mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Moderátor: Colommbo
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1828
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Jak už zde zaznělo, ano, dřív C oleje byly výrazně horší, pročítáš 50 stran ale i několik let staré diskuze, takže některé informace co tenkrát platily, teď jsou irelevantní
Ovšem nic nemění na tom to, že na 7tkm je to vlastně jesno, co tam bude, krom 0w20 skrze cestu směr Chorvatsko.
Ovšem nic nemění na tom to, že na 7tkm je to vlastně jesno, co tam bude, krom 0w20 skrze cestu směr Chorvatsko.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
A na tom Shellu 0w-30 (SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30) se nelíbí co přesně? Cena je jen o trochu vyšší, než ten Total 0W-30 a je to koncepčně skoro o 10 let modernější olej.2xmm píše: ↑stř bře 27, 2024 20:15 nikto ďalší mi neposlal olej 0w30 ktorý by som mohol použiť... ja som poslal TOTAL ktorý ste zhejtovali tak potom jedine môžem dávať Ravenol napríklad sa mi páči aj tento olej ale zase to C2 https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -1l-11806/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0-4l-5948/
To C2/C3 znamená, že má normální HTHS, což není nevýhoda, ale výhoda ...
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Používaj ho aj naďalej a máš svätý pokoj. Výborný pomer cena/kvalita Mal som ho tiež v Corolle 1.6
Skúsil som aj Mannol a aj ten bol v pohode SAE 5W30 je u nás celoročne ok, zbytočne nešpekuluj
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
k tomu snáď aj poznatok od človeka (donedávna venujúceho sa vývoju mazív pre konkrétny tým v nascar a momentálne pracujúci ako certifikovaný tribológ pre spoločnosť venujúcej sa vývoju nových materiálov, povlakov a konštrukcií piestnych krúžkov vo väzbe na mazivá)
..Ak ti dodám všetky potrebné ingrediencie pre vytvorenie plnohodnotného konkrétneho mot.oleja (jednotlivé základové oleje, jednotlivé aditíva - detergenty, disperzanty, depresanty, protipenivostné, anti-wear, trenie modifikujúce, viskozitu a visko. index upravujúce zložky atd...) a dokonca postavím ťa do labáku s dostatočným vybavením na vymiešanie finálneho produktu.. Možeš si byť istý, že namiešaš niečo, a to "niečo" bude na hony vzdialené tomu (v negatívnom zmysle), čo by z daných tých istých aditív namiešal napr. ExxonMobil, MillersOils, Petronas a pod... (tieto spoločnosti menujem len ako príklad)
Tu ide nielen o to mať dostupné zložky ale vedieť a poznať presný ten najoptimálnejší recept ako dané konkrétne zložky k sebe spojiť v akom pomere, v akom čase kedy ktorú pridať a pri akých presných teplotách aby sa dosiahli tie najoptimálnejšie synergické prepoje, rovnako aj aby bola zachovaná čo najvyššia stabilita zložiek v oleji a ďalšie fakty. Jednoducho pripraviť finálny produkt nie je vobec len o tom nahádzať to do hrnca všetko, zamiešať a vybavené. Je to veda a aj tieto skutočnosti sú predmetom vývoja a výskumu v oblasti mazív, čo stojí obrovské peniaze a tých najlepších ľudí v obore - nie každý si to môže dovoliť. Preto sa väčšinou nakupujú univerzálne finálne aditívne balíčky a tie sa len domiešavajú do nejakých už navrhnutých overených zmesi základových olejov. A potom sú tu spoločnosti (len minimum) ktoré si to všetko (alebo nejakú čast z toho - podľa uváženia a konkrétnych potrieb navrhujú a dokážu navrhovať a testovať sami) a majú svoje kompletne jedinečné vzorce a odtlačky olejov.
V tom je ten rozdiel medzi spoločnosťami dávajúcimi svoje meno na obal olejov.
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Přesně tak, to je jádro pudla. Olej, který dnes plní jen API SL a nejspíš tedy používá aditivačné balíček, který byl vyvinutý v době API SL (2001-2004), sice nebude do staršího auta vysloveně špatný, ale nemůže kvalitativně reagovat na vývoj a změny v posledních cca 20 letech, které ne vždy byly k lepšímu.Pitris JUNIOR píše: ↑stř bře 27, 2024 20:57 pročítáš 50 stran ale i několik let staré diskuze, takže některé informace co tenkrát platily, teď jsou irelevantní
Oleje ACEA "C" byly průšvih hlavně v době API SM a počátku nástupu API SN, protože výrobci neuměli zařídit splnění protichůdných požadavků bez toho, aby oleje měly nízké TBN, což byl průšvih hlavně s módou prodloužených servisních intervalů v kombinaci s krátkými jízdami.
Nástup olejů se sníženou HTHS viskozitou byl problém, protože řešení nebylo dlouhodobě vyzkoušené v extrémních podmínkách specifických pro evropu, nástup 0w-20 také byl uspěchaný. Mezi olejem Honda 0w-20 z roku 2017 a olejem Honda 0w-20 z roku 2023 je dost podstatný rozdíl a to co ten první nezvládal, ten druhý v tom stejném autě zvládl, protože modernější aditivační balíček funguje líp než ten starší.
Dnešní auta mají start-stop systémy, větší tepelnou účinnost a spoustu "zlepšováků" směrem k Euro 6/7. Koncepčně starší oleje čelí problémům,na které je nikdo při jejich vývoji netestoval - počínaje biosložkami a konče třeba nitrooxidací.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1828
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Navázal bych na to nižší TBN, z toho vyplývá, že dříve začne zanechávat úsady, je tak?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Trošku jinak.... Čím vyšší TBN tím lépe olej odolává působení kyselin vznikajících (a čím kratší jízdy tím víc) nespáleným palivem a vlhkostí. A pokud TBN vyčerpané, tak motor začíná pomalu uvnitř korodovat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
- koroze kovových částí nejspíš může docházet i k napadání těsnění
- napadání již vytvořených povrchových kluzných vrstev
- snižování funkčnosti nejrůznějších aditiv a tedy růst tření a opotřebení
- tvorba úsad
Něco na to téma zde:
https://aroscientific.com/blog/post/the ... l-analysis
- napadání již vytvořených povrchových kluzných vrstev
- snižování funkčnosti nejrůznějších aditiv a tedy růst tření a opotřebení
- tvorba úsad
Něco na to téma zde:
https://aroscientific.com/blog/post/the ... l-analysis
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Zdravím opäť ja
tak už je to rozhodnuté na 0w30 .. prečítal som aj oil.de fórum aby som sa zorientoval .. a chcel by som už len poprosiť ktorý z týchto olejov by ste vybrali pre 7000km ročne a z toho 80 percent len mesto 4km maximálne a 20 percent cesta do Chorvátska a späť. Ďakujem pekne!!
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -5l-16988/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -5l-28958/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0-4l-5948/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -4l-11807/
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-sso-sae-0w-30-1l
cena je tam skoro rovnaká pre všetky až na ten shell
Potrebujem 4.2 l na výmenu tak mi treba kúpiť 5l
tak už je to rozhodnuté na 0w30 .. prečítal som aj oil.de fórum aby som sa zorientoval .. a chcel by som už len poprosiť ktorý z týchto olejov by ste vybrali pre 7000km ročne a z toho 80 percent len mesto 4km maximálne a 20 percent cesta do Chorvátska a späť. Ďakujem pekne!!
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -5l-16988/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -5l-28958/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0-4l-5948/
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -4l-11807/
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-sso-sae-0w-30-1l
cena je tam skoro rovnaká pre všetky až na ten shell
Potrebujem 4.2 l na výmenu tak mi treba kúpiť 5l
Toyota Auris Touring Sport 1,6 benzín 1/2015
Mobil1 ESP LV 0w30
Mobil1 ESP LV 0w30
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Keby som neriesil cenu, tak ravenol.
Ak shell , potom inu variantu - A5. 0w30.
Ak shell , potom inu variantu - A5. 0w30.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Já Mobil1 ESP LV 0w30.... nebo Ravenol SSO. Ten Mobil je sice mid saps, ale při výměně po 7 tkm to nemá vliv.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
za mňa rovnako ako Pitris.. 1. Mobil1 ESP LV alebo 2. Ravenol SSO
P.S ..ten Mobil1 je síce Mid-SAPS (hoci presne na hornej hrane s obsahom popolovin pre pásmo Mid-Saps..) no čo je veľmi pozitívne úroveň Mid-SAPS sa u tohto oleja podarilo kuchárom oleja znížiť nie za cenu zníženia ZDDP (ZDDP má tento olej paradoxne vskutku vysokú hodnotu ca 950-1000ppm, čo je na oleje ACEA "Cx" naozaj nevídane vysoká hodnota a nestratila by sa už ani v pásme Full-SAPS..) a zároveň pridané ďalsie vysoko účinné Anti-wear/vysokotlaké prísady a trenie redukujúce aditíva 80-90ppm 3-jadrový Mo - ten je vysoko účinný už v množstvách od 50ppm, Bór vo vysokom množstve.
P.S ..ten Mobil1 je síce Mid-SAPS (hoci presne na hornej hrane s obsahom popolovin pre pásmo Mid-Saps..) no čo je veľmi pozitívne úroveň Mid-SAPS sa u tohto oleja podarilo kuchárom oleja znížiť nie za cenu zníženia ZDDP (ZDDP má tento olej paradoxne vskutku vysokú hodnotu ca 950-1000ppm, čo je na oleje ACEA "Cx" naozaj nevídane vysoká hodnota a nestratila by sa už ani v pásme Full-SAPS..) a zároveň pridané ďalsie vysoko účinné Anti-wear/vysokotlaké prísady a trenie redukujúce aditíva 80-90ppm 3-jadrový Mo - ten je vysoko účinný už v množstvách od 50ppm, Bór vo vysokom množstve.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1828
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Petro Canada není špatná ale já bych šel do Millerse, pak Shell nebo Mobil
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Já jezdím své krátké poskoky dlouhodobě na Ravenol SSO, nicméně začínám pokukovat po Ravenol SFE 5w-20, protože má modernější aditivační balíček, ve většině teplot to je méně viskozní než 0w-30 a naopak HTHS má 2,9, takže na krátké poskoky do auta, které snese 0w-20, je to docela zajímavá volba.
Takže za mě by pořadí bylo:
1. Shell, protože MB-Approval 229.52 + C30, cena je vynikající
2. Ravenol SSO, protože MB229.5 + velmi slušné TBN a HTHS
3. Petro Canada nebo Mobil1 LV nebo Millers
Takže za mě by pořadí bylo:
1. Shell, protože MB-Approval 229.52 + C30, cena je vynikající
2. Ravenol SSO, protože MB229.5 + velmi slušné TBN a HTHS
3. Petro Canada nebo Mobil1 LV nebo Millers
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
ešte pozn. M1 ESP LV plní (approvals) MB229.61 .. a dovolím si úplne bez strachu tvrdiť (na základe všetkých info ktoré sú o ňom dostupné), že porsche C30 by splnil ako nič..
Celkovo ani divá sviňa nevie, ktorý olej s akou rezervou plní jednotlivé špecifikácie na ktoré bol testovaný.. to už je ale na inú debatu.
Celkovo ani divá sviňa nevie, ktorý olej s akou rezervou plní jednotlivé špecifikácie na ktoré bol testovaný.. to už je ale na inú debatu.