Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Ahoj, použiji toto vlákno, jelikož mám stejný motor v boxeru 2,2 BlueHdi, i když jen 88kw, ale to je jen softwarový rozdíl. Informací je v tomto vlákně dost, ale také dost minimálně nepřesností. O tom až jindy.
Měnil jsem nyní olej. v uživatelském manuálu už se skoro nic nedá dočíst. Jen v servisní knížce je přisponkovaný plán údržby s informací, že systematické operace se za normálních podmínek provádějí každých 50 tis km, za ztížených podmínek každých 20 tis km. Doporučený olej
0w30 B71 2312. Toť vše. Žádné info o množství. Ono vůbec o tomto relativně novém motoru je strašně málo informací. Někde jsem se dočetl, že oleje je tam 6,6 l. Koupil jsem to ojeté, poslední výměnu oleje dělal autorizák Peugeot. Oleje tam bylo asi centimetr nad horní ryskou. Toto je vpodstatě zakázané. Olej měl najeto údajně 4 tis a byl černý jak bota. Nalil jsem nový, vešlo se ho ale pouze asi 5,3 l včetně filtru. Ještě než dotekl z nalévacího hrdla k měrce, tak už byl černý. Jak kdyby tam něco zůstalo. Ale tvar vany vypadá normálně, ne jako ten konstrukční nesmysl u 1,6 Hdi. Oleje dávám vždy do půlky mezi rysky. Je to správně ? Každý profesionální automechanik, který někdy měnil olej přede mnou, dával na max, nebo víc. Neznáte někdo prosím lépe tento motor ?
Měnil jsem nyní olej. v uživatelském manuálu už se skoro nic nedá dočíst. Jen v servisní knížce je přisponkovaný plán údržby s informací, že systematické operace se za normálních podmínek provádějí každých 50 tis km, za ztížených podmínek každých 20 tis km. Doporučený olej
0w30 B71 2312. Toť vše. Žádné info o množství. Ono vůbec o tomto relativně novém motoru je strašně málo informací. Někde jsem se dočetl, že oleje je tam 6,6 l. Koupil jsem to ojeté, poslední výměnu oleje dělal autorizák Peugeot. Oleje tam bylo asi centimetr nad horní ryskou. Toto je vpodstatě zakázané. Olej měl najeto údajně 4 tis a byl černý jak bota. Nalil jsem nový, vešlo se ho ale pouze asi 5,3 l včetně filtru. Ještě než dotekl z nalévacího hrdla k měrce, tak už byl černý. Jak kdyby tam něco zůstalo. Ale tvar vany vypadá normálně, ne jako ten konstrukční nesmysl u 1,6 Hdi. Oleje dávám vždy do půlky mezi rysky. Je to správně ? Každý profesionální automechanik, který někdy měnil olej přede mnou, dával na max, nebo víc. Neznáte někdo prosím lépe tento motor ?
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Ahoj.
2m2 BlueHDI by mělo mít celkovou kapacitu 7.5l, ovšem při výměně se prej vylije jen 6.6l. Ještě je udané, že ve filtru je 0.5l...
Co se týče barvy, u každého dieselu je olej okamžitě černý.
2m2 BlueHDI by mělo mít celkovou kapacitu 7.5l, ovšem při výměně se prej vylije jen 6.6l. Ještě je udané, že ve filtru je 0.5l...
Co se týče barvy, u každého dieselu je olej okamžitě černý.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Začnu od konce - oleje v motoru má být max na horní rysce. Když dá někdo víc je to chyba. A při výměně se dává aby hladina byla mezi ryskami od půlky po max.
Nikdy z motoru nevyteče všechen olej. Část starého (0,2 až někdy i skoro litr ) v něm zůstane a obarví/kontaminuje to nový olej. Zčasti se to dá eliminovat tak (je to dražší ale vyplatí se) že po vypuštění starého se dá tak třetina množství nového (a stačí s nejnižší požadovanou specifikaci) a pak to nechat (na místě) chvíli brblat. A pak vypustit a dát nový. Chce to ale dva filtry. Nebo aspoň jak si udělal vyměnit olej hned po koupi ojetiny.
A když je tam olej dlouho (30 nebo 50 tkm je PRASÁRNA), nebo když člověk neví co či jak dlouho tam je, dá se před vypuštěním starého do něj nalít i čistič (třeba Millers nebo BG). Pak to ale chce tu třetinu nového oleje a dostat z motoru i ten čistič > (použít dle návodu).
A co jde o ten interval výměn -> při častých statrech, městském popojíždění anebo při dlouhodobé vysoké zátěži (to jsou ty ztížené podmínky) by měl být po/do 10 tkm, nebo při klidných jízdách s málem startů 15 (MAX 20) tkm nebo rok.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Děkuji za reakci pánové. Že je v dieselu olej černý vím (snad projde to rasově nekorektní označení), ale tady byl v tu chvíli, než dotekl do vany k měrce, aniž bych protočil motor. Říkal jsem to proto, abych demonstroval to, že tam zůstalo nemalé množství. Jak tam mohlo zůstat asi 1,2 l ? Mám ještě jiného diesela a po prvním nalití je olej čistý, jako z lahve. Olej měním u všech aut po 10 tis, tady to vypadá asi ještě dříve. Napadá mě příště experimentovat s heverem a zkoušet auto naklánět zleva, zprava a zepředu, jestli vyteče víc. Měl jsem berlingo s tím výpustným šroubem vmáčknutým dovnitř, místo ven a tam zůstávalo 3 -4 dcl oleje. I to mě vadilo, tak když si dcera pořídila P 207 s tím motorem, ale 8mi ventil (lepší, než 16ti ventil), tak jsem nechal vym2nit vanu za s normálním tvarem. Vana stoji tisíc Kč, to myslím za to stojí.
Je asi mor dnešní doby, že konstruktéři, kteří vyvíjejí motory a to ve všech automobilkách, nemůžou být pitomci a vědí, že 50 tis na olej je zhovadilost, ale přijdou markeťáci a ti mají hlavní slovo. Fleetoví zákaznici zkoumají celkové náklady na provoz auta a podle toho vybírají. Chcete nízké náklady ? Tak my vám je vytvoříme. Na druhou stranu si musí být trochu vědomi toho, že ten motor to vydrží. A teď se oklikou dostávám k původnímu záměru tazatele čím nahradit Total Ineo, protože on slyšel, že Total...
Běžný uživatel řekl bych nemá šanci poznat rozdíl ve změně oleje stejné normy, ale jiného výrobce.
Je asi mor dnešní doby, že konstruktéři, kteří vyvíjejí motory a to ve všech automobilkách, nemůžou být pitomci a vědí, že 50 tis na olej je zhovadilost, ale přijdou markeťáci a ti mají hlavní slovo. Fleetoví zákaznici zkoumají celkové náklady na provoz auta a podle toho vybírají. Chcete nízké náklady ? Tak my vám je vytvoříme. Na druhou stranu si musí být trochu vědomi toho, že ten motor to vydrží. A teď se oklikou dostávám k původnímu záměru tazatele čím nahradit Total Ineo, protože on slyšel, že Total...
Běžný uživatel řekl bych nemá šanci poznat rozdíl ve změně oleje stejné normy, ale jiného výrobce.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
U mě funguje a vyteče víc když zvednu předek. Takže si před výměnou oleje najedu na 10 cm klíny.
Bohužel. Zřejmě máš pravdu.
Běžný uživatel možná ne, ale motor to poznat může. I když podstatná / podstatnější než jestli Mobil, Shell či Total je včasná výměna oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
U mě funguje a vyteče víc když zvednu předek. Takže si před výměnou oleje najedu na 10 cm klíny.
Francouzi nejsou Japonci, bohužel. Myslej jinak Tipuju calvados.
Běžný uživatel možná ne, ale motor to poznat může. I když podstatná / podstatnější než jestli Mobil, Shell či Total je včasná výměna oleje.
Souhlasím. Ale o kolik se liší parametry obdobných olejů, o 20% ? Ta včasná výměna je podstatně dramatičtější změna.
Chtěl bych se zastat Totalu za myslím neoprávněnou kritiku. Dann řekl, že mu Total ubývá a ostatní oleje ne a že je to olejem, že má vysoký odpar.
