Oslňování světly protijedoucích vozidel
Moderátor: Colommbo
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oslňování světly protijedoucích vozidel
Ono to blikání jde vidět i přes svodidla, ale lidi jsou dementi...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Oslňování světly protijedoucích vozidel
Já mám dost problém s moderními autami, které na dálkové vykrajují místo, kde jedu já. V jednom z deseti případů se mi to vyhne, ve zbylých to jsou pořád dálkové a pořád svítí dost silně. Zajímavost je když takové auto jede za mnou a osvicuje mi příkop v protisměru přede mnou
A nejhorší jsou automatické dálkové, které se mají vypnout, když vidí světlo. To skoro pořád jedu s prstem na páčce a blikám, abych si to vypnul. Nevím jak v jiných autech, ale moje H4 to ignoruje snad až do doby když jsme přímo před sebou třeba 50-100m, teprve se to vypne. Jakmile to ale není napřímo, ze zatáčky vždy dostanu oslepující ránu. Nejvíc mi přijdou že to dělají škodovky, které si tuto funkcionalitu osvojily první - o3 FL.
A nejhorší jsou automatické dálkové, které se mají vypnout, když vidí světlo. To skoro pořád jedu s prstem na páčce a blikám, abych si to vypnul. Nevím jak v jiných autech, ale moje H4 to ignoruje snad až do doby když jsme přímo před sebou třeba 50-100m, teprve se to vypne. Jakmile to ale není napřímo, ze zatáčky vždy dostanu oslepující ránu. Nejvíc mi přijdou že to dělají škodovky, které si tuto funkcionalitu osvojily první - o3 FL.
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Re: Oslňování světly protijedoucích vozidel
To je ta odvrácená strana všech asistentů. Řidiči na ně spoléhají a ztrácejí základní řidičské návyky. Potom nejsou schopni zapínat včas osvětlení, vypínat dálkové atd... A už vidím pokračování, jak v létě budou na Nově brečet lidi na hranicích, že jedou k moři a nemají doklady.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Oslňování světly protijedoucích vozidel
Ahoj! S názorem, že řidiči ztrácejí základní návyky, nemohu než souhlasit, bohužel. Automobilky v boji o zákazníky (bo business first!) začaly vymýšlet všelijaké fičury pracující a někdy i "myslící" za řidiče, ti logicky zpohodlněli a stali se ve velké většině jen obsluhovači (7.p.č.mn.) svých plechových miláčků. Je to logický vývoj, rozumím tomu a snažím se to pochopit, avšak člověk za volantem nesmí v první řadě přestat myslet a velmi často i za ty okolo.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Oslňování světly protijedoucích vozidel
Bohužel dost lidí nemyslí (za volantem) vůbec, natož pak na/za druhé A automobilky jim to usnadňují.... Ty auta se budou za chvíli za toho/tu za volantem i holit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF