kôš/sitko atď.

Edit: Pitris už bol (zase) rýchlejší :D
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
smuha
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 17, 2022 16:26

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od smuha »

jarson1 píše: pon dub 15, 2024 12:03 SL by nemala vadit, ale SN by bolo lepsie. Ja by som dal normalne ludovy šláger shell hx 5-40. Ten ma SL urcite. Neviem ake dalsie veci to ale v tvojom pripade vyzaduje. A hlavne shell naozaj dobre cisti.
5000 je uz tak dost kratky interval, nie som si isty , ci dalsim skratenim nieco este ziskas.
Najazd je podozrivo nizky na takyto problem , ale v zavislosti na predoslej prevadzke , neda sa vylucit. Ty si nejako konkretne identifikoval , ze problem su kruzky, alebo si to len myslis?
Moze tam byt totiz aj niekoľko dalsich dovodov.
Nie konkrétne som to neidentifikoval že problém sú krúžky,len čo som prečital na fórach tak je to dosť častá pričina TSI motora. Nikde v okolí motora ani pod autom neni kvapka oleja,ešťe som rozmýšlal či to nebude turbo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

sosko píše: pon dub 15, 2024 12:12Edit: Pitris už bol (zase) rýchlejší :D
Ty si to zase rozvedl detailněji :wink:

Ale ještě jsem teď našel (sice ten olej neznám leč Made in Netherlands by mělo skýtat jistou pečeť kvality) > PMO 5w30 či 5w40 pao+ester https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 0/16832217
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 8/16832213
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
smuha
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 17, 2022 16:26

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od smuha »

Odvetranie skrine to som už riešil to sa vymenilo.
Skusim to ešte poriešiť stým BG 109 EPR a niečo stoho čo píšeš do benzínovej nádrže skontrolujem sviečky pred a po aditívach. Ešte jedna vec ak by som prešiel na olej 5w30 alebo 0w30 nestúpla by spotreba oleja? Vďaka
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

No prave to odvetranie skrine som myslel aj ja.
Teoreticky si aj dalsie moznosti ako napr. Gufera ventilov , ale v tomto pripade je este asi skoro. To nakoniec vies pomerne lahko ozestovat - daj zjazd z kopca pri brzdeni motorom a potom pridaj plyn. Ak mas za sebou oblak dymu tak pustaju.
A PCV ventil ( resp. tu sa ten system moze volat inak...) sa n da otestovat tiez pomerne jednoducho. U hondy stisnes ( zaskrtis hadicku veducu od ventilu ku saniu) . Ak ventil zacne cvakat tak je ok. Naopak ak necvaka, je zaseknuty ( najcastejsie bordel alebo vada pruziny). U toyoty je to dokonca primitivny jednosmerny ventil, ktory proste iba vyberies a skusis prefuknut. Lenze to je u hondy a toyoty. Ako to ma riesene tento motor, to netusim.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

smuha píše: pon dub 15, 2024 13:15Ešte jedna vec ak by som prešiel na olej 5w30 alebo 0w30 nestúpla by spotreba oleja? Vďaka
To je právě to. Může ale i nemusí....
Je to odvislé od toho PROČ je spotřeba oleje vyšší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

ten motor sám o sebe zasvinený nebude.. no stieracie krúžky sú iná kategória v týchto EA888 1.8 - 2.0TSI v daných postihnutých ročníkoch (tie si tu žijú svojím vlastným životom). A pokiaľ sa tieto postihnuté motory neprevádzkujú a neservisujú doslova v dokonalom režime (štýl jazdy a najčastejšie využívané pásma otáčok motora, dlžký trás, počestnosť studených štartov, intervaly výmeny oleja, kvalitné oleje atď..) tak tieto motory proste skôr či neskôr (skôr skôr) začnú ten olej žrať a stále viac a viac.

Čím skôr sa to začne riešiť tým je väčšia šanca na odlepenie a rozbehanie čiastočne zatuhnutých stierakov :arrow: chce to už ale tvrdší nebojácny prístup :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Kdysi, už možná před dvaceti lety, jsem čtl o sérii (myslím, že benzínových ) motorů do jedničkových Oktávií, které měly z výroby nějakým nedopatřením stírací kroužky namontované obráceně. Auta žrala olej jak sací bagr naftu a mezi lidmi kolovala jak horký brambor, zatímco automobilka dělala mrtvého brouka...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od rosso »

Pokud mne paměť neklame, bylo to u 1.8 Turbo vyrobených v Maďarsku.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Podařilo se mi to dohledat - mělo se jednat o (píšou o "početné sérii" motorů) 2.0i 8v 85kW, jinak to nenáročný a vlastně dobrý motor.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Pavel S.
Příspěvky: 23
Registrován: ned kvě 12, 2019 19:13

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pavel S. »

Shi píše: pát dub 05, 2024 8:47 Je tam kromě elektronické měrky i měrka klasická? Ty elektronické vynálezy, pokud se na nich usadí lak, kal nebo nějaký jiný kousek bordelu, můžou lhát až se jim od elektroniky práší.
S tím si dovolím nesouhlasit.
Senzory fungují na základě fyzikálních jevů. Většinou do řídící jednotky odesílají elektrický signál, který velmi přesně reprezentuje určitou hodnotu. Většinou to je el. napětí, ze kterého lze velmi přesně vypočítat požadovanou hodnotu. (otáčky, teplota atd. …)
Podle mě se tomu dá věřit naprosto přesně (pokud není čidlo porouchané).

Jediné co může výrobce udělat je to, že nastaví rozsah ve kterém se ukazatel na display začne hýbat. A to jen u hodnot, kde se hodnota nezobrazuje číselně, ale ukazatelem na nějaké stupnici. Takže například teplotu oleje (vody) nastaví tak, že se mění vždy až po několika stupních.

U té mé AUDI teplota vody skáče vždy po 10°C. A u oleje to bude (teď přesně nevím), ale odhaduji to na ty 2 až 3 stupně.
A pokud se ty ukazatele hýbou očekávaně (při studeném startu teplota vody pomalu stoupá, při rychlé jízdě na dálnici, teplota oleje stoupne, při pomalé jízdě zase klesne, ukazatel hladiny oleje v motoru průběžně mezi výměnou oleje klesá bez kolísání) tak se tomu dá věřit a je to spolehlivé. Vždy mě to takto fungovalo spolehlivě u všech aut (Lada, Škoda, BMW, VW, Ford, Audi).

Až seženu tu plechovou měrku oleje, tak otestuji ten digitální ukazatel, zda ukazuje spolehlivě. Dám vědět. Pokud bych zjistil, že ta digitální měrka ukazuje špatně (čemuž zatím nic nenasvědčuje), tak tu výměnu oleje na 5W-40 udělám při dalším cyklu znova (možná), a budu to měřit tou plechovou měrkou.

(Poznámka: z Audi mi napsali, že mně tu měrku na olej nedodají, protože ji nemají na tento typ Audi v katalogu . Takže si musím změřit délku trubičky až na dno vany a budu tu měrku shánět na eshopech.)


Shi píše: pát dub 05, 2024 8:47 Myslím to vážně - na americkém fóru kdosi psal, že mu měrka ukazovala změny hladiny, které moc nedávaly smysl, pak zkrátil intervaly výměn oleje na polovinu a začal používat olej, co poněkud víc čistí, a měrka zase po čase začala fugovat.
To zní logicky. Zanesené čidlo nemůže správně fungovat. A dlouhé výměny oleje, tak to je špatná údržba motoru (i když výrobci tvrdí něco jiného … )
Shi
Příspěvky: 1347
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Shi »

Pavel S. píše: čtv dub 18, 2024 8:52
Shi píše: pát dub 05, 2024 8:47 Je tam kromě elektronické měrky i měrka klasická? Ty elektronické vynálezy, pokud se na nich usadí lak, kal nebo nějaký jiný kousek bordelu, můžou lhát až se jim od elektroniky práší.
S tím si dovolím nesouhlasit.
Senzory fungují na základě fyzikálních jevů. Většinou do řídící jednotky odesílají elektrický signál, který velmi přesně reprezentuje určitou hodnotu.
Jenomže ty nevidíš co posílá sensor do řídicí jednotky, ale vidíš to, co se ti řídicí jednotka rozhodne ukázat. A to je dost podstatný rozdíl, protože třeba u hladiny oleje bys musel vidět jak ti to šplouchá v zatáčkách, při zrychlování nebo zpomalování a to nevidíš. Stejně tak kontrolka mazání zhasne hned po startu, ale v reále by měla svítit o kus déle. Teplotu vody už jsme tu řešili. A tak je to se vším. Ve výsledku klasická mechanická měrka lhát neodokáže, elektronika ano a někdy velmi záludně - z důvodu porychy čehokoliv může prostě o kousek ujet. Mi takto svého času ujelo čidlo venkovní teploty vzduchu - je nalepené ze vnitř na blatníku a při drobném ťukanci bylo poškozeno a po několika měsících od nehody se do něj nějak dostala vlhkost. Když přišly mrazy, tak to vlhkost roztrhla a čidlo začalo začalu pomalu ale jistě ujíždět. Auto spokojeně ukazovalo teplotu furt, ale kvůli té pomalé degradaci mi to přišlo opravdu hodně divný až když auto ukazovalo +10C a přitom venku hustě sněžilo ...
Oilmaster
Příspěvky: 7
Registrován: pát lis 18, 2022 11:48

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Oilmaster »

Co se stane, když zaměním olej 70-75W (VAG: G070726A2)

…za 75W80 GL4 ?

Hádám že to je ekvivalent nebo jedno a to samý?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Takhle podle kusých údajů a je-li i ten 70W75 API GL4 nebo 4+, je to fakt jedno, akorát možná budeš mít trochu jiný pocit z řazení za tepla. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Oilmaster
Příspěvky: 7
Registrován: pát lis 18, 2022 11:48

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Oilmaster »

No původní nevím co je, je to 6 kvalt Fábie kód převodovky FSM Říkali v servisu.

Ten nový bude https://allegro.cz/nabidka/prevodovy-ol ... 4321171318
Odpovědět