Před třemi lety jsem si koupil MB áčko W169 2l diesel, 113 tis km. Pokračoval jsem po berlingu dál Totalem. Auto žralo asi litr oleje na 4 tis km. Motor pod 1500 ot. vibroval a při jízdě ustálenou rychlostí dobrý, ale jak se trošku přidal plyn, tak to vibrovalo jak na tři válce. Předchozí majitelka odhaduji jezdila krátké trasy, do školky pro dítě (odřené od sedačky), do krámu na nákup, po městě. Tak jsem s tím začal jezdit, jako bych to ukrad. Pak většinou dálnice po Evropě a motor přestával vibrovat a teď ve 155 tis km je úbytek oleje při výměnách po 10 tis km asi 3mm na měrce. Není potřeba dolívat. Do nafty zima i léto VIF. Stále s olejem Total.
Takže mohl bych říct, že mě Total naopak odstranil spořebu oleje, ale takhle to není.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Absolutně nevhodné pro diesel A jestli se navíc olej měnil dle předpisu tak byl motor zabordelený a zřejmě chycené i kroužky.Luigi píše: ↑čtv bře 21, 2024 17:44Auto žralo asi litr oleje na 4 tis km. Motor pod 1500 ot. vibroval a při jízdě ustálenou rychlostí dobrý, ale jak se trošku přidal plyn, tak to vibrovalo jak na tři válce. Předchozí majitelka odhaduji jezdila krátké trasy, do školky pro dítě (odřené od sedačky), do krámu na nákup, po městě....
Tomu se říká "italská údržba" A většinou i funguje. Pravděpodobně se Ti podařilo ten humus z motoru ještě dostat ven a povolily asi i ty kroužky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Upřímně za mě Total není špatný olej, chraň bůh, jen jsem měl špatné zkušenosti v drtivé většině u koncernu, kde ten olej prostě motorům chutnal a mizel. Když řeším francouze hlavně Peugeot a Citroen hlavně Berlingo a Partner, tak v drtivé většině jen Total, protože tam většinou bývá nalitý už z Fabriky. Cena za Total je hodně solidní a kdo motá hodně km ročně tak je to i celkem úspora peněz a né na úkor kvality, ale za mě bych raději doporučil s výše zmiňovanou s normou PSA raději Mobil, protože ten olej je mi prostě kvalitetivněji sympatičtější a u Boxerů prostě nemizel.Luigi píše: ↑čtv bře 21, 2024 17:44U mě funguje a vyteče víc když zvednu předek. Takže si před výměnou oleje najedu na 10 cm klíny.
Francouzi nejsou Japonci, bohužel. Myslej jinak Tipuju calvados.
Běžný uživatel možná ne, ale motor to poznat může. I když podstatná / podstatnější než jestli Mobil, Shell či Total je včasná výměna oleje.
Souhlasím. Ale o kolik se liší parametry obdobných olejů, o 20% ? Ta včasná výměna je podstatně dramatičtější změna.
Chtěl bych se zastat Totalu za myslím neoprávněnou kritiku. Dann řekl, že mu Total ubývá a ostatní oleje ne a že je to olejem, že má vysoký odpar.
Před třemi lety jsem si koupil MB áčko W169 2l diesel, 113 tis km. Pokračoval jsem po berlingu dál Totalem. Auto žralo asi litr oleje na 4 tis km. Motor pod 1500 ot. vibroval a při jízdě ustálenou rychlostí dobrý, ale jak se trošku přidal plyn, tak to vibrovalo jak na tři válce. Předchozí majitelka odhaduji jezdila krátké trasy, do školky pro dítě (odřené od sedačky), do krámu na nákup, po městě. Tak jsem s tím začal jezdit, jako bych to ukrad. Pak většinou dálnice po Evropě a motor přestával vibrovat a teď ve 155 tis km je úbytek oleje při výměnách po 10 tis km asi 3mm na měrce. Není potřeba dolívat. Do nafty zima i léto VIF. Stále s olejem Total.
Takže mohl bych říct, že mě Total naopak odstranil spořebu oleje, ale takhle to není.
A ze své zkušenosti, co se týče výměny oleje u Boxera, aby vyteklo co nejvíce, tak stát prostě čumákem dopředu do kopce, protože je výpušťák vzadu uprostřed. A co se týče olejového filtru u Boxera, tak z něj vyteče vše, protože má vložku s víčkem zespodu, takže ve filtru nemá co zůstat jako třeba u koncernů, které mají vložky na motoru nahoře a aspoň já z poudra odsaji odsávačkou 2-4dcl.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Spíš než na značku je potřeba koukat na to jaké další normy ten olej plní a jaké normy plní u prémiovějších provedení.
Takže v případě oleje, který má plnit B71 2312 bych pak hledal mezi oleji, které navíc plní i MB229.61, protože to je hodně náročná norma, která co se týče tvorby úsad a oxidace překonává požadavky i MB229.51
Z levnějších olejů se tím nabízí třeba MN7919-5 MANNOL LEGEND EXTRA 0w-30, nicméně oficiální schválení žádný levnější olej prostě nemá a pokud chce člověk mít oficiální schválení a skutečně kvalitní olej k tomu, tak si prostě připlatí za Ravenol nebo Mobil1 nebo něco v podobné cenové hladině.
https://www.mannol.de/products/syntheti ... xtra-0w-30
On tento Mannol totiž bude s vysokou pravděpodobností o dost lepší než ten Total Ineo First 0w-30, jehož jediným kladem bude to, že má oficiální B71 2312, jinak je to v posatatě naprosto základní levný ACEA C2/API SN+ olej, který je odolnější vůči oxidaci ale jinak neplní nic moc navíc.
Mannol na rozdíl od Totalu nejspíš bude díky základu ve složení PAO+ester schopen i ten motor postupně vyčistit od úsad.
Takže v případě oleje, který má plnit B71 2312 bych pak hledal mezi oleji, které navíc plní i MB229.61, protože to je hodně náročná norma, která co se týče tvorby úsad a oxidace překonává požadavky i MB229.51
Z levnějších olejů se tím nabízí třeba MN7919-5 MANNOL LEGEND EXTRA 0w-30, nicméně oficiální schválení žádný levnější olej prostě nemá a pokud chce člověk mít oficiální schválení a skutečně kvalitní olej k tomu, tak si prostě připlatí za Ravenol nebo Mobil1 nebo něco v podobné cenové hladině.
https://www.mannol.de/products/syntheti ... xtra-0w-30
On tento Mannol totiž bude s vysokou pravděpodobností o dost lepší než ten Total Ineo First 0w-30, jehož jediným kladem bude to, že má oficiální B71 2312, jinak je to v posatatě naprosto základní levný ACEA C2/API SN+ olej, který je odolnější vůči oxidaci ale jinak neplní nic moc navíc.
Mannol na rozdíl od Totalu nejspíš bude díky základu ve složení PAO+ester schopen i ten motor postupně vyčistit od úsad.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Mobil 1 ESP LV 0w30 - špičkový TOP olej nielen v danej triede mimo iné plní aj MB229.61 (u testov na rusákoch neuveriteľne viskozitne a šmykovo stabilný a vo svojej triede 0w-30 podľa testov s najnižším koef. trenia..).Shi píše: ↑sob bře 23, 2024 13:01 Spíš než na značku je potřeba koukat na to jaké další normy ten olej plní a jaké normy plní u prémiovějších provedení.
Takže v případě oleje, který má plnit B71 2312 bych pak hledal mezi oleji, které navíc plní i MB229.61, protože to je hodně náročná norma, která co se týče tvorby úsad a oxidace překonává požadavky i MB229.51
... a pokud chce člověk mít oficiální schválení a skutečně kvalitní olej k tomu, tak si prostě připlatí za Ravenol nebo Mobil1 nebo něco v podobné cenové hladině.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Nevím, jestli mluvíš o stejném motoru. Tento 2,2 BlueHDI filtr typu vložka s víčkem nemá. Má plechový šroubovací z jednoho kusu.Dann píše: ↑pát bře 22, 2024 13:16
A ze své zkušenosti, co se týče výměny oleje u Boxera, aby vyteklo co nejvíce, tak stát prostě čumákem dopředu do kopce, protože je výpušťák vzadu uprostřed. A co se týče olejového filtru u Boxera, tak z něj vyteče vše, protože má vložku s víčkem zespodu, takže ve filtru nemá co zůstat jako třeba u koncernů, které mají vložky na motoru nahoře a aspoň já z poudra odsaji odsávačkou 2-4dcl.
Boxer měl od 2006 do asi 2014 motory 2,2, ale to byly motory Ford. Ty měly vložku filtru s víčkem. Od 2015 do 2019 se dávaly motory 2,0 HDI, ty už měly plechový filtr a od 07/2019 jsou motory 2,2 BlueHDI, kde je opět plechový filtr. I když plechový filtr je starší varianta, než vložka s domečkem.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Tento Mannol jsem měl také ve finále. Nakonec to vyhrál Motul specific. Dokonce si myslím, že Mannol by mohl být výrobce originál olejů Mercedes, ale to jen tipuju. Kdysi jsem viděl na té lahvi několik shodných markrů.Shi píše: ↑sob bře 23, 2024 13:01 Spíš než na značku je potřeba koukat na to jaké další normy ten olej plní a jaké normy plní u prémiovějších provedení.
Takže v případě oleje, který má plnit B71 2312 bych pak hledal mezi oleji, které navíc plní i MB229.61, protože to je hodně náročná norma, která co se týče tvorby úsad a oxidace překonává požadavky i MB229.51
Z levnějších olejů se tím nabízí třeba MN7919-5 MANNOL LEGEND EXTRA 0w-30, nicméně oficiální schválení žádný levnější olej prostě nemá a pokud chce člověk mít oficiální schválení a skutečně kvalitní olej k tomu, tak si prostě připlatí za Ravenol nebo Mobil1 nebo něco v podobné cenové hladině.
https://www.mannol.de/products/syntheti ... xtra-0w-30
On tento Mannol totiž bude s vysokou pravděpodobností o dost lepší než ten Total Ineo First 0w-30, jehož jediným kladem bude to, že má oficiální B71 2312, jinak je to v posatatě naprosto základní levný ACEA C2/API SN+ olej, který je odolnější vůči oxidaci ale jinak neplní nic moc navíc.
Mannol na rozdíl od Totalu nejspíš bude díky základu ve složení PAO+ester schopen i ten motor postupně vyčistit od úsad.
Paradoxně mě odradilo, pro kolik automobilek je schválený, takže se jeví jako univerzální výrobek, kdežto Motul má schválení pouze pro Peugeot, tváří se tedy jako na míru přesně postavený. Ale asi jsem uvažoval špatně.
Otázka je, jak se stane, že olej má schválení výrobce.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Laboratorní zkoušky, motorové zkoušky, poplatky.
Čím víc náročných norem olej splňuje tím víc protichůdných požadavků se podařilo dosáhnout. A různí výrobci mají různé priority a jsou různě nároční na to jak moc nad rámec základních norem jejich požadavky jdou.
Takže tím, že olej kromě Peugeot B71 2312 splní i MB229.61 získáš třeba to, že musí mít TBN > 7.5 a odparnost dle Noacka do 10%, zatímco Peugeot si vystačí s TBN >6.0 a Noackem pod 12%. Tedy to, že olej plní víc norem současně je výhoda.
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Aha, zajímavé, díky
Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First
Já pro všechna na olej nenáročná japonská auta, která máme v rodině prefereuji oleje, které plní MB229.x, protože Mercedes myslí na kde co a myslí na to dřív, než na to přijdou ostatní výrobci. A pro auta, se kterým se jezdí pila, hledám ještě oleje, které navíc plní Porsche normu, protože Porsche údajně, nad rámec toho co chce VW, dělá i motorovou zkoušku, která simuluje cca 200 hodin na okruhu.
Francouzské normy většinou cílí na prodloužené servisní intervaly - odolnost oleje proti oxidaci, změny viskozity a tvorba kalů, ale přijde mi, že na to MB jde komplexneji a víc řeší celkovou čistotu motoru a opotřebení. Ale to je jen celkový výsledný dojem, protože se to porovnává obtížně a jakékoliv konkrétní informace se shání dost těžce.
Francouzské normy většinou cílí na prodloužené servisní intervaly - odolnost oleje proti oxidaci, změny viskozity a tvorba kalů, ale přijde mi, že na to MB jde komplexneji a víc řeší celkovou čistotu motoru a opotřebení. Ale to je jen celkový výsledný dojem, protože se to porovnává obtížně a jakékoliv konkrétní informace se shání dost těžce.